کد خبر 1007759
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹
مقام یمنی: ریاض دنبال ارتباط با سخنگوی انصارالله است

مشاور شورای عالی سیاسی یمن در امور دیپلماتیک اعلام کرد، عربستان از ابتدا از طریق سفیرش با آنها در ارتباط بوده و اکنون دنبال ارتباط با سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن است.

به گزارش مشرق، «عبدالإله حجر» مشاور شورای عالی سیاسی یمن در امور دیپلماتیک در گفت‌وگویی با شبکه «المیادین» اعلام کرد، سعی بر پایان دادن به جنگ یمن است.

وی گفت، عربستان در تلاش است که با «محمد عبدالسلام» سخنگوی رسمی جنبش انصارالله ارتباط برقرار کند و این کشور از ابتدا از طریق سفیرش با آنها در ارتباط بوده است.

وی بر سعی‌شان برای تضمین ثبات و حاکمیت یمن، توقف جنگ و محاصره، بازگشایی فرودگاه صنعا و پرداخت حقوق تمام کارمندان دولت تأکید کرد.

بیشتر بخوانید:

حجر ادامه داد: هر کسی بخواهد با ما ارتباط برقرار کند مانعش نخواهیم شد بلکه برعکس، ما ابتکار صلح ارائه دادیم و هر تلاشی برای صلح بر اساس شروط ما خواهد بود. طرحی که مورد استقبال «مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل در یمن و برخی کشورها قرار گرفت؛ اما در مقابل اگر این صلح رد شود، تفنگ‌های ما آماده است.

مشاور شورای عالی سیاسی یمن تأکید کرد، صلح گزینه پررنگ‌تر ملت یمن با هدف کاهش رنج‌ها و رفع محاصره است اما طرف سعودی تردید و بیم آن دارد که اقدامات در راستای صلح، به نوعی شکست شمرده شود.

حجر در پایان گفت، پیشرفت‌هایی در روند صلح ایجاد شده اما پاسخگوی ملت و سران سیاسی نیست.

یک مسئول سعودی چهارشنبه (دیروز) اذعان کرد که کشورش برای تمام کردن جنگ علیه یمن که آن را از حدود پنج سال پیش آغاز کرده، با صنعاء در حال گفت‌وگو است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس