وزنه برداری

در حالی برخی از کسب اولین مدال بین‌المللی وزنه‌برداری در بخش بانوان سخن گفتند که با کمی تحقیق مشخص می‌شود طرح چنین مسائلی غیرواقعی و بر مبنای اقداماتی غیرقانونی است.

به گزارش مشرق، چندی پیش بود که انتشار مطلبی با عنوان کسب اولین مدال بین‌المللی وزنه‌برداری در بخش بانوان توسط فردی به نام پارمیس شیخ‌الاسلامی، در مسابقاتی که در قبرس برگزار می شد، خبرساز شد. اتفاقی که بدون اطلاع رسانی از سوی فدراسیون و سایر دستگاه های رسمی کشور همراه بود و نشان می داد که این جریان، دارای پشت پرده ای مشکوک است.
بیشتر بخوانید:

شیخ‌الاسلامی که به استناد این خبر در رده سنی زیر 13 سال و در دسته 55 کیلوگرم روی تخته رفته بود، توانست رکورد 28 کیلوگرم یک ضرب، 38 کیلوگرم دوضرب و مجموع 66 کیلوگرم را به ثبت برساند. در تصویری که از این دختر نوجوان منتشر شده، در کنار پدرش علیرضا شیخ‌الاسلامی که پیش از این رئیس کمیته پیشکسوتان فدراسیون وزنه‌برداری بود و به دلیل تخلفاتی تعلیق شد، دیده می‌شود. وی نیز در این مسابقات شرکت کرده و در رده پیشکسوتان موفق به کسب مدال شده است! البته، این اعزام به صورت گروهی بوده و همراهان دیگری نیز داشته است.

نکته جالب توجه و البته عجیب در این خصوص، تناقض‌های موجود در این ماجراست که پرده از لایه های پنهان این رویداد برمی دارد. اول اینکه مسابقات پیشکسوتان قبرس به عنوان تورنمنتی اوپن (آزاد) در دو بخش مردان و زنان و در رده سنی بالای 35 سال برگزار شده است. چطور یک دختر نوجوان در این رویداد وزنه زده و اتفاقا موفق به کسب مدال هم شده، سوالی بی‌پاسخ است. این چگونه مدال و رویدادی بوده که در رده پیشکسوتان برگزار شده اما به یک نوجوان مدال داده شده است!

همانطور که در آیین‌نامه این رقابت ها آمده و دسته‌های وزنی و رده‌های سنی مشخص شده، اثری از رده سنی نوجوانان دیده نمی‌شود. این چگونه مدال آوری است که یک نوجوان در رده پیشکسوتان از آن خود کرده است؟ تصاویر زیر نشان می دهد که چنین رقابتی در مستندات انتشار یافته در مراجع رسمی، وجود خارجی نداشته است!

نکته عجیب دیگری هم که در این بین وجود دارد، اعزام شخصی و حضور خارج از عرف و غیرقانونی این پدر و دختر است. اتفاقی که ورزش کشور در سال‌های اخیر از آن کم لطمه و ضربه نخورده که برخی از آنها بخلاف امنیت ملی بوده است. آخرین موردش هم حضور کشتی‌گیران پیشکسوت و حواشی بوجود آمده در مسابقات جهانی بود که همراهی با نماینده رژیم صهیونیستی را مراسم اهدای مدال در پی داشت.

از سوی دیگر، این دختر نوجوان در حالی عنوان شده که در این مسابقات روی تخته رفته که از شواهد امر پیداست، بدون رعایت پوشش مصوب وزارت ورزش و فدراسیون وزنه‌برداری اقدام به وزنه زدن کرده است. در حقیقت، یک اعزام مبهم، غیرقانونی و خارج از چهارچوب مورد تصویب نهادهای حاکمیتی صورت گرفته که مملو از تخلفات بوده است.

از طرفی، علیرضا شیخ‌الاسلامی که پیش از این رئیس کمیته پیشکسوتان فدراسیون وزنه‌برداری بود، سال گذشته به دلیل اعزام غیرقانونی و خارج از ضابطه تیم پیشکسوتان به مسابقاتی در مالزی از سِمَت خود تعلیق شد. اینکه چطور و با کدام مجوز بار دیگر اقدام به حضوری غیرقانونی کرده، سوالی است که نهادهای نظارتی باید به آن پاسخ بگویند. به نظر می رسد ضروری است که دستگاه های نظارتی و حراستی به این اعزام و اعزام های غیرقانونی ورود کرده و با برخورد با عامل یا عوامل آن، مانع از اتفاقاتی شوند که می تواند تبعات امنیتی گسترده ای در پی داشته باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
    3 2
    اینقدر شستشوی مغزی دادن ملت رو که مرده اصلا هیچی حالیش نیست,خب این مدال تو سرت بخوره ,اصلا هزار مدال ,این دخترته ,ناموسته نادان.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس