پرچم نمایه آمریکا

مشاور باراک اوباما در دوران ریاست جمهوری می‌گوید هدف ترامپ از موافقت با صادرات اقلام بشردوستانه به ایران، جاسوسی است.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

آمریکا چندی پیش از تشکیل مکانیسم جدیدی برای صادرات اقلام بشردوستانه به ایران خبر داد تا به‌طور رسمی ارسال مواد اولیه ضروری به این کشور که تحت تحریم‌های شدید آمریکاست، تسهیل شود. اما برخی کارشناسان و ناظران سیاسی بر این باورند که این اقدام واشنگتن،‌ نوعی جاسوسی از شرکت‌های صادرکننده به ایران است.


«برایان اوتول» مشاور سابق باراک اوباما به نشریه فرانسوی لاتریبون گفت: این اقدام بیش از همه راهی برای بازیابی اطلاعات است تا کمک به مردم ایران.


به گفته وی، بسیاری از بانک‌های خارجی قادر نخواهند بود سطح جزئیات خواسته شده را تامین کنند.


اوتول می‌گوید من فکر می‌کنم این ساز و کار بیشتر تاثیر بازدارنده دارد. این ساز و کار در مقایسه با آنچه ادعا می‌شود تاثیری کاملا برعکس خواهد داشت.


از نظر اوتول،‌ این ساز و کار ضربه‌ای به تلاش‌های اروپایی‌ها برای تجارت با ایران است.


واشنگتن در ماه مه سال ۲۰۱۸ به‌طور یک جانبه از توافق بین‌المللی که برنامه هسته‌ای ایران را سازمان‌دهی می‌کرد خارج شد و تحریم‌های سنگینی علیه اقتصاد ایران اعمال کرد.


گزارش نشریه فرانسوی می‌افزاید: با وجود تحریم‌های اقتصادی سنگین اعمال شده از سوی واشنگتن، دولت آمریکا تاکید می‌کند صادرات مواد غذایی، دارو و دیگر کالاهایی که در زمره اقلام بشردوستانه است،‌ به ایران ممنوع نیست. اما اکثر شرکت‌ها از ترس مجازات‌های اقتصادی وزارت‌ خزانه‌داری آمریکا از تجارت با ایران خودداری می‌کنند.


برای دستیابی به مجوز آمریکا برای تجارت با ایران هر موسسه باید ماهانه اطلاعات اساسی و بی‌سابقه را ارسال کند که همه فاکتورهای مربوطه،‌ مقصد و اینکه آیا آنها در پنج سال گذشته در فهرست سیاه آمریکا،‌ اتحادیه اروپا و سازمان ملل قرار گرفته‌اند،‌ شامل می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • گل اندام IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
    1 0
    با این برنامه بدنبال اختلافات داخلی در ایران است
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
    1 0
    کمک های قانونی به ایران هم تحت کنترل ما باشد تا بعد از این مرحله همه را لغو و دارو هم نتوانید بفرستید نسخه تضعیف شده FATF

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس