کد خبر 1006812
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۶
کدوتنبل‌های هالووین

جشن هالووین در آمریکا و اروپا خسارات زیادی بر جای گذاشته و پلیس برای جلوگیری از رفتارهای ضداجتماعی، پارک‌ها را بسته و ممنوعیت اسفاده از تزیینات ترسناک را اعمال کرده است.

به گزارش مشرق، خبر کشت و کشتار در مهمانی‌های متعدد هالووین در امریکا این روزها در رسانه‌های جهان بازتاب گسترده‌ای داشته است. یکی از این حوادث، مربوط به یک مهمانی در ایالت کالیفرنیا است که در آن ۵ تن کشته و ده‌ها نفر زخمی شده‌اند. بنا بر آنچه در رسانه‌های محلی آمده، این تیراندازی در اواخر روز پنجشنبه در شهر اوریندا در کالیفرنیا (شهری با حدود ۱۹۰۰۰ نفر جمهیت در ۹ مایلی شمال شرقی اوکلند) رخ داد. در مقامات محلی هیچ اطلاعاتی درباره مظنونین احتمالی یا اینکه آیا آنها دستگیر شده‌اند، منتشر نشده است. پلیس اوریندا می‌گوید در این خانه بیش از ۱۰۰ نفر مهمان حضور داشتند و ظاهرا تبلیغ آن در شبکه های اجتماعی منتشر شده بود.

بیشتر بخوانید:

حمله مسلحانه بابانوئل به جشن هالووین در تگزاس

در بیانیه پلیس آمده است: «ماموران با رسیدن به صحنه قربانیان تیراندازی و مجروحین را دیدند و البته افراد زیادی که در حال فرار از این مهمانی بودند. سه قربانی در محل حادثه بر اثر زخم‌های اصابت گلوله جان باختند. قربانی دیگری بعداً در بیمارستان درگذشت. طبق اعلام دفتر کلانتر، پنجمین قربانی در اواخر جمعه شب در بیمارستان درگذشت.« پلیس می‌گوید دو سلاح گرم در خانه پیدا کرده است و در حال تجزیه و تحلیل سلاح‌ها است.

 هالویین خونین

  اگر سری به رسانه‌های امریکایی و اروپایی بزنید خواهید دید که در بسیاری از موارد پلیس برگزارکنندگان این جشن ناهنجار را دستگیر کرده است و یا تعمیداتی انجام داده تا کمترین آسیب‌ها به افراد و محیط وارد شود.

 به طوری که در شب هالووین پارک‌های بسیاری از مناطق انگلیس و ولز بسته شده و نیروهای گشت پلیس مستقر شدند. بنا بر آنچه در BBC منتشر شده، نیروهای پلیس برای مشکلات و معضلات مربوط به هالووین، پارک‌ها را بسته و در محله‌های مختلف مستقر شدند.

همچنین به مغازه‌ها در بسیاری از مناطق توصیه شد که آرد و تخم مرغ را به زیر ۱۸ سال نفروشند. گزارش‌هایی مربوط به رفتارهای ضداجتماعی زیادی از سوی برخی مردم، سبب شد تا پلیس این دو کشور پارک‌ها را در شب هالووین تعطیل کند.

ماجرا فقط به اینجا ختم نمی‌شود. پلیس حتی تزییات ترسناک این جشن را هم ممنوع اعلام کرده است. تزئینات هالووین که بسیار ترسناک به نظر میرسد، خشم عمومی را برانگیخته است. پلیس پس از تماس چند تن از مردم، دو جسد جعلی را که از درختی در حیاط جلوی خانه مسکونی در سیدنی رها کرده بود را یافت. در بسیاری از این مناطق شورای عمومی برای حد و مرز چگونگی تزیینات برگزار می‌شود.

در ایران چند سالی است که این جشن که مربوط به فرهنگ کشورهای دیگر است، توسط برخی از جوانان نیز برگزار می‌شود. جشنی که نه تنها هیچگونه سنخیتی با فرهنگ ما ندارد بلکه اگر از بسیاری از شرکت کنندگان در این مراسم‌ها سوال کنید، چیزی از فلسفه وجودی آن نمی‌دانند و صرفا تقلیدی کورکوانه را مو به مو انجام می‌دهند.  

حتی دیده شده در کشور خودمان برخی از جوانان برای شرکت در مراسم هالووین ساعت‌ها توسط گریمورها آرایش می‌شوند و هزینه‌های گزافی را نیز پرداخت می‌کنند. شاید برخی از برخورد پلیس با این هنجارشکنان انتقاد کنند، اما این نکته را باید در نظر گرفت که در امریکا و دیگر کشورهای اروپایی نیز پلیس سعی در آرام کردن فضا و جلوگیری از رفتارهای ضداجتماعی دارد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس