عراق

وزارت دفاع هلند برای اولین بار اعتراف کرد که در حمله هوایی ژوئن ۲۰۱۵ جنگنده‌های این کشور به شمال عراق، دستکم ۷۰ نفر کشته شدند که تعدادی از آن‌ها غیرنظامی بوده‌اند.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع هلند امروز (دوشنبه) اعتراف کرد که در حمله هوایی سال ۲۰۱۵ این کشور به کارخانه تولید بمب داعش در شمال عراق ۷۰ نفر کشته شدند که ده‌ها نفر آنها غیرنظامی بوده‌اند. به

بیشتر بخوانید:

تبعات اقدامات 15 ساله امریکا در عراق +جدول

80 کشور تجهیزکننده صدام در جنگ با ایران

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، دولت هلند پیش از این برآورد تفصیلی از تعداد تلفات حمله «حویجه» در نزدیکی شهر «کرکوک» ارائه نداده بود.

طبق این گزارش، «آنا بیجلولد شوتن» وزیر دفاع هلند در نامه‌ای به پارلمان اعلام کرد که جنگنده «اف-۱۶» هلند که در عملیات شبانه دوم ژوئن (۱۲ خردادماه) ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه داعش مشارکت داشت، بمبی را پرتاب کرد که به «قربانی شدن حدود ۷۰ نفر از جمله جنگجویان داعش و غیرنظامیان منجر شد».

در این نامه اشاره‌ای به تعداد دقیق غیرنظامیانی که در این حمله جان خود را از دست دادند، نشده اما اذعان شده است که به واسطه انفجار مواد منفجره‌ای که در ساختمان مورد حمله انبار شده بود، شمار قربانیان بیشتر از پیش‌بینی‌هایی بود که در حمله شبانگاهی برآورد شده بود.

با اینحال، وزیر دفاع هلند ضمن ابراز بی‌اطلاعی از حضور غیرنظامیان در محل مورد حمله گفت که این تأسیسات داعش در یک منطقه صنعتی بوده است و اطلاعاتی که در اختیار هلند قرار گرفته بود، مرگ غیرنظامیان را پیش‌بینی نکرده بود زیرا «هیچ غیرنظامی در منطقه‌ نزدیکی هدف زندگی نمی‌کرد».

وزارت دفاع هلند اعلام کرد که جنگنده‌های اف-۱۶ این کشور بعنوان بخشی از عملیات مقابله با داعش در بازه زمانی اکتبر ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ (مهر و آبان) در حدود دو هزار و ۱۰۰ حمله بر فراز عراق مشارکت داشته‌ است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس