صفارهرندی نمایه

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد نتایج ایستادگی یا کوتاهی ایران در طول دوران تاریخ توضیح داد و گفت: هر وقت ایستادگی کردیم، نتایج بهتری از تلاش برای روابط کسب کردیم و اقتدارمان تقویت شد.

به گزارش مشرق، محمدحسین صفارهرندی در همایش روز مبارزه با استکبار جهانی که به همت بسیج دانشجویی در تالار دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز برگزار شد، با اشاره به اینکه اقدامات زیادی علیه ایران از داخل لانه جاسوسی رخ داده است، اظهار داشت: آمریکا ابتدای انقلاب، جمهوری اسلامی را به رسمیت نشناخت و تحریم کرد و برای کودتا تدارک دید و تلاش کرد تا شاه را بازگرداند، لذا دانشجویان دیدند کودتایی شبیه به 28 مرداد در تدارک است و ایجا بود به فکر این رسیدند که مرکز کودتا و فتنه را تسخیر کنند.

بیشتر بخوانید:

علت انصراف ترامپ از حمله به ایران به روایت صفارهرندی

روایت صفارهرندی از احتجاج رهبری با یکی از اعضای مجمع در خصوص رابطه با آمریکا

صفارهرندی: عده‌ای در داخل کشور حلیم دیگران را هم می‌زنند

وی با بیان اینکه بعد از تسخیر لانه جاسوسی ارتباط با همین آمریکا که جاسوس خانه را تسخیر کردیم، حفظ کردیم، افزود: 5 ماه بعد از تسخیر لانه جاسوسی بود که تصمیم به قطع رابطه گرفتند و گام اول را آنها برداشتند که انقلابیون هم از این اتفاق استقبال کردند. اتفاق نظر بین همه سیاسیون رخ داد که این قطع رابطه به نفع ایران است و حتی نهضت آزادی این قطع رابطه را مقتنم دانست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه تحریم نفت فشار زیادی به دولت شهید رجایی وارد کرد، گفت: بعد از عبور از تحریم شهید رجایی در جلسه ای گفت که زمانی داشتیم که 200 میلیون دلار بیشتر در خزانه نداشتیم و در این موقعیت جنگ را هم اداره می کردند، اما با اقتدار کشور را اداره کردند و حرفی از خزانه خالی و آب خوردن و... در این وضعیت نزدند و ایستادند. بعد از عملیات های موفق ایران در دفاع مقدس، کشورهای مختلف برای خرید نفت ایران صف بستند که شهید رجایی اعلام کرد که این میوه ایستادگی در برابر آمریکا است.

وی با تاکید بر اینکه در نگاه رهبری انقلاب این نبود که الی الابد خواهان قطع رابطه هستیم و این مستند به فرمایشات امام خمینی (ره) است ابراز داشت: امام راحل در دیداری با سفرای خارجی بیان فرمودند که قصد ما این است که با همه کشورها به جز دو مورد می خواهیم ارتباط برقرار کنیم که یکی اسرائیل و دیگری رژیم نژادپرست آفریقای جنوبی بود که سرنگون شد. فرمودند آمریکایی که با آن در قطع رابطه هستیم، اگر آدم شود رابطه خواهیم داشت.

صفارهرندی با بیان اینکه مسیری که آمریکا بعدا می‌پیماید، عمق بخشیدن به خصومت علیه انقلاب است خاطر نشان کرد: یکی از برجسته ترین کارها علیه ایران، استقرار هواپیمای آواکس در بالای سر ما بود که تمام تحرکات ما را رصد کرده و به صدام می داد که بعدا مستقیما روی هوا و دریا وارد جنگ شدند و مصداق بارز آن سرنگونی هواپیمای مسافری ما در بندرعباس بود. این کارنامه آمریکا در مواجهه با ایران است.

وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس، در اوج همه رذالت های آمریکایی ها، گاهی واسطه هایی بودند که به عنوان تاجر اسلحه پیغام‌هایی را برای فروش سلاح می‌دادند، تصریح کرد: مثلا موشک تاو نیاز داشتیم اما آمریکا نمی‌داد، زمانی آمادگی اعلام کردند که حاضریم تاو بفروشیم و آن زمانی بود که تهرانی‌مقدم‌ها اعلام کردند که خودمان می‌سازیم و در مراحل پایانی ساخت، پیغام دادند که می‌خواهیم موشک بدهیم. شکل این کار هم شرارت بود. اینجایی هم که به عنوان حسن نیت می‌خواستند سلاح بدهند، از پایگاهی در اسرائیل بارگیری کردند و پول دریافتی از ما را به گروه ضدانقلابی نیکاراگوئه دادند و جو منفی علیه ایران ساختند.

‌عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، عنوان همایش دانشجویی امروز را مورد اشاره قرار داد و با بیان این عنوان «امضایی که دیگر تضمین نیست» موضوعیت ندارد، اضافه کرد: مگر کی تضمین بوده که دیگر نباشد، حتی در زمان مصدق هم تضمین نبود و ضربه خود را زدند.

وی به مسایل مرتبط با نحوه ارتباط با آمریکا پس از دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: پس از جنگ اقتضائات خود را دارد و این بهانه ای بود که برخی از نیروهای تکنوکرات و صاحبان قدرت اجرایی کشور اعلام کردند که چاره‌ای جز نزدیکی به آمریکا نداریم. در زمانی که معاون رئیس جمهور دولت سازندگی مقاله ای با عنوان مذاکره مسقیم نوشت، کسی استقبال نکرد و حتی چپ های آن زمان که اصلاح طلب فعلی بودند، نفی کردند، لذا دیدند که فضا آماده نیست، علیه رابطه موضع‌گیری کردند.

صفارهرندی با اشاره به اینکه همان افراد تندرو، مقدماتی را برای رابطه مخفی با آمریکا آغاز کردند، اضافه کرد: برچسب خیانت به این افراد نمی‌زنم چراکه دستگاه اطلاعاتی کشور این موضوع را باید اعلام کند ولی به عنوان تحلیل رفتار جماعتی که تندترین شعارها علیه آمریکا می‌دادند و در مجلس سوم روز 13 آبان را روز ملی مبارزه به استکبار نامگذاری کردند که دوستان اصلاح‌طلب ما بودند، یک مرتبه چه می شود که موضع پنهانی او قربان صدقه رفتن برای آمریکاست.

وی خاطرنشان کرد: می‌گویند چاره‌ای نداریم و باید با قدرت ها بسازیم. معتقد بودند برای ساخت کشور باید پول داشته باشیم چراکه آمریکایی ها این رفت و آمد پول را رصد می کند و نمی‌گذارد پول و سرمایه گذار به ایران بیاید. این امر بهانه ای برای ارتباطات نزدیک بین سیاسیون، بدون توجه به رفتارهای بد آمریکا را فراهم کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به رفتار دولت اصلاحات در موضوع رابطه با آمریکا نیز اشاره کرد و گفت: در دوره اصلاحات با این نگاه که ما اگر ادبیات را در برابر قدرت ها عوض کنیم، رفتار مشابهی را خواهیم دید و مجیزگویی بزرگان اصلاحات آغاز شد. در سفر آقای خاتمی به آمریکا، از آبراهام لینکلن به عنوان شهید یاد کرد و سنگ تمام در ابراز همراهی و هم‌نوایی کرد و حاصل آن این شد که ما دو سه سال بعد توسط رژیم آمریکا به عنوان محور شرارت معرفی شدیم.

صفارهرندی با اشاره به اینکه در دوره‌ای خیرخواهانه و یا با هر نیتی گفتند باید با کدخدا ببندیم که خصومت در این دوره به اوج و حداکثر رسید اضافه کرد: سوال این است که آیا در نسبت دوستانه برقرار کردن با آمریکایی که از جانب ما هم علامت‌های ابراز دوستی دریافت کرده، بهره این ابراز دوستی را چگونه دریافت کردیم؟ جز اینکه آمریکایی‌ها تعهداتی را که داشتند، هیچ کدام را عمل نکردند و خلاف آن، تشدید تحریم را در دستور کار قرار دادند؟ با این سابقه نزدیک و دور در رابطه با آمریکا، چرا باید برخورد توام با حسن نیت داشته باشیم؟

وی افزود: این ابهام جدی برای خوش‌بینان به آمریکا هم ایجاد شده است، البته معتقدند این وضعیت روابط مربوط به آدم بی سروپایی مانند ترامپ است و باید منتظر فرد عاقلی باشیم ولی متاسفانه یادشان رفته و دوباره می گویند باید با همین غول بی شاخ و دم ببندیم. این آدم نماینده حکومتی است که به متحدانش می گوید که ارزشی برایتان قائل نیستم و باید پول بدهید تا امنیت بدهم.

این عضو اسبق هیئت دولت، با بیان اینکه عربستان، وقتی با حماقت اعلام می کند که می توانیم با ایران مقابله کنیم، آمریکایی ها ساکتش می کنند که توانش را نداری، ابراز داشت: یک احمق از عربستان فکر می کرد که ظرف 12 دقیقه با اسباب بازی های آمریکایی می تواند تمام آسمان ایران را تسخیر کند، جوابش را لازم نبود فرماندهان شجاع ما بدهند، ژنرال تاول وزیر آمریکایی جواب داد و گفت که من می ترسم روزی که جنگ ایران و عربستان رخ دهد، زیرساخت عربستان همان ابتدای جنگ چنان نابود می شود که شما یک تلفن سالم نیابید و به ما زنگ بزنید و بگویید «کمک»! این ژنرال آمریکایی با صراحت اعلام کرد که در صورت جنگ با ایران، ظرف یک هفته باید بروید و فارسی یاد بگیرید!!!

وی با بیان اینکه نسخه انقلاب یاد داد که باید در برابر آمریکا، قدرتمند ظاهر شد چرا که در این صورت حتی آمریکا نمی تواند تهدیدتان کند، تاکید کرد: روزی با لحن صحبت شان، حاکمان ایران را وادار به تغییر سیاست می کرند ولی امروز هواپیمای خود را به سمت ایران می فرستند و ما می زنیم اما توان جواب دادن را نداشتند. این را مقایسه کنید با زمانی که یک قایق انگلیسی به آبهای ایران نزدیک می شد، سیاست های کشور تغییر می کرد اما امروز وقتی پایشان را در خلیج فارس کج می گذارند و وارد آبهای ما می شوند، شیرمردان ما دستگیر کرده و تحقیرشان می کند.

صفارهرندی تصریح کرد: اگر کسی می خواهد ببیند که در معادله قدرت در چه مرحله ای هستیم، بداند که امروز آمریکا دیده که اگر بخواهد به ما ضربه بزند، باید منتظر ضربه متقابل باشد، این امر رسم نبود که کشوری در جهان سوم پاسخ قدرت بزرگی را بدهد.

وی با اشاره به اینکه برای مقایسه خوب در اذهان، اعلام می کنم که کل کشته های آمریکا در افغانستان و عراق در 20 سال حدود 10 هزار کشته بود و دو رئیس جمهور آمریکا با استمساک به کشته ها موفق شدند رقبای خود را از دور خارج کنند ادامه داد: برآورد آمریکا از مانور جنگ فرضی با ایران، نتایجش این بود که در صورت وقوع چنین جنگی بین ایران و آمریکا، روز اول 20 هزار آمریکایی کشته می شوند!

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری اینکه آمریکا زمانی تهدید کرده بود که اگر به متحدان ما صدمه بزنید، شما را می زنیم، گفت: حالا هواپیمای خود آمریکا را زدیم و نتوانسته کاری بکند.

وی با تاکید بر اینکه معتقدم همه چیز در حوزه نظامی نبوده و باید در حوزه هایی مانند اقتصاد هم این مقابله ها با اتکا به توان داخلی باشد، تصریح کرد: اتفاقا در مواردی از اقتصاد که از بیگانه دل کندیم و خودمان روی پای خود ایستادیم، موفق شدیم. سال گذشته صادرات دانش بنیان جوانان ما 60 میلیارد دلار بود، 6 ماهه امسال 100 میلیارد دلار شد که به زودی در سال های آینده به 500 میلیارد دلار می رسد، لذا معتقدم راه حل های اقتصاد ما داخلی است نه وابستگی به خارج.

صفار هرندی در ادامه، در پاسخ به سوال دانشجویی مبنی بر اینکه با وجود سیاست های مشخص کلی نظام، چرا سیاست ارتباط با آمریکا با تغییر روسای جمهور تغییر می کند؟ گفت: این موضوع ایراد واردی است. اگر مسئولی در قوه اجرایی خلاف سیاست های کلی نظام اقدامی کند، باید گریبانش را گرفت. در مجمع تشخیص مصلحت نظام، مرکزی برای نظارت بر سیاست های کلی نهادها راه اندازی شد که حاصل آن در جلسه مجمع قرائت می شد، در مقطع اخیر جدی تر گرفته شد و در قانون گذاری اجازه تصویب یا اجرای قوانین را نداند، اما باید نظارت ها به شدت تقویت شود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
    2 1
    آقای پرفسور این آقایان اسلام آمریکایی که خون به دل امام کردند چه کسانی بودند؟؟؟
  • GB ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
    0 1
    واقعا تاسف اوره ما اینقدر نفتم صادر نمی کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس