کد خبر 1008754
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲
روح الله رستمی

قهرمان پاراوزنه‌برداری جهان و المپیک گفت: ورزش کردن به عشق یک شهید در هر روز، ایده‌ای ناب بود که سعی کردیم آن‌ را تبلیغ کنیم و گسترش دهیم.

به گزارش مشرق، روح‌الله رستمی درباره راه‌اندازی پویش مردمی « هر روز ورزش، به عشق یک شهید» و اینکه انگیزه و هدفش از این کار چه بوده است،‌گفت:‌ جرقه این ایده با پیشنهاد یکی از دوستان به نام حجت‌الاسلام احسان بی‌آزار تهرانی زده شد که از چند بُعد قابل بررسی است. بعد از این پیشنهاد به نظرم ایده جالبی آمد و من هم این کار را شروع کردم. 
بیشتر بخوانید:

وی ادامه داد: با توجه به فرمایش و تأکید مقام معظم رهبری به تهذیب، تحصیل و ورزش اگر از این بُعد به این موضوع نگاه کنیم، از نظر بُعد معنوی باید به این موضوع به عنوان یک فریضه نگاه شود؛ چون ورزش برای جوانان لازم و برای میانسالان و کهنسالان امری واجب است. ورزش حرفه‌ای هم به عنوان محرک ورزش همگانی می‌تواند به جذب مردم و مخاطب عام کمک کند. وقتی مردم به ورزشکاران حرفه‌ای به عنوان یک الگو نگاه می‌کنند که می‌توانند روی افراد جامعه تأثیرگذار باشند، از آنها اثر می‌پذیرند. 

دارنده مدال‌های قهرمانی پاراوزنه‌برداری جهان و المپیک تصریح کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند «زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.» ما هم عملاً با این کار یک تیر و دو نشان زدیم. هم تلاش کردیم فرمایش رهبری را در امر ورزش بسط و گسترش دهیم و هم نام و یاد شهدا را زنده نگه داریم تا برکت کار و زندگی‌مان باشد. همیشه و در همه حال باید قدردان شهدا باشیم، چون هر چه داریم به برکت خون پاک شهدا است و نباید آنها را فراموش کنیم. هر قدر کوچک، باید به پاسداشت خون شهدا، نام و یاد آنها را زنده نگه داریم که ما هم تلاش کردیم با این حرکت، گامی در این زمینه برداریم. 

رستمی در پاسخ به این سؤال که تا چه زمانی تصمیم دارد این حرکت را ادامه دهد، گفت:‌ ان‌شاءالله تا زمانی که زنده هستم این کار را ادامه خواهم داد. زمان خاصی برای این موضوع مشخص نکرده‌ام، چون کار برای شهدا زمان و مکان نمی‌شناسد. اطاعت از امر ولی هم، زمان خاصی ندارد؛ همیشه باید سرباز ولی زمانمان باشیم و قائل به زمان و مکان نباشیم.

وی در خصوص اینکه سؤال که آیا ورزشکاران دیگری را هم به این کار ترغیب و تشویق کرده یا خواهد کرد، گفت: صحبتی در این خصوص نداشته‌ام، اما ورزشکاران و قهرمانانی هستند که صفحه من را دنبال می‌کنند و اگر دوست داشته باشند، خودشان انجام خواهند داد. این کار دلی است و نمی‌توان به کسی اجبار کرد، همانطور که خود من هم اجبار نشدم؛ حتی در حد پیشنهاد هم نبوده است. خیلی از دوستان پیام می‌دهند و ابراز محبت می‌کنند، اما اینکه بخواهند انجام بدهند یا نه، تصمیم با خودشان است. 

دارنده مدال‌های قهرمانی پاراوزنه‌برداری جهان و المپیک در خصوص اینکه در شروع کار هم وزنه خوبی را به ثبت رساند و به نظر می‌رسد انرژی خوبی از این کار گرفته است، گفت: دقیقاً همین‌طور است، البته وقتی این وزنه را زدم، فیلمش را برای حجت‌الاسلام بی‌آزار تهرانی ارسال کردم و گفتم اختصاصی برای شما، که با تصمیم ایشان در صفحات اجتماعی پخش شد و من هم این فیلم را با عنوان «هر روز ورزش به عشق یک شهید» در صفحه خودم منتشر کردم. این جمله را هم اضافه کردم: «تقدیم به شهید زنده حاج‌آقا بی‌آزار تهرانی.» دلیلش هم این بود که جدیداً وی با الفاظی زننده مورد هجمه یکی از مجریان شبکه‌های معاند قرار گرفته بود و خواستم با این حرکت، حمایت خودمان را از او نشان دهیم.

رستمی در پاسخ به این سؤال که اولین شهیدی که به نامش وزنه خواهد زد کدام شهید خواهد بود، گفت: در همین وزنه اول، نیت ما هدیه و تقدیم این حرکت به شهید ابراهیم هادی بود، اما چون شاید خیلی‌ها این شهید را به خوبی می‌شناسند و شناختی از حجت‌الاسلام بی‌آزار تهرانی نداشته باشند، سعی کردیم با یک تیر دو نشان بزنیم.

رستمی در خصوص اینکه شاید خیلی از سلبریتی‌ها تمایل چندانی به ورود به این مباحث نداشته باشند چون شاید نگران از دست دادن دنبال کنندگانشان باشند و آیا وی بابت انجام این حرکت نگرانی ندارد، گفت:‌ از روزی که فعالیتم را در فضای مجازی آغاز کردم، به قصد جمع کردن فالوئر نبودم، نگران این موضوع هم نیستم. همیشه آن چیزی را که فکر می‌کنم حق و درست است انجام می‌دهم، شاید به مذاق برخی‌ها خوش نیاید، که مهم نیست، مهم این است که آن چیزی را که فکر می‌کنم درست است انجام بدهم. نگاه خدا مهم‌تر از نگاه دنبال‌کننده‌هایم است؛ اگر کارم درست باشد، حتی اگر برخلاف جهت آب هم باشد، محکم و استوار به مسیرم ادامه خواهم داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس