جبرئیل حسن‌اف

دارنده 5 مدال جهانی کشتی آزاد قهرمان جهان و المپیک از جمهوری آذربایجان گفت: حس فوق‌العاده‌ای در حرم امام رضا دارم و زمانی که به حرم می‌روم اصلا دلم نمی‌خواهد از آن خارج شوم و احساس فوق‌العاده ای دارم.

به گزارش مشرق، جبرئیل حسن‌اُف کشتی‌گیر سرشناس تیم ملی جمهوری آذربایجان که برای حضور در لیگ برتر کشتی آزاد به تیم «تا ثبت جهانی توس» مشهد پیوسته است از تصمیمش برای اهدای 5 مدال قهرمانی جهانی و برنز المپیک خود به موزه آستان قدس رضوی خبر داد.

این برای نخستین‌بار است که یک ورزشکار خارجی مدال‌های جهانی خود را به موزه آستان قدس رضوی (ع) اهدا خواهد کرد. 

بیشتر بخوانید:

کشتی‌گیر آذربایجانی مدال هایش را به موزه آستان قدس اهدا می‌کند

جبرئیل حسن‌اُف درباره انگیزه‌اش از حضور در  لیگ ایران و پیوستن به تیم توس گفت: پیشنهادات مختلفی از تیم‌های دیگر داشتم، اما به خاطر ارادت و علاقه قلبی‌ام به امام رضا (ع) نماینده مشهد را انتخاب کردم. 

وی درخصوص تصمیم‌اش مبنی بر اهدای مدال‌های جهانی و المپیکش گفت: همانطور که گفتم ارادت قلبی زیادی به امام رضا (ع) دارم. من شیعه هستم و اهل بیت را دوست دارم به همین دلیل تصمیم‌ گرفتم این کار را انجام دهم. البته شنیده‌ام که تا به حال هیچ ورزشکار خارجی چنین کاری انجام نداده است.

دارنده 5 مدال جهانی و المپیک کشتی آزاد درباره علاقه ورزشکاران آذربایجانی به اهل بیت و امام رضا (ع) گفت: تمام شیعیان آذربایجان بخصوص ورزشکاران کشورم علاقه قلبی زیادی به اهل بیت بخصوص امام رضا (ع) دارم. حالا هم خوشحالم که برای تیم مشهد و شهر امام رضا مسابقه می‌دهم. امیدوارم مدال‌هایم از سوی امام رضا (ع) پذیرفته شود. 

حسن‌اُف درباره شناختش از مردم ایران و حضور در شهر مشهد گفت: مردم ایران را خیلی دوست دارم، مردم مشهد هم مهمان‌نواز و مهربان هستند. خوشحالم که امروز در شهر امام رضا (ع) هستم. امیدوارم قسمت شود باز هم به این شهر رفت و آمد داشته باشم و مرقد امام رضا (ع) را زیارت کنم. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا پیش از این به مشهد سفر کرده بود یا خیر، گفت: حدود 3 سال قبل به همراه خانواده‌ام برای زیارت امام رضا (ع) به مشهد آمدم. حس فوق‌العاده‌ای در حرم دارم و زمانی که به حرم می‌روم اصلا دلم نمی‌خواهد از حرم خارج شوم و احساس فوق‌العاده معنوی خوبی دارم. 

کشتی‌گیر آذربایجانی قهرمان جهان و المپیک درباره  برنامه‌اش برای حضور در المپیک توکیو و اینکه با توجه به اینکه در وزنی غیرالمپیکی کشتی می‌گیرد و آیا تصمیم دارد برای حضور در المپیک تغییر وزن دهد یا نه، گفت: با توجه به اینکه آذربایجان در وزن 74 کیلوگرم موفق به کسب سهمیه نشده است در مسابقات گزینشی المپیک که چند ماه دیگر در مجارستان برگزار خواهد شد وزنم را کم می‌کنم تا در این وزن روز تشک بروم. در حال حاضر 79 کیلوگرم هستم و امیدوارم بتوانم در آن رقابت‌ها موفق به کسب سهمیه المپیک شوم.

حسن‌اُف درخصوص اینکه چه شناختی از کشتی‌گیران کشورمان دارد و با کدامیک از آنها رفاقت بیشتری دارد، گفت: رابطه خوبی با کشتی‌گیران ایرانی دارم؛ مهدی تقوی و حسن یزدانی را خیلی دوست دارم و با آنها در ارتباط هستم. در دوران کودکی‌ام مسابقات علیرضا دبیر را از تلویزیون دنبال می‌کردم و علاقه زیادی به نحوه کشتی گرفتن او داشتم. 

وی در پاسخ به این سوال که تا به حال به کدامیک از شهرهای ایران سفر کرده است گفت: تبریز، تهران و مشهد را از نزدیک دیده‌ام و امیدوارم این فرصت فراهم شود تا به سایر شهرهای ایران نیز سفر کنم. مردم ایران بسیار مهمان‌نواز هستند و یکی از خصوصیات ایران این است که هیچ وقت با مشکل زبان مواجه نبوده‌ام و همیشه افرادی بوده‌اند که با زبان ترکی به من کمک کرده‌اند.

حسن‌اُف خاطر نشان کرد:‌ از مجید خدایی و کادرفنی تیم تا ثبت جهانی توس و همچنین آقای ریاضی که شرایط کشتی گرفتن من در مشهد را فراهم کردند تشکر می‌کنم و امیدوارم همراه این تیم بتوانیم به موفقیت برسیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس