پرچم نمایه آلمان

آلمان از ایران خواست که روند کاهش تعهدات هسته‌ای خود را متوقف کرده و به تعهدات هسته‌ای قبلی خود ذیل برجام بازگردد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه خبری اسکای‌نیوز، دولت آلمان تصمیم اخیر ایران برای کاهش مجدد تعهدات هسته‌ای خود ذیل برجام را «غیرقابل قبول» خواند و از ایران خواست که گام‌های اخیر خود را به عقب بازگرداند.

آلمان پیش از این نیز راه‌اندازی زنجیره ۳۰تایی ماشین‌های سانتریفیوژ IR-۶ در مجتمع غنی‌سازی نطنز را اقدامی غیرقابل قبول خوانده بود. هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان روز دوشنبه در واکنش به این اقدام ایران گفت: «از نظر ما قابل‌قبول نیست که ایران به توافق هسته‌ای پایبند نباشد. راه‌اندازی سانتریفیوژهای پیشرفته کل توافق هسته‌ای را به خطر می‌اندازد.»

بیشتر بخوانید:

لاوروف: کاهش تعهدات برجامی ایران پروتکل الحاقی را نقض نمی‌کند

ولایتی: فرانسه و کشورهای اروپایی در حال بازی سیاسی هستند

طرف‌های اروپایی برجام از جمله آلمان در حالی طی ماههای اخیر ایران را به دلیل کاهش تعهداتش ذیل برجام سرزنش کرده و پس از هر گام ایران در کاهش تعهداتش خواستار پرهیز از برداشتن گام‌های بعدی شده‌اند که پس از خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌های یکجانبه این کشور علیه ایران، تنها به دادن وعده و وعید اکتفا کرده و گام محسوسی در راستای تأمین منافع مشروع ایران ذیل برجام برنداشته‌اند.

ایران که پیش از این در پاسخ به بدعهدی طرف‌های اروپایی برجام در عمل به تعهداتشان طی سه مرحله اقدام به کاهش تعهدات هسته‌ای خود کرده، روز سه‌شنبه ۱۴ آبان رسماً از آغاز گازدهی به سانتریفیوژها در تأسیسات هسته‌ای فردو خبر داد.

بر اساس اطلاعات دریافتی از سایت غنی‌سازی شهید دکتر علیمحمدی (فردو) عصر امروز چهارشنبه پس از اتصال سیلندر خوراک به خطوط گازدهی زنجیره های سانتریفیوژ و پایان موفقیت آمیز خلا سازی خطوط، عملیات پسیواسیون شروع شده است و پس از این اقدام نیز تا ساعاتی دیگر کار گازدهی به زنجیره ها آغاز خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
    1 0
    تو خفه خون بگیر موش ترسو و نوکر اربابت
  • IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
    1 0
    آلمان غلط کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس