تظاهرات عراق

رئیس اتحادیه علمای مسلمان عراق از رصد یکصد پایگاه در شبکه‌های اجتماعی خبر داد که کارشان شیطنت علیه ایران و شایعه پراکنی‌ در جریان تظاهرات عراق بوده است.

به گزارش مشرق، اتحادیه علمای مسلمان عراق در دیاله، شایعه‌سازی‌ها و دروغ پراکنی‌های مغرضانه در تظاهرات مرمی عراق علیه ایران را مردود خواند.

«جبار المعموی» رئیس اتحادیه علمای مسلمانان عراق در استان دیاله در گفت‌وگو با «بغداد الیوم» ضمن اعلام حمایت این اتحادیه از تظاهرات مسالمت‌آمیز برای مطالبه حقوق مشروع ملت عراق گفت: اشتباهات دولت‌های متوالی در عراق از سال ۲۰۰۳ موجب پدید آمدن جنبش اعتراضی کنونی در استان‌های متعدد عراق از جمله دیاله شده است.

بیشتر بخوانید:

حمله معترضان به سخنگوی وزارت خارجه عراق

المعموی افزود: ایران کشور اسلامی همسایه عراق است که موضع آن در حمایت از ما در جریان حوادث ژوئن ۲۰۱۴ به دنبال تسلط داعش بر مناطق وسیعی از کشور مشهود بوده است.

وی تاکید کرد: توطئه‌ها برای اقدام شیطنت آمیز علیه ایران از طریق دروغ پراکنی و شایعه‌سازی در جریان تظاهرات و از طریق تریبون‌های شبکه‌های اجتماعی اقدامی کاملا مردود است که ناگهانی بروز نکرده و حاصل توطئه‌های آمریکا و اسرائیل با حمایت مالی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس است که به دنبال فتنه‌انگیزی و تفرقه‌افکنی هستند.

المعموی گفت: بیش از یکصد پایگاه در شبکه‌های اجتماعی رصد شده که معترضان را به حمله به جمهوری اسلامی تحریک و به دروغ ادعا می‌کند که ایران در امور عراق دخالت می‌کند.

بنا به تایید رئیس اتحادیه علمای مسلمان عراق، توطئه در عراق جریان دارد و هدف از آن نفوذ به تظاهرات مسالمت آمیز مردمی و پیشبرد آن به سمت شیطنت علیه ایران است، چیزی که هیچ عراقی قبول ندارد.

تعدادی از اغتشاشگران شامگاه یکشنبه (روز گذشته) در شهر مقدس کربلا و در اطراف کنسولگری ایران در این شهر دست به تحرکاتی علیه کنسولگری زدند.

براساس برخی تصاویر منتشر شده در فضای مجازی، شماری آشوبگر در اطراف کنسولگری ایران در کربلا حاضر شدند و ضمن سنگ‌پرانی به ساختمان این کنسولگری، اقدام به پایین کشیدن پرچم ایران کردند.

فرماندهی پلیس کربلا نیز اعلام کرد که اوضاع در اطراف کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلا تحت کنترل است.

گروه حمله‌کننده به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلا، از پیروان فرقه صرخی (از مدعیان دروغین و وابسته به سرویس‌های بیگانه) بودند که از استان‌های بابل و الدیوانیه به کربلا منتقل شدند.

سرکنسول ایران در کربلا اما نیمه شب گذشته تاکید کرد که اوضاع آرام شده و شرایط تحت کنترل است.

مردم عراق دور دوم اعتراضات خود را از روز جمعه ۲۵ اکتبر آغاز کردند. عمده هدف اعتراض مردم عراق، بهبود وضعیت معیشتی و مبارزه با فساد و اصلاح ساختار اداری بود.

به محض آغاز این اعتراضات، بسیاری از کارشناسان تأکید کردند که آمریکا، عربستان سعودی و امارات سه کشوری هستند که از چند ماه پیش در حال تدارک سوءاستفاده از این تظاهرات هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
    2 1
    شعله را کنار عربستان زیادتر کنید تا حساب دستشون بیاد.اگه از قیام یمن غافل بشید چوبش را میخورید.کار عربستان باید یکسره بشه والبته اسراییل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس