کد خبر 1006793
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۴
نفت دلار نمایه

اوپک در آخرین به‌روز رسانی سایت خود اعلام کرد، هر بشکه سبد نفتی این سازمان ۶۱.۲۴ دلار در هر بشکه فروخته شده است.

به گزارش مشرق، سازمان کشورهای تولیدکننده و صادرکننده نفت خام اوپک، در آخرین به‌روز رسانی سایت خود اعلام کرد، هر بشکه سبد نفتی این سازمان چهارشنبه ۸ آبان با ۲ سنت کاهش ۶۱.۲۴ دلار در هر بشکه فروخته شد.

بیشتر بخوانید:

آخرین تغییرات قیمت جهانی نفت خام

سبد نفتی اوپک روز سه‌شنبه ۷ آبان، ۶۱.۴۴ دلار در هر بشکه معامله شده بود.

در روز چهارشنبه، درحالی‌که ذخایر نفت آمریکا کاهش یافته و طبیعتا باید قیمت نفت افزایش یابد اما قیمت نفت با بی‌تفاوتی به این موضوع، به ۶۱.۴۳ دلار در هر بشکه کاهش یافت.

در روز جمعه، ازآنجایی‌که آمریکا قصد کرده است در این ماه یک توافق اولیه تجاری با چین امضا کند، قیمت نفت در معاملات آخرین روز کاری بازارهای جهانی نزدیک به ۴ درصد افزایش یافت و بشکه ای ۶۱.۶۹  دلار فروخته شد.

بازارهای جهانی با قیمت ۶۱.۶۹ دلار برای نفت برنت و۵۶.۲۰ دلار برای نفت خام آمریکا بسته شدند.

بیشترین قیمتی که تاکنون برای سبد نفتی اوپک ثبت شده برابر با ۷۴.۰۴ دلار است که در ۲۵ آوریل ۲۰۱۹ رقم خورد. در نتیجه قیمت کنونی سبد نفتی اوپک با بالاترین رقم سال ۱۲.۸ دلار فاصله دارد.

این نوع نفت سال ۲۰۱۹ را با قیمت ۵۲.۱۴ دلار در هر بشکه آغاز کرد که کمترین قیمت آن از ابتدای امسال به شمار می‌رود.

متوسط قیمت نفت اوپک در هفته منتهی به یک نوامبر یعنی ۹ آبان ماه ۶۱.۴۴ دلار بوده است.

نفت اوپک سال ۲۰۱۸ به طور متوسط ۶۹.۷۸ دلار در هر بشکه فروخته شده بود. این نوع نفت تاکنون در سال جاری میلادی به طور متوسط ۶۳.۹۲ دلار در هر بشکه معامله شده است.

سبد نفتی اوپک متشکل از نفت سنگین ایران، نفت سبک عربستان، نفت سبک بصره عراق، نفت صحرای الجزایر، نفت اورینت اکوادور، نفت صادراتی کویت، سیدر لیبی، بونی لایت نیجریه، نفت موربان امارات، مارین قطر، مِرِی ونزوئلا، گیراسول آنگولا، رابی لایت گابن، نفت دجنو کنگو و نفت زفیرو گینه است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس