کد خبر 1007256
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۴
حمید علی صمیمی

رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین در حالی توسط وزارت ورزش به عنوان سرپرست انتخاب شده که نگرانی‌های بسیاری را درباره این رشته و آینده آن ایجاد کرده است.

به گزارش مشرق، 16 آبان ماه 96 بود که حمید علی‌صمیمی به عنوان رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین انتخاب شد. وی حالا و بعد از گذشت حدود 21 ماه، از سمتش کناره‌گیری کرده و به سازمانی که قبلا بوده، منتقل شده تا پست های بالاتر و بهتری را کسب کند.

این اتفاق در حالی رخ داده که به نظر می‌رسد در آستانه رویداد مهمی همچون بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو، برای این فدراسیون که یکی از پرمدال‌ترین فدراسیون‌های ورزشی کشور است، نمی‌تواند اتفاق خوشایندی باشد. همین هم نگرانی های بسیاری را در پی داشته است که تجربه دو سال اخیر نشان می دهد که ریشه در واقعیت میدانی دارد.

بیشتر بخوانید:

صالحی‌امیری: اگر زمان به عقب برمی‌گشت برای عارف حکم نمی‌زدم/ دفاعی از بلاتکلیفی والیبال ندارم

صمیمی به هر دلیلی که بر ما پوشیده است، تصمیم به کناره‌گیری از سمتش در فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین گرفته اما آیا زمان مناسبی را برای این کار انتخاب کرده؟ آیا این، یک رفتار مدیریتی متعهدانه است که در فاصله کوتاهی مانده تا آغاز رویداد مهم و راهبردی همچون بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو، بار سفر بسته و این فدراسیون را به قضا و قدر رها کند؟

تصمیم عجیب‌تر در این خصوص اقدام وزارت ورزش و جوانان در انتصاب وی به عنوان سرپرست فدراسیون است. اگر صمیمی توانایی و کارآمدی لازم برای اداره این فدراسیون را داشت، بهتر بود در موقعیت قبلی می‌ماند و به کارش ادامه می‌داد، اما حالا که کناره‌گیری کرده، بیانگر آنست که مشکلاتی وجود داشته و نتوانسته انتظارات را برآورده کند. چرا وزارت ورزش و جوانان با وجود قبول استعفا که دلالت بر ضعف در یک حوزه دارد، مجددا صمیمی را به عنوان سرپرست فدراسیون برای برگزاری انتخابات منصوب کرده؟ آیا اکنون که وی به سمتی دیگری انتخاب شده، می تواند این فدراسیون را که اوضاع نامناسبی دارد، برای چند ماه دیگر نیز به عنوان سرپرست اداره کند؟ وی که در حضوری تمام وقت نتوانست انتظارات را برآورده کند، اکنون چه سرنوشتی در انتظار این فدراسیون است؟ پاسخ این پرسش ها نگران کننده است.

به نظر می‌رسد در برهه حساس کنونی و فاصله کوتاه باقیمانده تا پارالمپیک 2020، بهتر است وزارت ورزش به جای از دست دادن زمان، هرچه زودتر تکلیف این فدراسیون مهم و تأثیرگذار را مشخص کند تا امیدهای کاروان ایران در توکیو ناامید نشود چرا که ممکن است هر روز تأخیر منجر به از دست دادن یک شانس مدال و موفقیت شود. 

البته گفته می‌شود صمیمی که سال‌ها در سطوح بالای مدیریتی بنیاد شهید و امور ایثارگران فعالیت کرده، پیشنهادات خوبی برای پذیرش یکی از معاونت‌های مهم این بنیاد را دریافت کرده که نتوانسته آن را رد کند، اما نکته اصلی، ضربه ای است که این فدراسیون و اعضایش در آستانه رویدادی بزرگ خواهند دید. ورزش جانبازان و معلولین با این روند، تا پارالمپیک 2020 باید منتظر اتفاقات و رویدادهایی باشد که اوضاعش را بدتر از اکنون کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • امین IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
    1 1
    حرفهای قشنگی بود من ترفدار فوتبال هستم‌ لدفن نزر مرا در سایت چاپ‌ کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس