1_578497_highres.jpg

نیروهای ارتش سوریه در ادامه تثبیت مواضع در شمال شرق استان حسکه، در حدفاصل «قامشلی - المالکیه» مستقر شدند و ۷۶ کیلومتر دیگر از نوار مرزی را به کنترل در آوردند.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش ترکیه و عناصر گروهک های تروریستی در روزهای گذشته با نقض توافق سوچی، حملاتی را علیه مواضع نیروهای ارتش سوریه در حومه شرقی و جنوب شرقی شهر راس العین در شمال غرب استان حسکه انجام دادند.

نیروهای ارتش سوریه در جریان درگیری به دلیل مجهز نبودن به تجهیزات سنگین نظامی، تعدادی مناطق را تخلیه و مسیر ارتباطی در حدفاصل «تل التمر - تل ابوراسین» زیر آتش مستقیم نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی قرار گرفت و تا حدود زیادی مسدود شد.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، نیروهای ارتش سوریه پس از چند روز دوباره موفق شدند در مناطق تخلیه شده در حومه شرقی و جنوب شرقی شهر راس العین مستقر و کنترل جاده الاسدیه - ابوراسین - تل التمر را یک بار دیگر در دست گیرند.

همزمان نیز گروهی جدید از نیروهای تازه نفس ارتش سوریه برای تقویت مواضع به این محور اعزام شده اند تا هرگونه حمله احتمالی را از سوی نیروهای ارتش ترکیه و تروریست ها دفع کنند؛ ارتش ترکیه نیز در مقابل چند گروه از نیروهای جدید نظامی خود را به مناطق مرزی مشترک با سوریه اعزام کرده است.

به گفته منابع میدانی حاضر در منطقه، درگیری های نیروهای ارتش سوریه و نیروهای موسوم به دموکراتیک سوریه با نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی به صورت پراکنده در حومه جنوب شرق و شرق شهر راس العین جریان دارد.

خبرها حاکیست، «وضاح احمد الترکی» ملقب به «ابوعمر» سرکرده تیپ ۲۵۷ گروهک تروریستی «جیش الاسلام» نیز در جریان درگیری ها با نیروهای موسوم به دموکراتیک سوریه در محور شرقی شهر راس العین هدف قرار گرفت و به هلاکت رسید.

از محور شمال و شمال شرق استان حسکه خبر می رسد، نیروهای ارتش سوریه در نهایت در حدفاصل حومه شرقی شهر قامشلی تا منطقه المالکیه که شامل مناطق و روستاهای «دیرغصن، عتبه، تل حسنات، تل السید، ملاعباس، قحطانیه، کرشامو، تل جهاد و تل خرنوب» می شود و  حدود ۷۶ کیلومتر طول دارد، مستقر شدند تا از نفوذ نیروهای ارتش ترکیه و گروهک های تروریستی در این محور جلوگیری کنند.

با استقرار نیروهای سوری در حدفاصل شرق قامشلی تا منطقه المالکیه، ساکنان روستاها و مناطق مرزی که ماه گذشته با حملات ارتش ترکیه و تروریست ها آواره شده بودند در حال بازگشت به خانه های خود هستند.

پیشتر نیروهای ارتش سوریه در نوار مرزی مشترک با ترکیه در حدفاصل قامشلی - راس العین و محور های «قامشلی - حومه شرقی راس العین، قامشلی - تل بیدر - تل تمر، قامشلی - حسکه - تل تمر»  که بیش از ۹۰ کیلومتر طول دارد مستقر شده بودند.

براساس اطلاعات به دست آمده، گروهی دیگر از نیروهای ارتش سوریه نیز در حومه چاه های نفتی «ملا عباس» در حومه میدان نفتی «رمیلان» در شمال شرق استان حسکه مستقر شده اند.

به نظر می رسد یکی از اهداف استقرار نیروهای سوری در شمال شرق استان حسکه جلوگیری از ورود مجدد آمریکایی ها به منطقه نفتی «رمیلان» و متوقف کردن تحرکات آنان در این محور است.

به گزارش مشرق، وضعیت میدانی در استان الرقه نسبت به روزهای گذشته تغییر محسوسی نکرده است و نیروهای ارتش سوریه به صورت گسترده در محور مرکزی و شمالی این استان مستقر هستند و موقعیت خود را به طور کامل تثبیت کرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • سوسان IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
    اگه آنکارا حمله نمیکرد الان کردها میخواستند جدا بشند باید از ترکیه تشکر کنید
    • BE ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
      23 72
      رجب مچکریم. البته باید میگفتی از تروریستاشم تچکر کنیم بی انصاف!!
    • NL ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
      13 55
      این حرف شما از واقعیت به دور است-
    • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
      13 9
      شماره حساب بدین تا پول هم بریزیم به حسابشان لطف کنند چچند تا بچه آنطرف دارن بازی می کنند انها را هم قتل عام کنند با تشکر چوخ ممنون
    • DE ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
      21 11
      کلاه گشادی که سر آق رجب بی طیب رفت. در تاریخ خونریزی و جنایت علیه کردها بنام اردوغان ثبت شد نه بنام اسد.اسد کار داعش را با کمک ارتش خود و مردم سوریه و گروه مقاومت و دوستانش تمام کرد و رجب بی عقل سلاخ کردها را در سینی طلا تقدیم اسد نمود.کردها اسد را دشمن خود نمیدانند.
    • FR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
      3 3
      رجب خودش در پی جدا کردن قسمتهای بزرگی از سوریه هستش .. شما چرا اینقدر دلواپس تورچ و تورچیه هستی ؟
    • ناشناس IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
      1 1
      عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد
    • حسینی US ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
      3 3
      آره راست میگی . ارباب پانطورچت عردوغان ازت ممنونه
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
    38 69
    سوریه باید در نقاطی وارد خاک ترکیه شود تا اردوغان از ترس ریختن کاریزمای پوشالی خودش کوتاه بیاید - اردوغان ترامپ کوچک است
    • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
      67 26
      خخخخ الان ۸ ساله که کردها اونجا دولت تشکیل دادن بشار هیچی کاری نتونست بکنه ولی ترکیه تو چند روز بساط این پ ک ک ها رو نابود کرد
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
    29 51
    بیچاره رجب و ترورستاش
  • US ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
    91 47
    انشاا تروریست پ.ک.ک.شاخه.سوری ان نابود خواهند.یاشاسین ارتش طفرمند.تورکیه
    • IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
      11 11
      خاک بر سر جفت تون
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
      21 9
      هم کوردهایی که با ارتش سوریه میجنگیدند تروریست هستند و هم ارتش آزاد که ترکیه از حمایت میکنه. خود اردوغانم حامی تروریستهاست و هنوز یادمون نرفته که وحشی های داعش رو برادر خطاب میکرد. ارتش سوریه هم بر کورهای جدایی طلب و هم بر هوس رانی های اردوغان پیروز خواهد شد .به لطف خدا
    • علی IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
      17 2
      همچنین پژاک و کومله و دمکرات و سایر تجزیه طلب ها
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
      14 7
      ترکیه، با تجاوز به خاک همسایه جنایت کار است به امید خدا جواب دندان شکنی از طرف ارتش سوریه می گیرد
  • م - ز ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
    4 3
    در قفس افتد چو شیر شرزه از قانون کشی روبه افسرده ابراز شهامت می کند در بحبوحه جنگ ها و کش و قوس های سیاسی که نتیجه آن قدرت گیری بیشتر ظالمان و بیچاره و آواره شدن مظلومان است وجدان های بیدار جدای از رنگ و نژاد و زبان و ... ندای دفاع از مظلوم را سر می دهند و وجدان های کور تعصبات را ملاک قضاوت قرار می دهند ملاکی که ذات فاشیسم برآن بنا شده است و ادامه حیات آن را میسر می کند.
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
    12 17
    ارتش سوریه جرات داشت زمان حضور نیروهای آمریکایی وارد آم مناطق می شد.
    • LB ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
      6 1
      هیچ عاقلی وسط جنگ، پای یک قویتر رو وسط نمیکشه به ضرر خودش
    • FR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
      3 3
      تورچیه جرات داشت زمان حضور امریکاییها حمله میکرد خب..
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
    21 5
    سوریه قصد جنگ با ترکیه رو نداره مشرق اونها در گیر و دار جنگ ترکیه و کردها و خلا ناشی از اون میخوان سرزمینهای خودشونو پس بگیرند در اصل سوریه داره با کردها میجنگه غیر مستقیم
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
    2 1
    برای سوریه خوب شد برای ترکیه هم خوب شد نسبتا به امید بازگشت همه خاک زرد رنگ و ابی رنگ و قرمز رنگ به سوریه
  • ناشناس IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
    7 7
    واقعا درود بر ترکیه واردوغان. خیلی دوستشون دارم‌ . مرگ و لعنت بر دشمنان ترکیه
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
    0 3
    این مکان جغرافیایی واقعه قرقیسیا هست نمیخواهم بگم این قضایا ارتباطی با قرقیسیا داره یا نه اما در روایات گفته شده شیعیان در معرکه قرقیسا دخالت نکنند که همه طرف های درگیر جنگ باطلند و کشتارگاه خوبی برای دشمنانتون هست و بامر خدا موجب گشایش برای مومنین هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس