ایران و پاکستان - کراپ‌شده

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: ایران با وجود اقدامات مخرب آمریکا، به دنبال تقویت صلح و ثبات منطقه است.

به گزارش مشرق، سید نوید قمر رئیس گروه دوستی پارلمانی پاکستان و ایران در مجلس ملی این کشور که به همراه هیئتی برای دیداری رسمی به کشورمان سفر کرده‌اند، ظهر امروز شنبه (۱۸ آبان‌ماه) با احمد امیرآبادی‌فراهانی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان، دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید:

ترس پاکستان از خشم FATF به دلیل واردات LPG از ایران

امیرآبادی‌فراهانی در ابتدای این دیدار ضمن خوش آمدگویی به رئیس و اعضای گروه دوستی پارلمانی پاکستان و ایران، نقش مناسبات پارلمانی را در توسعه و گسترش همکاری‌های دوجانبه حائز اهمیت خواند و بر تلاش دو کشور برای استفاده از ظرفیت و توانمندی‌های مشترک در زمینه‌های مختلف به ویژه همکاری‌های اقتصادی، تجاری و امنیتی تاکید کرد.

وی افزود: گروه‌های دوستی پارلمانی می‌توانند نقش ارزنده، سازنده و استحکام بخشی را در ارتباطات فی‌مابین دو کشور ایفا کنند. 

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی دو کشور برای توسعه و گسترش همکاری‌های فی‌مابین گفت: عملی شدن توافقات صورت گرفته در خصوص راه‌اندازی خط لوله انتقال گاز جمهوری اسلامی ایران به پاکستان، گام مهمی برای تحکیم و تعمیق روابط دو کشور محسوب می‌شود.

امیرآبادی‌فراهانی همچنین بر لزوم تسهیل روابط بانکی و صدور روادید برای تجار دو کشور بعنوان پیش نیازهای توسعه روابط تجاری و اقتصادی ایران و پاکستان تاکید کرد.

عضو هیأت رئیسه مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خروج یکجانبه‌ آمریکا از برجام و اقدامات تحریک‌آمیز این کشور در منطقه اظهار داشت: ایران با وجود اقدامات مخرب آمریکا، به دنبال تقویت صلح و ثبات منطقه است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان در پایان با اشاره به تحولات کشمیر هم گفت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری، موضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص کشمیر روشن است و بر کسی پوشیده نیست.

همچنین، سید نوید قمر رئیس گروه دوستی پارلمانی پاکستان و ایران در مجلس ملی این کشور در ادامه نشست ضمن ابراز خرسندی از سفر خود به جمهوری اسلامی ایران، گفت: مجلس ملی پاکستان از تقویت گفت‌وگوهای نمایندگان دو کشور استقبال می‌کند و این سفر نیز در همین راستا صورت گرفته است.

او در این دیدار با اشاره به سابقه همکاری‌های دوستانه دو کشور، اشتراکات دینی، تاریخی، مذهبی، فرهنگی و سرزمینی ایران و پاکستان را عامل تحکیم روابط و پیوندهای دو ملت در طول تاریخ دانست.

رئیس گروه دوستی پارلمانی پاکستان و ایران در پایان این دیدار از مواضع دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران در خصوص حمایت از پاکستان در موضوع کشمیر تقدیر و تشکر کرد.

در این دیدار محمد حسینی، محمدباسط درازهی و حسن بیگی از اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند که با همتایان خود در مجلس ملی پاکستان در خصوص نحوه توسعه همکاری‌های ایران و پاکستان در زمینه‌های مختلف گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس