کد خبر 1009109
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
رئیس کلاه سفیدا

رسانه‌های محلی گزارش کردند که جسد بنیانگذار گروه تروریستی «کلاه سفیدها» در خانه‌اش در استانبول پیدا شد و شواهد اولیه حکایت از خودکشی وی دارد.

به گزارش مشرق، رسانه‌های محلی از پیدا شدن جسد «جیمز گوستاف ادوارد موسوریر» بنیانگذار گروه تروریستی «کلاه سفیدها» در خانه‌اش در استانبول ترکیه خبر دادند.

برخی اخبار منتشر شده حاکی از آن است که تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که وی ظاهراً از بالای ساختمان به مقابل درب خانه‌اش سقوط کرده و جانش را از دست داده است.

اداره پلیس استانبول می‌گوید که جسد بنیانگذار کلاه سفیدها در منطقه «بی اوغلو» در مقابل آپارتمانش پیدا شده است و تحقیقات اولیه حاکی از آن است که وی ظاهراً خودکشی کرده است.

بیشتر بخوانید:

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اخیراً از احتمال ارتباط بنیانگذار کلاه سفیدها با گروه تروریستی القاعده خبر داده بود و گفت: «یکی از بنیانگذاران کلاه‌سفیدها، جیمز موسوریر است. او یکی از افسران سابق اطلاعاتی انگلیس و به طور خاص سرویس «ام آی 6» بوده است».

این مقام روس تصریح کرد: «این فرد در بسیاری از درگیری‌های سراسر جهان از جمله بالکان و خاورمیانه دیده شده است...بعلاوه، شماری از محققان، به ارتباطات این جاسوس سابق با سازمانهای تروریستی در زمانیکه در کوزوو فعال بود، اشاره کرده‌اند. این داده‌ها نشان می‌دهد که وی اعضای القاعده در میان اعضای تیم وی حضور دارند».

چندی پیش نیز اندیشکده روسی «بنیاد تحقیقات و مسائل دموکراسی ماکسیم گریگوریف» اعلام کرد که فعالیت‌ گروه موسوم به «کلاه سفیدها» که تحت کنترل معارضان سوری است، با هدف انتشار اطلاعات دروغ و نادرست درباره شرایط سوریه و دولت آن است.

کلاه سفیدها یک گروه تروریستی است که از سال 2013 در سوریه نقش زیادی در حمایت از تروریست‌ها دارد. این گروه که توسط انگلیس و آمریکا حمایت مالی می‌شود، مدعی کمک به افراد غیر نظامی در سوریه است.

کلاه سفیدها مدعی هستند که تنها مأموریت آن‌ها در سوریه امدادرسانی به شهروندان آسیب دیده است و اعضای این گروه در قبال تمامی طرف‌های درگیر در سوریه موضع‌ اتخاذ کرده و می‌کنند.

این گروه فعّال در سوریه حدود یک سال و نیم پیش یعنی زمانی که فیلم «کلاه‌سفیدها» توانست در جریان هشتاد و نهمین مراسم اهدای جوایز اسکار، این جایزه را دریافت کند، در کانون توجهات قرار گرفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
    28 3
    به جهنم خوش آمدی
    • صالح IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
      14 5
      درستش اینه : (به جهنم رفت یا به جهنمیان پیوست)
  • محمد IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
    15 3
    با ابوبكر بغدادي محشور باد
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
    2 1
    باید این سرنوشت برای همه اشان رقم بخورد بزودی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس