بازگشت نظامیان آمریکایی به شمال سوریه - کراپ‌شده

هم‌زمان با بازگشت نیروهای آمریکایی در پایگاهی در استان رقه، منابع سوری گفتند نظامیان آمریکایی یک مقر جدید نیز در شمال شرق سوریه در استان حسکه احداث می‌کنند.

به گزارش مشرق، بعد از چند روز تبلیغ رسانه‌های نزدیک به آمریکا در منطقه مبنی بر خروج نظامیان این کشور از شمال سوریه، اکنون با بازگشت این نیروها به شمال و شمال شرق سوریه، آمریکا در حال تقویت حضور خود در شمال سوریه است.

ببینید:

فیلم/ پول نفت سوریه در جیب بانکداران جهانی

شبکه خبری فرات پست در فضای مجازی در سوریه، امروز شنبه اعلام کرد که نیروهای آمریکایی که پایگاه الجزره در غرب شهر الرقه در شمال سوریه را تخلیه کرده بودند، امروز به آن بازگشتند.

همزمان با این خبر،‌ مرکز موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه نزدیک به معارضان گزارش کرد که نیروهای آمریکایی قصد دارند در شهر القامشلی از توابع استان الحسکه در شمال شرق سوریه، مقری جدید احداث کنند. 


موقعیت قامشلی و شهر رقه

دیدبان نوشت: اطلاعاتی جدید به دست ما رسیده که نشان می‌دهد نیروهای آمریکایی قصد تأسیس مقر نظامی جدیدی در شهر القامشلی دارند. کار احداث این مقر امروز شنبه آغاز شده و نیروهای آمریکایی از الحسکه به القامشلی منتقل می‌شوند. با عقب‌نشینی نیروهای دموکراتیک سوریه، این مقر دائمی خواهد بود.

این در حالی است که مسافت حد فاصل قامشلی تا رأس العین (سری کانیه) و از تل‌ابیض تا شهر عین العرب (کوبانی) تحت نفوذ سوریه و ارتش سوریه قرار دارد و حد فاصل رأس العین تا تل ابیض تحت نفوذ ترکیه و شبه‌نظامیان متحد آن است. 

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    0 1
    مگه رفته بودند که بخوان برگردند !
  • سید رضا IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
    0 0
    وازده ؛ داره سعی عراق و سوریه می کنه !!
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    1 0
    تا این غده سرطانی است سوریه و عراق لحظه ای اسایش ندارند
  • s IR ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
    0 1
    همش نقشه ترکیه.روسیه و امریکاست ک نفت سوریه رو ب غارت ببرن.ترامپ و اردوغان و پوتین چشم طمع ب نفت شمال سوریه دوختن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس