کد خبر 1007868
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
مرتضی بختیاری

رئیس کمیته امداد گفت: یک سوم اشتغال کشور در آمار سالانه توسط کمیته امداد ایجاد می‌شود.

به گزارش مشرق، سید مرتضی بختیاری بعد از ظهر امروز در دیدار با امام جمعه استان زنجان اظهار کرد: کار، ولایت‌مداری و کرامت از ویژگی‌های مردم زنجان است.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه در سال گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ اشتغال توسط کمیته امداد استان زنجان ایجاد شده است، عنوان کرد: امسال برنامه‌ریزی بر ایجاد ۴ هزار و ۵۰۰ اشتغال است.

بیشتر بخوانید:

محسن هاشمی: گارد نگیریم شورای شهر کاری برای مردم نکرده است

واعظی: رئیس جمهور به مردم جنوب استان بوشهر بدهکار است

جهانگیری: اشتغالزایی از اولویت‌های اصلی دولت است

وی با بیان اینکه در سال گذشته برای ایجاد اشتغال ۳۱ میلیارد تومان هزینه شده است، ادامه داد: امسال برای این بخش ۱۳۱ میلیارد اعتبار در نظر گرفته شده است.

بختیاری با اشاره به اعطای اعتبار برای ایجاد اشتغال مددجویان عنوان کرد: برای کارآفرین دارای اهلیت تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان مشروط به اشتغال ۱۰ نفر در این مجموعه تسهیلات داده می‌شود.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه برنامه کمیته امداد ایجاد ۱۰۰ هزار شغل در سال است، عنوان کرد: سال گذشته ۱۴۸ هزار شغل توسط این نهاد ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه یک سوم اشتغال در کشور توسط کمیته امداد تشکیل شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود ۱۷۰ هزار شغل در کشور ایجاد شود.

بختیاری ادامه داد: نظارت بر اشتغال استمرار ایجاد اشتغال است و در این زمینه اقدام می‌شود.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه ایجاد مرکز نیکوکاری از کارهای ارزشمند است که نتیجه تجربه چند ساله است، گفت، اضافه کرد: ۳ هزار مرکز نیکوکاری ایجاد شود.

 وی با بیان اینکه در استان زنجان امروز هشت مرکز نیکوکاری به بهره‌برداری می‌رسد، عنوان کرد: برنامه‌ریزی شده امسال ۱۱۰ مرکز نیکوکاری در زنجان افتتاح شود که تاکنون ۶۰ مرکز ایجاد شده است.

بختیاری با بیان اینکه مراکز نیکوکاری مسجد محور خواهد بود، ادامه داد: این اقدام برای فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی مسجد است.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه طرح دوباره زندگی در حال اجرا است، تصریح کرد: از محل اجرای این طرح ۱۶۰ زوج مجددا به زندگی مشترک بازگشتند.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد مددجویان کمیته امداد زنان سرپرست خانوار است، تاکید کرد: در راستای کرامت از این قشر بخش قابل توجهی از ارائه خدمات به بانوان توسط خانم‌ها انجام شود.

بهبود پرداخت زکات

امام جمعه زنجان نیز در این دیدار با بیان اینکه حضرت امام یادگارهای متعددی داشتند که مهمترین آن انقلاب اسلامی بود، اظهار کرد: از دیگر یادگارهای امام ایجاد نهادهایی برای پاسداری از انقلاب و مستضعفان به عنوان صاحبان آن است.


آیت‌الله شیخ‌علی خاتمی با بیان اینکه کمیته امداد به صورت جدی فعالیت می‌کند، عنوان کرد: این نهاد رضایت خوبی در بین مردم ایجاد کرده است.


وی با اشاره به اینکه آمار خوبی در زمینه پرداخت زکات وجود دارد، عنوان کرد: فعالیت مؤسسات خیریه نیز جزو کارهای با ارزش کمیته امداد است.


امام جمعه زنجان با بیان اینکه پرداخت زکات فطره بهبود یافته است، گفت: از سال‌های اخیر فطریه در محل جمع‌آوری و به نیازمندان شناخته شده محله پرداخت می‌شود که اقدامی نیکو و مورد تاکید علما است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس