علیرضا حقیقی و رحمان احمدی

علیرضا حقیقی بی‌سروصدا سر از نساجی درآورد و بعد از مدت‌ها، در ترکیب این تیم در مسجدسلیمان به میدان رفت، بازی که در نهایت با تساوی به پایان رسید و گلی از خط دروازه‌ها رد نشد.

به گزارش مشرق، حضور بی‌سروصدای علیرضا حقیقی دروازه‌بان سابق تیم ملی در لیگ برتر و آن هم در نساجی و در حالی که ده هفته از بازی‌ها می‌گذرد، موضوعی است که می‌تواند برای این دروازه‌بان ملی‌پوش سابق، ریسک بالایی داشته باشد.

تیم ملی فوتبال کشورمان در شرایط بحرانی قرار گرفته بود، اختلاف مهدی رحمتی به‌عنوان دروازه‌بان ثابت تیم ملی در آن روزهای سخت بازی‌های مقدماتی جام جهانی با کارلوس کی روش باعث شده بود نگرانی‌های جدی درباره حضور در جام جهانی ۲۰۱۴ در میان هواداران فوتبال به وجود بیاید تا جایی که خط خوردن رحمتی تقریباً امیدها را به حضور در جام جهانی ناامید کرد.


سه بازی حساس پیش روی تیم ملی بود و دروازه‌بان دوم تیم ملی یعنی رحمان احمدی انتخاب بعدی کی‌روش بود و این در حالی بود که در همه این مدت علیرضا حقیقی هم روی نیمکت تیم ملی و در تمرینات حضور داشت. رحمان احمدی در سه بازی حساس به میدان رفت و با درخشش صددرصدی او و پیروزی تیم ملی در سه بازی متوالی، جواز حضور در جام جهانی به دست آمد.

بیشتر بخوانید:
 

حقیقی: پسر پرسپولیسم ولی الان فقط نساجی


بعد از این صعود تیم ملی به جام جهانی ۲۰۱۴، در حالی که هیچ کس تردیدی در حضور احمدی در درون دروازه تیم ملی در بازی‌های تیم ملی در جام جهانی نداشت، کی‌روش یک بار دیگر همه را متعجب کرد و از دروازه‌بان سوم تیمش که تجربه چندانی هم در ترکیب تیم ملی نداشت، استفاده کرد.  علیرضا حقیقی در کمال ناباوری جای احمدی را در ترکیب تیم ملی گرفت و سه بازی تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۴، بیشتر از اینکه بار فنی خودش را نشان دهد، روی برخی مسائل حاشیه‌ای که در صدر آن حقیقی حضور داشت، سپری شد و شاگردان کی‌روش با همان سه بازی به وطن برگشتند.


با تبلیغات کاذبی که صورت گرفته بود، علیرضا حقیقی نخستین بازیکنی بود که مشخص شد کارش را در خارج از لیگ برتر کشورمان ادامه خواهد داد. حقیقی که تحت قرارداد روبین کازان بود بعد از جام جهانی به صورت قرضی راهی اسپورتینگ‌کوویلیا شد که در این تیم در ۱۴ بازی به میدان رفت و البته برعکس تبلیغات زیادی که شده بود، عملکرد قابل توجه‌ای در این تیم نداشت. او بعد از ناکامی در این تیم راهی پنافیل شد و در این تیم هم در ۲۴ بازی به میدان رفت که شاید بتوان گفت این دوره بهترین دوره حقیقی بعد از جام جهانی ۲۰۱۴ بود. با این وجود از این تیم هم جدا شد و راهی ماریتیمو شد که ۵ بازی و باز هم جدایی حاصل این قرارداد حقیقی بود. اسکیلستونا و ساندسوال سوئد تیم‌های بعدی حقیقی بودند که در تیم اولی ۱۷ بازی و در تیم دومی هم نتوانست به میدان برود. در کل حقیقی از سال ۲۰۱۴ تا کنون یعنی قریب به ۷ سال در ۶۰ بازی به میدان رفته که به نظر می‌رسد برای بازیکنی که در جام جهانی به میدان رفته بود، اصلاً آمار خوبی نیست.


آمار ۶۰ بازی به طور میانگین می‌تواند برای دو فصل فوتبال در نظر گرفته شود و حقیقی به جای ۳۰ بازی در سال فقط تقریباً ۸ بازی در میدان بوده است. البته حقیقی حدود یک سال و نیم گذشته به دلیل آسیب‌دیدگی برای هیچ تیمی به میدان نرفته است و تنها به صورت اختصاصی تمریناتش را پیگیری می‌کرد و مثل همیشه گفته می‌شد که باز هم از کشورهای اروپایی پیشنهادهایی دارد اما همانطور که گفته شد بدون هیچ سر و صدایی از نساجی سر درآورد و شاگرد محمدرضا مهاجری شد تا شاید این سرمربی بتواند با حقیقی روزهای بهتری را در لیگ نوزدهم سپری کند.


حضور حقیقی این بار هم در نساجی در حالی بود که پیش از این گمانه‌زنی‌های بسیاری درباره حضور رحمان احمدی در این تیم وجود داشت و با اشتیاقی که برای حضور این دروازه‌بان در این شهر بود، به نظر می‌رسید با ضعف مفرط نساجی درون دروازه، احمدی، خیلی زود شاگرد مهاجری شود اما باز هم حقیقی جایگزین احمدی شد.


موفقیت در این تیم لیگ برتری می‌تواند برای حقیقی سکوی پرتابی شود و او دوباره به سطح بالای فوتبال ایران برگردد.


 

منبع: روزنامه ایران ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس