کد خبر 1006480
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۰
مگس‌هایی که بر زخم عراق نشسته‌اند

هیچ شکی در بی‌تدبیری و ضعف برخی مؤسسات دولتی عراق وجود ندارد؛ اما در مقابل، عناصری مترصد همین فرصت بودند تا این کشور را به‌سوی پرتگاه ناامنی و هرج و مرج سوق دهند.

به گزارش مشرق، «حسین سعدی» طی یادداشتی نوشت:

فساد، بیکاری، رانت‌خواری، توجه به منافع حزبی و طایفه‌ای و ناکارآمدی دولتی، تنها بخشی از مشکلات عراق است که تقریبا همه دلسوزان این کشور بر روی آن اجماع نظر دارند.

تظاهرات و اعتراضات مردمی نیز از همین خاستگاه برآمده است و از این روست که مرجعیت دینی عراق در یک‌ماه اخیر چندین بار بر لزوم توجه به خواست معترضان تأکید ورزیده و در عین حال از معترضان خواسته است که در چارچوب قانون عمل کرده و به بدخواهان اجازه سوءاستفاده از تظاهرات را ندهند.

بیشتر بخوانید:

۹ مسئول بلندپایه عراق در انتظار رسیدگی قضایی

هیچ شکی در بی‌تدبیری و ضعف برخی مؤسسات دولتی عراق وجود ندارد؛ اما در مقابل، عناصری مترصد همین فرصت بودند تا این کشور را به‌سوی پرتگاه ناامنی و هرج و مرج سوق دهند.

کشتار تعدادی از معترضان و نیروهای امنیتی از سوی عناصر ناشناخته و ترویج شایعه‌هایی در خصوص مقابله الحشد الشعبی با تظاهرات و همچنین ادعای واهی حضور نیروهای نظامی ایران در عراق، با هدف تخریب محاسبات مردمانی است که به‌تازگی از فتنه داعش جان سالم به‌در برده‌اند.

واقعیت این است که در دوره‌ای که آمریکایی‌ها از پشت به ملت عراق خنجر زدند و حتی از تحویل سلاح به عراق ممانعت کردند، کمک ایران و جان‌فشانی نیروهای الحشدالشعبی در کنار فتوای مرجعیت دینی بود که مانع از تحقق این فتنه شد.

حال منظومه سیاسی و رسانه‌ای دشمن همه ابزارهای خود در شبکه‌های ماهواره‌ای و مزدوران خود در فضای مجازی را به‌کار گرفته تا نقاط قوت عراق را به‌عنوان نقاط ضعف جلوه دهد.

برای نمونه، رژیم‌های مرتجع حاشیه خلیج فارس از موفقیت نظام دموکراتیک در عراق به‌شدت واهمه دارند؛ چراکه آن را تهدیدی برای خود می‌دانند.

رژیمی مانند عربستان سعودی که در سال‌های اخیر نقاب دوستی ملت عراق را به چهره داشت، با شعله‌ور شدن تظاهرات سیمای واقعی خود را نشان داد.

آمریکا نیز که از موضع‌گیری‌های اخیر دولت عراق خشمگین است، درصدد دمیدن بر آتش فتنه برآمد.

همانطور که «حضرت آیت الله خامنه ای» رهبر فرزانه انقلاب به‌مناسبتی در بیانات خود تصریح کردند: "مگس بر روی زخم می‌نشیند" باید توجه داشت که برخی اشکالات و ضعف‌ها باعث می‌شود که دشمن خارجی به‌دنبال سوءاستفاده باشد.

عراق نیازمند آگاهی و بصیرت مردم و مسؤولان خود است تا بتواند از شرایط کنونی خارج شود.

شکی نیست که این کشور نیازمند اصلاحات جدی است و احزاب اصلی باید با کنار گذاشتن اختلافات، تلاش کنند به توصیه‌های مرجعیت جامه عمل بپوشانند تا خواسته‌های مردم برآورده شده و اعتماد از دست رفته آن‌ها به حاکمیت، بازیابی شود.

منبع: جام نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
    0 0
    حضور ناکثین جملی مثل صدر و عبادی را نباید از نظر دور داشت!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس