راب مک ایر

سفیر بریتانیا در تهران با بیان اینکه در هفته‌های آینده تصمیمات مهمی درباره آینده برجام پیش روی ایران خواهد بود، گفت: می‌خواهیم این توافق باقی بماند.

به گزارش مشرق، در حالی که فرصت کمی به روزهای پایانی فرصت ۶۰ روزه سوم ایران به طرف های باقیمانده در برجام برای اجرای تعهداتشان باقی مانده، «راب مک ایر» سفیر بریتانیا در تهران امروز (شنبه) در صفحه اینستاگرامش با انتشار ویدئویی عنوان کرد: «من به عنوان سفیر بریتانیا زمان زیادی را صرف می کنم تا تعهدات کشورم را نسبت به برجام توضیح دهم. این تعهد ما حقیقی است، ما به همراه فرانسه، آلمان، چین و روسیه تلاش های بسیاری می کنیم تا ایران همچنان از مزایای برجام برخوردار باشد.»

بیشتر بخوانید:

شورای عالی امنیت ملی در حال طراحی گام چهارم

وی با بیان اینکه «در هفته های آینده تصمیمات مهمی درباره آینده برجام پیش روی ایران خواهد بود»، اظهار داشت: «ما می خواهیم این تفاهمنامه باقی بماند.»

سفیر بریتانیا اضافه کرد: «امروز در نظر دارم درباره اشتباه بودن دو برداشت راجع به برجام توضیح دهم. اینکه اروپا تعهداتش را نسبت به برجام انجام نمی دهد و اینکه ایران از تفاهمنامه هیچ نفعی نبرده است.»

وی که کشورش به همراه دو عضو اروپایی دیگر برجام بعد از خروج آمریکا از برجام به ۱۱ تعهد متعهد شده اند و هیچکدام عملیاتی نشده است، در این پیام ویدئویی مدعی شد: «در چارچوب برجام، طرف اروپایی چهار تعهد را قبول کرد. اول برداشتن تحریم های اتحادیه اروپا مربوط به برنامه هسته ای ایران، ما این کار را انجام دادیم و تحریم ها علیه قسمت های بزرگی از اقتصاد ایران را لغو کردیم.دوم برداشتن تحریم های هسته ای سازمان ملل و تحریم های چندجانبه ای که علیه تعدادی از افراد و سازمان ها بود را برداشتیم، سوم کمک به ایران برای پیشبرد یک برنامه هسته ای غیرنظامی که ما در حال انجام آن هستیم، همانطور که سفر هفته پیش متخصصان هسته ای ما نشان داد و چهارم ارتقای سطح تجارت بین ایران و اروپا و این هم کاری است که برای انجام آن نهایت تلاشمان را انجام می دهیم.»

راب مک ایر اضافه کرد: «برای مثال سفارت بریتانیا ماه گذشته از بیش از یکصد شرکت برای انجام تجارت با ایران حمایت کرد. البته می دانیم که خروج آمریکا از برجام ضربه بزرگی به این تفاهمنامه وارد کرده است و واقعا نمی توان تاثیر تحریم ها را برطرف کرد.»

وی خاطرنشان کرد: « اما ما با حسن نیت در حال همکاری با ایران هستیم تا راه هایی پیدا کنیم که بتوان وضعیت را بهتر کرد.»

سفیر بریتانیا اضافه کرد: «معتقدیم پیدا کردن یک راه حل دیپلماتیک بسیار ضروری، ولی ممکن است.»

راب مک ایر با اشاره به گام های کاهش تعهدات برجامی ایران در اظهاراتی مداخله جویانه عنوان کرد: «اما در عین حال بسیار نامطلوب خواهد بود که ایران قدم هایی بردارد که باعث فروپاشی برجام شود.»

وی افزود: «برجام تفاهمنامه ای است که بیش از این برای این کشور (ایران) بی نظیر مزایای مهمی به همراه خواهد داشت.»  

سفیر بریتانیا پیش از این نیز در پیامی ویدئویی در صفحه توئیترش عنوان کرده بود که حتی اگر این کشور از اتحادیه اروپا خارج شود به اجرای تعهداتش در برجام پایبند خواهد ماند.

 ۱۴ آبان ماه فرصت ۶۰ روزه ایران به طرف های باقیمانده در برجام برای اجرای تعهدات بانکی و نفتی آنها پایان می یابد و همانگونه که جمهوری اسلامی ایران پیش از این اعلام کرده با پایان این فرصت ایران وارد گام چهارم کاهش تعهدات برجامی خود خواهد شد. در سه گام قبلی، ایران تعهدات خود در زمینه میزان اورانیوم غنی شده، سقف آن و تحقیق و توسعه را متوقف کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • m IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    16 0
    رونیست که سنگ پای قزوینه
    • محسن121 IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
      3 0
      بالاتر از سیاهی رنگی نیست . ماه هاست کشور بزرگ ایران را تحریم کردید دیگه چه غلطی می تونید بکنید
    • US ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
      0 2
      ایران باید همچنان به برجام ادامه دهد. خروج ایران از برجام اشتباه بزرگی است.
    • IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
      0 0
      بزک نمیر بهار میاد ---کمپوزه با خیار میاد
  • ریزبین IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
    1 0
    وقتی اروپا صحبت از تعهدات خود نسبت به برجام می کند آدم یاد تعهدات زیر پوستی اهالی برره می افتد ،یک کم به فکر خودتان باشید زیر بار این همه تعهد از نفس افتادید
  • IR ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
    0 0
    وقتی یه نفر از توافق جمعی خارج میشه به خودی خود اون توافق اعتباری نداره .. من موندم ایران در برجام موندنش چه منفعتی داره... مثل این میمونه یه زمین شریکی پنج نفر توافق کنن بفروشن یه نفر بگه نمیفروشم نه میخرم
  • سعید IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
    3 0
    لعنت بر روباه پیر. کثیف تر از انگلیس و انگلیسی وجود نداره.
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
    0 0
    اتفاقا به نظرم زمان تصمیم گیری شما انگلیسی نزدیک شده، یا تسلیم در برابر تفکر انقلاب اسلامی و یا فروپاشی و نابودی قطعی
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
    0 0
    اتفاقا به نظرم زمان تصمیم گیری شما انگلیسیا نزدیک شده، یا تسلیم در برابر تفکر انقلاب اسلامی و یا فروپاشی و نابودی قطعی
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
    1 0
    یواش یواش دارند با دستور ارباب شون از برجام خارج می شن
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
    0 0
    مهم ترین هدف ایران از برجام فروش نفت و تبادلات بانکی بود . اگه واقعا راست می گید نفت بخرید دروغ گو های بزدل نوکر
  • امیر IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
    0 0
    بهترین کار اینه که ایران انجام میده.جلوی این پدر سوخته ها هر چی کوتاه بیای بیشتر سواری میخوان.خدادلعنت کنه این ترامپ پدر سوخته رو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس