کد خبر 1008081
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳
وزیر آموزش‌وپرورش زمان اجرای "رتبه‌بندی معلمان" را اعلام کرد

وزیر آموزش وپرورش با اعلام زمان رتبه‌بندی معلمان گفت: معلمان براساس صلاحیت‌های حرفه‌ای و تخصصی در ۵ رتبه تقسیم می شوند.

به گزارش مشرق، محسن حاجی میرزایی در نشست هم‌اندیشی با مدیران، فرهنگیان و مجمع خیرین استان مازندران به نقش برجسته معلم اشاره و اظهار کرد: معلم جایگزین و جانشین همه نداشته‌ها است بنابراین باید دغدغه‌های آنان را به طور کامل مرتفع سازیم.

بیشتر بخوانید:

روحانی بر چه اساس مدعی "افزایش ۴ برابری حقوق معلمان" شد؟

پُز عالی رتبه‌بندی و جیب خالی معلمان

وی در خصوص طرح رتبه‌بندی معلمان گفت: این طرح امسال حتما  اجرایی خواهد شد و مبنای اجرای این طرح از ابتدای مهر ماه ۹۸ است و براساس شیوه‌نامه مورد نظر، معلمان براساس صلاحیت‌های حرفه‌ای و تخصصی در ۵ رتبه تقسیم می‌شوند و متناسب با همین تقسیم‌بندی، رتبه‌های خود را کسب می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح‌کرد: تمام تلاشم طی دو ماه گذشته، رفع دغدغه‌های فرهنگیان بود چون باور قلبی دارم باید این مشکلات رفع و حل شود تا همه و ازجمله معلمان، بر آموزش تمرکز کنیم.

 ابلاغ شیوه‌نامه استخدام معلمان حق‌التدریس تا چند هفته آینده 

حاجی میرزایی افزود: شیوه‌نامه تبدیل وضع مربیان پیش‌دبستانی، خرید خدمت‌ها، حق‌التدریسی‌ها مراحل نهایی خود را می‌گذراند و ظرف چند هفته آینده اجرایی خواهد شد.

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: امروز نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران ۱۵ میلیون دانش‌‍‌آموز را در اختیار دارد و همین دانش‌آموزان، آینده و فردای ایران اسلامی را در دست خود خواهند گرفت پس اگر امروز به این فرزندان توجه ویژه کنیم فردا در بسیاری از آسیب‌های اجتماعی، ایمن خواهیم بود.

وی بیان‌کرد: برای نیل به یک جامعه بهتر و سالم‌تر باید به آموزش و پرورش بپردازیم همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند: «هزینه کردن در آموزش و پرورش یک سرمایه‌گذاری دیرپا اما اطمینان‌بخش است.»

وزیر آموزش و پرورش در خاتمه گفت: پژوهش‌های بین‌المللی و تجربیات ما ثابت کرده است که توجه به آموزش و پرورش تضمین‌کننده توسعه پایدار است و اساساً پایداری یک جامعه در ظرفیت فکری است و ریشه در خلاقیت آنها دارد که این مهم در داخل کلاس‌های درس رخ می‌دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احمد IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
    0 0
    وزیر جان سلام .نه صبر ایوب داریم نه عمر نوح ونه گنج قارون .عمرکوتاه وزود تر کاری بکن
  • محمود IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
    1 1
    رتبه بندی باید شامل نیروهای خدماتی اموزش وپرورش هم بشود چون ما حقوق خیلی ناچیزی داریم که کفاف زندگیمان رانمی دهد ،امنیت شغلی نداریم هیچی به ما تعلق نگرفته است ما هم انگیزه ای برای کار کردن نداریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس