کد خبر 1007077
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷
عکس/ تمرین شاگردان استراماچونی

جدا از بحث غرور که همیشه عامل بازدارنده و مانع بلند پیش پای تیم‌های موفق بوده، تاکتیک‌های استراماچونی هنوز تمام و کمال به ثمر ننشسته است.

به گزارش مشرق،‌ گل‌گهر را که برد، گفتند: «این که کاری نداشت، تیم وینگو ضعیف بود...» سایپا را که شکست داد، نوشتند؛ «حریف خیلی جوان بود و به جوانی‌اش باخت...»

پارس‌جم را هم که پشت سر گذاشت، ادعا کردند؛ «اشتباهات داروی به کمکش آمد...»، اما مرد ایتالیایی بی‌توجه به این حرف‌ها، راهی که آغاز کرده بود را ادامه داد و با پیروزی مقابل تراکتور که به ادعای دوست و دشمن یکی از سه تیم برتر لیگ از لحاظ مهره و کار گروهی است، دهان منتقدان را بست.
تراکتوری که ۴ گل از استقلال خورد، نه جوان بود و نه ضعیف...، ولی آیا کار استراماچونی و استقلال با این برد تمام شده است؟

پاسخ قطعاً منفی است. امیرحسین فتحی، به درستی می‌گوید: «بعد از بردن تراکتور، نگران استقلال شده‌ام» مدیرعامل باشگاه نگران است، اعتماد به نفس ناشی از این برد تبدیل به غرور شود و همین غرور جلوی پیشرفت بیشتر استقلال را بگیرد.


اما جدا از بحث غرور که همیشه عامل بازدارنده و مانع بلند پیش پای تیم‌های موفق بوده، تاکتیک‌های استراماچونی هنوز تمام و کمال به ثمر ننشسته است.


از همان روز اولی که مرد ایتالیایی به تهران آمد، گفتیم و نوشتیم این مربی برای ایجاد تغییر در استقلال و متحول کردن تیمش نیاز به زمان دارد و باتوجه به تغییرات زیادی که مجموعه آبی از لحاظ نیروی انسانی داشته، باید حداقل هفت هفته صبر کرد تا استقلال مدل ایتالیایی سر و شکل بگیرد.


حالا استقلال سر و شکل لازم را پیدا کرده، ولی آسیب‌دیدگی‌هایی مثل رباط پاره کردن داریوش شجاعیان و تغییرات اجباری در ترکیب تیم باعث شده استقلال حتی با وجود پیروزی پرگل مقابل تراکتور و نمایش قدرتمندانه‌اش در چند بازی پی در پی، آسیب پذیر نشان بدهد.


علاوه بر بحث آسیب‌دیدگی‌ها، استقلال با ۲ معضل دیگر هم مواجه است که عبور از آن‌ها نیاز به زمان دارد؛ یکی جوانی بازیکنان استقلال که حفظ آن‌ها در شرایط آرمانی و کنترل آن‌ها در اوج واقعاً سخت است و دیگری بازی با روش ۳ دفاع روی یک خط که فوتبالیست‌های ما برای عادت کردن به آن، زمان زیادی می‌خواهند. در این روش هافبک‌ها باید خیلی هوشمندانه فضای بین مدافعان را پوشش بدهند. با این حساب هنوز هم باید برای استراماچونی صبر کرد. باید منتظر ماند تا مرد ایتالیایی هرچه می‌خواهد را با صبر و حوصله در تیم جا بیندازد. این وسط شاید استقلال امتیاز‌هایی را هم از دست بدهد. مهم نیست، مهم این است که راه درست ادامه پیدا کند. استقلال و استراماچونی هنوز راه درازی دارند.

بیشتر بخوانید:

واکنش استراماچونی به تمجید پروین

کارشناسان و صاحب‌نظران پاسخ می‌دهند
آیا تاکتیک‌های استراماچونی در استقلال جا افتاده یا هنوز نیاز به زمان دارد؟
صمد مرفاوی: تیم استراماچونی هنوز کار دارد
صمد مرفاوی سرمربی اسبق استقلال در این خصوص گفت: تیم استقلال هنوز کار دارد و استراماچونی چیز‌های زیادی باید به بازیکنان یاد بدهد و هنوز آبی‌پوشان جا نیفتاده‌اند. به نظرم استقلال راه طولانی در پیش دارد و اگر فکر کنیم که تاکتیک‌های استراماچونی همگی در استقلال جواب داده کاملاً در اشتباه هستیم چرا که مشکلات خط دفاعی تیم در بازی با تراکتور دیده می‌شد و استراماچونی قطعاً برای این مشکل هم چاره‌ای خواهد اندیشید.

مهدی پاشازاده: استراماچونی تیم را در مسیر درستی قرار داده
مهدی پاشازاده کاپیتان اسبق استقلال در این خصوص گفت: بهترین اتفاق برای استقلال شناخت خوب استراماچونی از تیمش بوده که با تغییر سیستم به خصوص در خط دفاعی، این تیم را در مسیر درست قرار داده است. سرمربی استقلال از بازیکنانش هم شناخت بهتری پیدا کرده و آن‌ها را به درستی حمایت می‌کند. استراماچونی چند هفته‌ای است که با آرامش کار می‌کند و همین مسئله روی بازیکنان هم تأثیر گذاشته است. هرقدر استرس او کم باشد تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت و فکر می‌کنم تفکراتش جواب داده است.

رضا نعلچگر: زمان بیشتری که بگذرد بهتر هم می‌شوند
رضا نعلچگر مربی اسبق استقلال در این خصوص گفت: ابتدای فصل تعداد زیادی بازیکن جدید به تیم آمدند و استراماچونی هم شناختی از آبی‌پوشان نداشت و مسلم بود استقلال نیاز به زمان دارد تا هماهنگ شود. حالا استقلال بازی به بازی بهتر می‌شود و تفکرات استراماچونی در تیم جواب داده است و به جرأت می‌توان گفت تیم استراماچونی بین سایر تیم‌های لیگ برتری بهتر بازی می‌کند. به نظرم تاکتیک‌های مدنظر استراماچونی دارد در تیم جا می‌افتد و هنوز کمی زمان لازم است تا استقلال حسابی با این مربی هماهنگ و آبدیده شود.

بهروز پرورش‌خواه: تفکرات استراماچونی جواب داده است
بهروز پرورش‌خواه هافبک اسبق استقلال در این خصوص گفت: با گذشت چند هفته از لیگ حالا بازیکنان استقلال با تفکرات استراماچونی هماهنگ شده‌اند و همین باعث شده ۶ بازی بدون باخت داشته باشند. شما در بازی با تراکتور دیدید که گل‌های سوم و چهارم استقلال روی کار‌های تاکتیکی به ثمر رسید و این نشان می‌دهد بازیکنان حالا ذهن استراماچونی را می‌خوانند و می‌دانند که تفکرات تاکتیکی سرمربی استقلال بر چه پایه‌ای استوار است.

سیروس دین‌محمدی: استقلال هنوز کامل نشده است
سیروس دین‌محمدی هافبک اسبق استقلال در این خصوص گفت: قطعاً استقلال هنوز جای کار دارد و تاکتیک‌های استراماچونی به طور کامل جا نیفتاده است. مربی ایتالیایی نشان داده که این تیم و بازیکنان را شناخته و براساس داشته‌هایش تاکتیک‌های موردنظرش را پیاده می‌کند و بازی با تراکتور اوج هنرنمایی آبی‌پوشان بود اگرچه من اصلاً فکر نمی‌کردم که تراکتور ۴ گل از استقلال بخورد، ولی در مجموع اینکه گمان کنیم استقلال حالا تبدیل به یک تیم کامل شده اشتباه است و آبی‌پوشان می‌توانند بهتر از این هم بشوند.
منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس