کد خبر 1008146
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۵
اسکان زلزله زدگان

رئیس سازمان امداد و نجات، گفت: کار امداد و نجات در مناطق زلزله زده تمام شده و آمار جان باختگان همان ۵ نفر است که اعلام شد.

به گزارش مشرق، مرتضی  سلیمی، در گفتگو با یکی از شبکه های خبری سیما درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به زلزله‌زدگان استان آذربایجان شرقی، اظهار داشت: کار امداد و نجات تمام شده و تاکنون ۳۴۸ نفر در این زلزله دچار مصدومیت شدند که ۶۵ نفر از آن‌ها در زیر آوار مصدوم شده و ۲۹۰ نفر نیز بر اثر ترس و ازدحام دچار مصدومیت شدند؛ ضمن اینکه ۵ نفر نیز از اهالی روستای ورنکش شهر میانه در این زلزله جان باختند.

در این زمینه:

پس لرزه‌ها نگرانی وقوع زلزله‌های بزرگ را از بین می‌برد

اسامی فوت شدگان زلزله آذربایجان شرقی در میانه اعلام شد



وی ادامه داد: ارزیابی روستاها تمام شده و ۳۴ تیم عملیاتی در منطقه فعال اند و با کمک ۲ فروند بالگرد از ۸ صبح کار ارزیابی را انجام دادند

سلیمی با بیان اینکه اولویت ما بحث نجات بود، اما همزمان کار اسکان اضطراری هم انجام گرفت افزود: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که حدود ۱۱۰۰ خانوار احتمالا نیاز به اسکان اضطراری داشته باشند که بیشتر در ۱۷ روستایی هستند که در این زلزله دچار آسیب شده اند.

رئیس سازمان امداد و نجات، اضافه کرد: ۷ روستای ورنکش، بالسین، گاوبنه رود، شورابیل سراب، مینعلی، بر اثر زلزله بین ۳۰ تا ۷۰ درصد تخریب شده اند که مظمئنا نیاز به اسکان بیشتری خواهند داشت.

سلیمی با اشاره به اقلام توزیعی سازمان امداد و نجات بین زلزله‌زدگان گفت: تا ساعت ۱۶، ۴۵۵ خانوار اسکان اضطراری شده اند و بین آنها ۱۲۴۲ بسته غذایی و ۲۳۷۰ تخته پتو و ۴۴۰ ست ظروف و ۴۲۰ چراغ والور توزیع شده که همکاران شرکت ملی پخش هم نفت مورد نیاز چراغ‌ها را تامین کرده اند.

وی گفت: مطمئنا امشب ما در کنار خانواده‌های آسیب دیده خواهیم بود و همکاران و عوامل امدادی بسته‌های غذایی ۷۲ ساعته را بین آسیب دیدگان توزیع خواهند کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
    0 0
    عزیزان در چادر زندگی کردن در این فصل سرما واقعا طاقت فرساست ضمن همدردی با زلزله زدگان توصیه می شود حد اقل از کانکس استفاده شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس