کد خبر 1008832
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۱
کاظم جلالی

کاظم جلالی گفت: همانگونه که روس ها نیروگاه شماره یک بوشهر را به اتمام رساندند از این ظرفیت برخوردار هستند که چند نیروگاه دیگر ایران را بسازند.

به گزارش مشرق، کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه با اشاره به بتن ریزی فاز ۲ نیروگاه بوشهر، اظهار داشت: این مقوله بسیار مهمی است که جمهوری اسلامی ایران برنامه استفاده صلح امیز از انرژی هسته ای را پیگیری کند؛ همانگونه که روس ها نیروگاه شماره یک را به اتمام رساندند از این ظرفیت برخوردار هستند که چند نیروگاه دیگر ایران را بسازند.

بیشتر بخوانید:

صالحی: تا سال ۱۴۰۶ دارای سه هزار مگاوات برق هسته‌ای خواهیم بود

وی گفت: ما نیازمند این هستیم که از نیروگاه هسته ای برای تولید برق به خوبی استفاده کنیم و با توجه به اینکه کشوری هستیم که به دلیل گسترش صنایع در کشورمان نیازمان به برق در حال افزایش است و این فرصت را داریم که برق را به سایر کشورها صادر کنیم، طبعا حق ماست که از انرژی صلح امیز هسته ای در بخش نیروگاهی استفاده کنیم که این مهم الحمدالله با حضور مسئولین سازمان انرژی هسته ای ایران و روسیه کلنگ زنی شد و امیدواریم به سرعت پیش برود.

جلالی در ادامه و در پاسخ به این سوال که چه زمانی برای آغاز ماموریت خود به روسیه خواهد رفت، گفت: فعلا در حال ملاقات و هماهنگی داخل هستم و جناب آقای سنایی نیز در حال برنامه های خداحافطی در روسیه است. فکر می کنم انشاالله در نیمه دوم ماه آینده در محل نمایندگی جمهوری اسلامی در روسیه مستقر خواهم شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
    0 0
    نیروگاه را بر اساس مهندسی ارزش در زمان مقرر تمام نکردن. اعتماد به روسها به جای استفاده از توان نیروی داخلی اشتباه مرگباری است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس