سردار آزمون

از مجموع ۲۵ بازیکنی که تاکنون موفق به باز کردن دروازه تیم ملی عراق شده اند علی دایی با ۴ گل بهترین آمار را در اختیار دارد.

سرویس ورزش مشرق علی دایی آقای گل فوتبال جهان که این روزها کریستیانو رونالدو فاصله کمی در رسیدن به تعداد گلهای ملی اش دارد، در جمع گلزنان تیم ملی کشورمان به عراق هم بیش از همه فوتبالیست های ایرانی موفق به باز کردن دروازه کشور همسایه شده است.

در ۲۸ دیدار قبلی ایران و عراق جمعا ۲۵ بازیکن ایرانی با پیراهن تیم ملی کشورمان موفق به زدن ۳۸ گل به تیم عراق شده‌اند که علی دایی با زدن ۴ گل در چهار بازی متوالی بین ایران و عراق در این زمینه پیشتاز است. از طرفی سردار آزمون هم با زدن دو گل به عراق فاصله کمی با شکستن این رکورد دارد و می تواند با دو گل به رکورد دایی رسیده و یا با زدن بیش از دو گل از این رکورد عبور کند. مرتضی پورعلی گنجی نیز در جمع ملی پوشان حال حاضر کشورمان با یک گل از این بخت برخوردار است که البته با توجه به پست بازی اش احتمال کمتری وجود دارد این اتفاق برایش رخ بدهد.

همچنین برای تیم عراق نیز ۱۷ بازیکن مختلف گلزنی کرده‌اند که یونس محمود با زدن دو گل بهترین گلزن عراقی‌ها در مصاف با تیم ایران است.

آمار گلزنان تیم ملی کشورمان به عراق به شرح زیر است:

۴ گل: علی دایی

۳ گل: حمید شیرزادگان – حسین کلانی

۲ گل: سردار آزمون – علی کریمی – حسن روشن – پرویز کوزه‌کنانی

۱ گل: مرتضی پورعلی گنجی – رضا قوچان‌نژاد – غلامرضا رضایی – ایمان مبعلی – جلال حسینی

محمد غلامی – حسین بادامکی – هاشم بیک‌زاده – شیث رضایی – مهدی رجب‌زاده

جواد نکونام – آرش برهانی – مهدی مهدوی‌کیا – ناصر نورایی – علیرضا خورشیدی

پرویز قلیچ‌خانی – اکبر افتخاری – مصطفی عرب

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس