محمد علی الحوثی - کراپ‌شده

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن از تیم وابسته به دولت نجات ملی خواست بر اساس مراجع سه‌گانه مورد نظر دولت مستعفی مذاکره نکند و آن را غیرقانونی دانست.

به گزارش مشرق، دولت مستعفی یمن وابسته به ریاض، مراجع سه‌گانه‌ «ابتکار کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، دستاوردهای مذاکرات ملی یمن و قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت» را اساس مذاکره برای صلح می‌داند.

«محمد علی الحوثی» رئیس شورای عالی انقلاب یمن از هیأت مذاکره‌کننده وابسته به دولت نجات ملی خواست بر اساس این مراجع سه‌گانه مذاکره نکند.

بیشتر بخوانید:

دولت مستعفی یمن خواستار مقابله با نیروهای امارات در جنوب شد

در این توئیت آمده است: هیأت مذاکره‌کننده نباید مذاکره تحت آنچه مراجع سه‌گانه نامیده می‌شود بپذیرد، زیرا (این مراجع) غیرقانونی است و «توافق ریاض» بر عدم صحت قانونی بودن آن تأکید کرد.

سه شنبه هفته جاری مراسم امضای توافق ریاض برای تقسیم قدرت میان عربستان سعودی و امارات عربی متحده در شهر ریاض با حضور ولی‌عهد سعودی و ولی‌عهد امارات برگزار شد.

همچنین دیروز (چهارشنبه) یک مقام سعودی اعلام کرد ، کشورش برای حل بحران یمن با جنبش انصارالله در ارتباط است.

«عبدالإله حجر» مشاور شورای عالی سیاسی یمن در امور دیپلماتیک هم در گفت‌وگویی با شبکه «المیادین» اعلام کرد، سعی بر پایان دادن به جنگ یمن است.

وی گفت، عربستان در تلاش است که با «محمد عبدالسلام» سخنگوی رسمی جنبش انصارالله ارتباط برقرار کند و این کشور از ابتدا از طریق سفیرش با آنها در ارتباط بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس