ظریف خواستار پیوستن کشورهای منطقه به طرح «ابتکار صلح هرمز» شد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در یادداشتی در یک روزنامه کویتی خواستار پیوستن کشورهای منطقه به طرح «ابتکار صلح هرمز» شد.

به گزارش مشرق، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز یکشنبه یادداشتی را در روزنامه کویتی «الرأی» منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این یادداشت خواستار پیوستن کشورهای منطقه به طرح «ابتکار صلح هرمز» شد.

بیشتر بخوانید:

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین شوراهای منطقه را به گفتگوی منطقه‌ای داخلی و تکیه بر مردم و نیروهای ملی و تقویت روابط با همسایگان دعوت کرد.

محمد جواد ظریف در یادداشت خود در روزنامه کویتی همچنین بار دیگر تأکید کرد که امنیت برای کشورهای منطقه خریدنی نیست. وی در این خصوص نوشت: امنیت از رهگذر امضای توافقنامه های تسلیحاتی هنگفت و خریداری تسلیحات نظامی گسترده از نیروهای بیگانه حاصل نمی‌شود.

ظریف در ادامه یادآور شد: همین نیروهای بیگانه هستند که با دخالت های پی در پی در امور دیگران و همچنین حمایت های تمام قد از رژیم صهیونیستی، بزرگترین خطر را در منطقه به وجود آورده اند.

ظریف با بیان این که منطقه هرمز اهمیتی راهبردی در تجارت بین‌الملل و انرژی دارد و روزانه حدود پانزده میلیون بشکه نفت از آن عبور می‌کند، گفت: برقراری امنیت، لازمه ارتباط با بازارهای بین المللی است.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: در حال حاضر، منطقه فاقد یک گفتگوی فراگیر است و این مسأله موجب خواهد شد تا ریشه های صلح از بین بروند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس