سیستانی

مرجعیت دینی عراق ضمن مخالفت با دخالت خارجی در امور داخلی این کشور گفت که عراق نباید به صحنه تسویه حساب‌ها بین قدرت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای تبدیل شود.

به گزارش مشرق، مرجعیت دینی عراق روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای مخالفت خود را با دخالت خارجی در امور داخلی این کشور و تبدیل شدن به صحنه درگیری‌ و تنش بین قدرت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی اعلام کرد.

به گزارش شبکه ماهواره‌ای الغدیر، در بیانیه مرجعیت آمده که عراق نباید صحنه تسویه حساب‌ها بین قدرت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای باشد.

مرجعیت دینی عراق سه قوه کشور اگر قادر به اجرای اصلاحات لازم یا خواهان آن نیستند، باید راهی دیگری را در پیش گرفت و با روشی دیگر در این خصوص فکر کرد.

مرجعیت مجازات شرکت‌کنندگان در اعتراضات مسالمت‌آمیز را خلاف شرع و قانون دانست و گفت که باید از اعمال خشونت علیه اعترضات مسالمت آمیز و بازداشت معترضان امتناع کرد.

دور دوم تظاهرات در بغداد و شهرهای جنوبی عراق از ۲۵ اکتبر آغاز شده و همچنان ادامه دارد؛ هر چند از شمار معترضان طی روزهای اخیر کاسته شده است.

این تظاهرات در اعتراض به افزایش بیکاری و مشکلات اقتصادی آغاز شد، ولی بنا بر گزارش برخی رسانه‌های عربی، برخی کشورها از جمله آمریکا، عربستان سعودی و امارات عربی متحده، در منحرف کردن مسیر آن، نقش اصلی را ایفا می‌کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
    3 0
    این باید در حقیقت موافق بودن مرجعیت عراق با خواستهای تظاهر کنندگان باید باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس