کد خبر 1006615
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶
دیاباته دانشگر

عبدالصمد مرفاوی، پیشکسوت باشگاه استقلال اعتقاد دارد اگر شاگردان استراماچونی بابت شکست تراکتور مغرور شوند، به سرنوشت تبریزی‌ها مقابل آبی‌پوشان دچار خواهند شد.

به گزارش مشرق، عبدالصمد مرفاوی درباره برتری 4 بر 2 تیم فوتبال استقلال مقابل تراکتور تبریز اظهار داشت: رد و بدل شدن شش گل برای هر بیننده، لذت خاصی دارد. با توجه به میزبانی تراکتور و امتیازاتی که این تیم گرفته بود، دو تیم در شرایط متفاوتی قرار داشتند. این مسابقه، دیدار تیمی با نظم و دیسیپلین مقابل یک تیم، بدون نظم تیمی بود. نظم تیمی استقلال پس از دریافت گل اول به‌هم نخورد و همان بازی قبلی خود را ارائه کرد.

تراکتور پس از گل اول فکر می‌کرد بازی تمام شده است
وی با بیان اینکه آبی‌پوشان به دنبال ارائه یک بازی منطقی بودند، تصریح کرد: تراکتور از امتیاز میزبانی خود استفاده می‌کرد و در جدول هم شرایط بهتری داشت. در مقابل استقلال شروع خوبی داشت و بازی را منطقی آغاز کرد. در ادامه تراکتوری‌ها با استفاده از جو ورزشگاه و شور و هیجان تماشاگران خود به گل رسیدند و فکر می‌کردند بازی تمام شده است. استقلالی‌ها اما به بازی منطقی خود ادامه داده و به گل هم رسیدند. استراماچونی در نیمه دوم، تفکرات خود را تغییر نداد و تیمش به نتیجه موردنظر رسید.

استقلال به کار تیمی و تراکتور به مهره‌هایش متکی بود
«مهمترین عامل پیروزی استقلال، انتقال سریع از دفاع به حمله و از حمله به دفاع بود.»، سرمربی پیشین استقلال ضمن بیان این جمله گفت: تیم این انتقال سریع را به‌هم نزد و زمانی که توپ را از دست می‌داد، برای بازپس‌گیری آن تلاش می‌کرد. استقلال به کار تیمی متکی بود و این روند را در طول مسابقه ادامه داد. تراکتور اما فوتبال احساسی ارائه کرد و به مهره‌هایش متکی بود.

تراکتور احساسی بازی کرد و استقلال را دست کم گرفت
مرفاوی با اشاره به ضعف دفاعی شاگردان استراماچونی خاطرنشان کرد: استقلال در دفاع مشکلاتی داشت که این موضوع در گل‌های تراکتور نمایان بود. تراکتور احساسی بازی کرد، استقلال را دست‌کم گرفت و در خط دفاعی هم بی‌نظم بود. این تیم متکی به مهره‌های خود بود که استقلال، تمام این بازیکنان را مهار کرد و با استفاده از فرصت‌های به دست آمده، به گل رسید.

بیشتر بخوانید:

استقلالِ استراماچونی؛ مدرن مثل بلژیک

استقلال هنوز خیلی کار دارد
وی در پاسخ به این پرسش که آیا استقلال اکنون به تیم مورد انتظار تبدیل شده است یا خیر، تصریح کرد: استقلال هنوز خیلی کار دارد. تیم به این دلیل تراکتور را شکست داد که حریف با استفاده از امتیاز میزبانی، تصور می‌کرد که امتیازات کامل این مسابقه را دارد و با غرور وارد زمین شد. این تکبر باعث شد که تیم دنیزلی موفق نشود. نباید فکر کنیم با این پیروزی، کار تمام شده است. استقلال راهی طولانی در پیش دارد.

اگر استقلال دچار غرور شود، همان اتفاقی برایش رخ می‌دهد که تراکتور بابت آن مجازات شد
مهاجم پیشین استقلال با بیان اینکه آبی‌ها با این پیروزی نباید دچار لغزش شوند و باید خود را تقویت کنند، یادآور شد: استقلال باید در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا بازی کند و نباید با این پیروزی مغرور شود. نباید این برد را خیلی بزرگ کنیم و شکست تراکتور باید باعث شود که کادر فنی، بیشتر فکر کند. استقلال لیگ را بد آغاز کرد و الان زمان حساسی محسوب می‌شود. تیم نباید دچار غروز شود، وگرنه همان اتفاقی رخ می‌دهد که تراکتور بابت آن مقابل استقلال مجازات شد.

مهاجم خارجی به ایران می‌آید که از این فرصت‌ها استفاده کند
مرفاوی در مورد درخشش شیخ دیاباته و هت‌تریک این بازیکن در تبریز بیان کرد: نمی‌توانیم از الان بگوییم که او بازیکن بسیار باکیفیتی است. دیاباته اوایل فصل مصدوم شد و کمکی به تیم نکرد. شرایط بازی برابر تراکتور به گونه‌ای بود که باید از این فرصت‌ها استفاده می‌کرد که همین اتفاق هم رخ داد. مهاجم خارجی که به فوتبال ایران می‌آید، باید این موقعیت‌ها را تبدیل به گل کند. امیدوارم استقلال و دیاباته، شرایط فعلی خود را حفظ کنند.

هواداران نسبت به مدیران باشگاه حساس شده‌اند
وی راجع به اینکه هواداران استقلال در فضای مجازی با وجود چند پیروزی متوالی، از امیرحسین فتحی مدیرعامل باشگاه ناراضی هستند، اظهار داشت: با شروع بد تیم در لیگ برتر، جدایی بازیکنان کلیدی، هواداران نسبت به مدیران باشگاه حساس شده‌اند. باید میان هواداران و مدیران باشگاه، همدلی باشد تا استقلال به سیر صعودی خود ادامه دهد.

نباید فراموش کنیم استقلال و تراکتور ایرانی هستند
پیشکسوت باشگاه استقلال در مورد گزارش پرحاشیه گزارشگر این مسابقه گفت: هر کسی تفکری دارد، اما نباید فراموش کنیم که استقلال و تراکتور، هر دو ایرانی بودند. تمام مردم ایران این مسابقات را تماشا می‌کنند و نباید تبعیضی میان تیم‌ها قائل شویم. گزارشگران باید نسبت به این موضوع خیلی حساس باشند.

کالدرون نتیجه صحبت‌هایش را مقابل ماشین‌سازی دید
مرفاوی درباره اظهارات گابریل کالدرون، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس علیه آبی‌پوشان و شکایت باشگاه استقلال از او تصریح کرد: کالدرون یک مربی باتجربه است و قبل از مسابقه علیه استقلال حرف زد، اما نتیجه کارهای خود را در دیدار برابر ماشین‌سازی دید. به نظرم همین کافی است و نیازی به شکایت نیست. وقتی فکر یک مربی مشغول یک تیم دیگر است، چنین اتفاقی هم برای تیمش رخ می‌دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس