کد خبر 1006477
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۴
بارسلونا - لیونل مسی

هفته دوازدهم لیگ دسته اول فوتبال اسپانیا با ثبت شکستی غیرمنتظره برای شاگردان ارنستو والورده در خانه تیم لوانته ادامه پیدا کرد.

به گزارش مشرق، در ادامه رقابت های هفته دوازدهم لالیگا بعد از ظهر شنبه و از ساعت ۱۸:۳۰ (به وقت تهران) بارسلونا در ورزشگاه سیوداد والنسیا مهمان لوانته بود و در اتفاقی غیرمنتظره، ۳-۱ مغلوب شد. 

بارسای صدرنشین که از مجموع ۲۶ دیدار گذشته خود برابر لوانته در لالیگا، تنها دو بازی را باخته بود با ترکیب ابتدایی زیر روانه میدان شد:

تراشتگن؛ روبرتو، پیکه، لنگلت، سمدو؛ ویدال، دی‌یونگ، آرتور؛ مسی، سوارز، گریزمن

لوانته در دقیقه ۳۷ به بارسلونا پنالتی داد. برخورد میرامون با سمدو از سوی آلخاندرو هرناندز پنالتی تشخیص داده شد تا لیونل مسی پشت ضربه بایستد و با نواختن آن به بالای سمت راست دروازه و فریب آیتور، این دیدار را ۱-۰ کند. بازی در نیمه اول با همین نتیجه به پایان رسید. ضمن آن که سوارز در دقیقه ۴۱ با مصدومیت از زمین خارج شد و جای خود را به کارلس پرز داد. 

در نیمه دوم ورق برگشت و لوانته در دقایق ۶۱ و ۶۳ بازی باخته را با برتری ۲-۱ عوض کرد. ابتدا کامپانا روی پاس مورالس (که زودتر از لنگلت خود را به توپ رساند) از نزدیکی های نقطه پنالتی با ضربه پای راست دروازه تراشتگن را گشود و سپس بورخا مایورال با دریافت پاس کامپانا، از روی خط قوس محوطه جریمه با ضربه پای راست تماشایی خود به گوشه سمت چپ دروازه بازی را ۲-۱ کرد. 

طوفان لوانته در ۱۰ دقیقه هفتم بازی ادامه داشت و آبی اناری های والنسیا در دقیقه ۶۸ به گل سوم خود هم رسیدند. دفع ناقص لنگلت روی یک ضربه ایستگاهی با والی تماشایی نمانیا رادویا همراه بود تا این ضربه با برخورد به بوسکتس و مقداری انحراف در مسیر خود به دروازه تراشتگن برود. لوانته که تا ۷ دقیقه قبل عقب بود، اکنون دو گل برتری دارد!

بارسلونا در دقیقه ۷۴ یکی از گل ها را جبران کرد. حرکت انفرادی مسی با خوش شانسی او و اصابت توپ به بازیکنان لوانته توسط خود او ادامه پیدا کرد و فوق ستاره آرژانتینی در نهایت با ضربه پای چپ دروازه آیتور را گشود. اما بازبینی توسط VAR نشان داد گریزمن در هنگام ساختن این توپ (چند ثانیه زودتر) در موقعیت آفساید قرار داشته تا به این ترتیب تعداد گل های مسی در این فصل در همان عدد ۵ بماند.

این مسابقه در نهایت با پیروزی ۳-۱ لوانته به پایان رسید تا بارسلونا با سومین شکست فصل، ۲۲ امتیازی بماند. اکنون اتلتیکومادرید و سویای ۲۰ امتیازی (در مقابل هم) و رئال مادرید ۲۱ امتیازی (در مقابل بتیس) این فرصت را دارند تا با پیروزی در بازی های امشب بارسلونا را به رده های پایین تر بفرستند. گرانادا هم یکشنبه شب می‌تواند با پیروزی بر رئال سوسیه‌داد ۲۳ امتیازی شود. 

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس