کد خبر 1006519
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۵
خشونت خانگی در فرانسه

با اینکه از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون ۱۰۰ زن در فرانسه در اثر خشونت خانگی به قتل رسیده‌اند اما سینمای فرانسه هیچ گاه این وضعیت را در فیلم‌ها افشا نمی‌کند.

به گزارش مشرق، روز سه شنبه، سوم سپتامبر ۲۰۱۹، کنفرانسی درباره خشونت خانگی علیه زنان در فرانسه برگزار شد. بنا به گزارش یورونیوز این نشست در حالی برگزار شد که صدمین مورد از مرگ زنان به دلیل خشونت خانگی از ابتدای سال جاری تاکنون در فرانسه به ثبت رسیده است. منتقدان دولت فرانسه بر این باور هستند که دولت باید بیش از این برای جلوگیری از مرگ زنان به دست بستگان یا نزدیکان مرد خود تلاش کند.

بیشتر بخوانید:

قتل ۱۲۰ زن فرانسوی توسط شریک زندگی در سال ۲۰۱۹!

اعتراض به افزایش قتل زنان فرانسوی در خشونت‌های خانگی


مارلن شیاپا، وزیر برابری زنان با مردان در دولت فرانسه اعلام کرده که بنا به آمار دولتی هر سال ۲۲۰ هزار حادثه خشونت فیزیکی و جنسی علیه زنان در فرانسه روی می‌دهد.


طبق آمار دولت فرانسه در سال ۲۰۱۸ میلادی ۱۲۱ زن به دلیل خشونت‌های خانگی جان خود را از دست دادند. این آمار به این معناست که هر سه روز یک زن در فرانسه به دست یکی از بستگان یا نزدیکان مرد خود به قتل می‌رسد.


دو روز قبل از برگزاری کنفرانس یاد شده یعنی اول سپتامبر ۲۰۱۹، جمعیت عظیمی با در دست داشتن پلاکاردهایی که نام زنان قربانی خشونت‌های خانگی بر روی آن نوشته شده بود در پاریس تظاهرات کردند.


چنین فاجعه‌ای در کشوری رخ می‌دهد که مدعی رعایت حقوق بشر و تساوی و زن و مرد است و متاسفانه شبه‌روشنفکران ما برایش سر و دست می‌شکنند و حاضر نیستند بگویند بالای چشمش ابروست. آیا برای این ۲۲۰ هزار قربانی سالانه خشونت در فرانسه یعنی همان مهد آزادی مورد نظر شبه روشنفکران و دارای سینمایی به شدت پیشرو و آوانگارد (البته بازهم از نظر این حضرات) فیلمی مثل خانه پدری ساخته می‌شود تا جامعه دمکراتیک! فرانسه را از این حجم عظیم خشونت علیه زنان بازدارد؟


امروز برای چهل و نهمین هفته است که جنبش جلیقه‌زردها علیه سرمایه‌داری و برای معیشت بهتر در شهرهای مختلف فرانسه برگزار می‌شود اما رسانه‌های زنجیره‌ای غرب از آن حتی یک کلام نمی‌گویند و اخبار آن در سانسور کامل به سر می‌برد. آیا فیلمی در این باره در سینمای فرانسه ساخته شده است؟

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی GB ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
    8 2
    چون آنها بیشعور نیستند که کشور خود را مضحکه دیگران کنند.
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
    7 2
    فرانسه فقط به فیلمسازانی که از مشکل کاه کشورشان کوهی از لجن بسازند نشان شوالیه میده اما کسی حق نداره در فرانسه از کوه لجن، فیلم بسازه
    • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
      3 1
      عالی گفتی. ولی چند درصد از حوانان ما حتی ثلث هوش شما را دارند؟ غرب روی بیشعوری جوانان شرق مانور میدهد. جوانان الدنگی که سال تا سال یک جلد کتاب نمی خوانند و با چیزی مثل تلگرام هر دروغی را میشود توی حلق شان فرو کرد. غربی ها استاد پدرسوختگی هستند.
  • hosen IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
    0 0
    مطالب و اخبار بسیارخوب ومفید است مطالب روان شناسی تربیتی واخبار مربوط بنویسید
  • DE ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
    8 1
    چرا در فرانسه فیلم «خانه پدری» ساخته نمی‌شود؟// زیرا کارگردان وهنر پیشته های درپیتی فرانسه هم حاضر نیستند بخاطر پول وطنفروشی کنند.ضمنا فرانسوی ها قصد پناهنده شدن و مهاجرت به اروپا! و زندگی وزادو ولد! در فرانسه!با بروبچ را ندارند.فیلم هاییکه اشتباهات و یا جنایات افراد خاطی را به حساب فرهنگ اسلام کشورهای اسلامی بنویسد همیشه شانس گرفتن جایزه از بنگاههای صهیونیستی را زیاد میکند نظیر اون یارو اصغری با اون فیلم مسخره و سراسر توهین جدایی نادر و پناهندگی با سیمین به امریکا!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس