کالدرون

خبرنگار آرژانیتنی درمورد کالدرون، سرمربی پرسپولیس گفت: مثل بحرینی‌ها و اماراتی‌ها زود حمله نکنید و به مربی زمان بدهید.

به گزارش مشرق، 21 سال و 9 ماه فعالیت در فوتبال آرژانتین به‌خصوص در بخش بین‌الملل باعث شده بر فوتبال خاورمیانه به‌خصوص باشگاه‌ها یا تیم‌های ملی که مربیان و بازیکنان آرژانتینی داشته‌اند، اشراف خوبی داشته باشد و پیش از سوال از وی، خودش پیشقدم می‌شود و می‌پرسد: «قول می‌دهی جدیدترین اخبار را از کالدرون برایم ارسال کنی؟!» قول که البته نمی‌دهیم و دلیلش را نیز برایش توضیح می‌دهیم، سرمربی آرژانتینی رابطه چندان روشن، باز و خوبی با رسانه‌ها ندارد. البته در کنفرانس‌های خبری پاسخگوی خبرنگاران است و تلاش می‌کند در چارچوب قانون قدم بردارد و این را هم می‌دانیم که بدون هماهنگی با باشگاه اجازه صحبت ندارد. گفت‌وگو با پابلو رامون خبرنگار اوله آرژانتین را در ادامه می‌خوانید.

 

می‌دانیم هوادار جدی بوکاجونیورز هستی، آیا واقعا شایعه اقدام ریکلمه برای ریاست‌جمهوری صحت دارد یا در همان حد مالکیت باشگاه است؟

خودت می‌گویی شایعه، اصلا مگر می‌شود ریکلمه رئیس‌جمهور شود؟ من با همین غلظت درباره ریاست بر یک باشگاه هم سوال دارم، مرد خوبی است اما نه بازیکن خوبی بوده و نه مفسر خوبی، این روزها هم بیشتر در نقش دلال بازیکن دیده می‌شود تا یک دلسوز برای بوکاجونیور. نه هرگز صحت ندارد و رسانه‌ها دوست دارند از او یک مارادونا بسازند!

مگر قرار نشد مسی، مارادونای دوم باشد؟

خیلی‌ها دوست دارند مارادونای دوم باشند کسی نمی‌تواند، آگوئرو داماد او بود، خیلی کار رسانه‌ای کرد اما موفق نشد. مسی جایی در آرژانتین ندارد مگر آنکه چهره بهتری از خودش نشان دهد، او با 10 درصد از تعصب و تعهدش در بارسلونا در تیم ملی آرژانتین می‌تواند آقایی کند اما از همان هم دریغ می‌کند.

بیشتر بخوانید:

واکنش انصاری‌فرد به انتقاد کالدرون از بازیکنان

این روزها کالدرون در پرسپولیس تحت فشار است، نه‌فقط از سوی کارشناسان بلکه خود هواداران نیز دلخور به نظر می‌رسند. عموم این منتقدان بر این باورند که کالدرون تاکتیک خاصی مدنظرش نیست، در شطرنج اندیشه‌ها دچار مشکل می‌شود و شاید مدیریت مناسبی روی دستورات خود ندارد.

من بعید می‌دانم کالدرون کسی باشد که نتواند از عهده تاکتیک تیم بر بیاید؛ او فوتبال را می‌شناسد و موارد فنی را خوب بلد است، در چند کارگاه مهم او حضور داشته‌ام، او بیگانه با اصول فنی و تاکتیکی نیست، باید دید چه مشکلی پیش آمده که چنین نقدی بر او وارد شده است. کالدرون البته مربی بزرگ و کاملی نیست اما مربی بدی هم نیست، در یک مصاحبه از او خواندم که بازیکنان خوبی نصیبش شده و بهانه‌ای برای قهرمان نشدن نخواهد داشت.

بله، بهانه که نباید داشته باشد، بازیکنان خوبی دارد، پرسپولیس به‌عنوان مدافع عنوان قهرمانی تیم خوبی است، اما مشکلات فنی و تاکتیکی این تیم را تحت تاثیر قرار داده است.

او زمان لازم دارد، به خاطر دارم وقتی بحرینی‌ها از او ناراضی بودند گفته بود، فقط اگر دو ماه دیگر به او فرصت داده بودند همه مشکلات را حل می‌کرد، اما به او زمان ندادند، همین مشکل را در الوصل هم داشت، به نظر من باید به یک مربی زمان منطقی داده شود و با چند باخت یا مساوی نباید به او حمله کرد. در یک عکس، او را در حال جشن و شادی دیدم، مگر تیمش قهرمان شده است؟

بله، قهرمان سوپرجام ایران که با تاخیر زیاد و ماجراهای عجیب‌وغریب بالاخره به ایستگاه آخر رسید و جام به تیمی رسید که مربی پیشین آن برانکو بود و با او به این افتخار دست پیدا کرده بود نه با کالدرون.

او هم به‌زودی به افتخاری مهم خواهد رسید، لیگ ایران را چندان زیر ذره‌بین ندارم اما می‌دانم که فوتبال ملی ایران بسیار قوی و ریشه‌دار است. کالدرون باید از این فرصت خوب نهایت بهره را ببرد و با قهرمانی پرسپولیس خود را نیز در فوتبال دنیا احیا کند.

در آخرین مقاله خود نوشته‌اید که ال‌کلاسیکو دربی حتی به اندازه 10 درصد هم هیجان سوپرکلاسیکوی آرژانتین را ندارد، واقعا ال‌کلاسیکو اینقدر با بازی بزرگ آرژانتین فاصله دارد؟

بله، همین‌طور است. این را فوتبال‌دوستان و آنها که فوتبال آمریکای جنوبی را می‌شناسند به‌خوبی قبول دارند، هیجان فوتبال گاهی در یک بازی معمولی باشگاهی آرژانتین بیشتر از ال‌کلاسیکو دربی اسپانیاست، اینکه فوتبال نیست، فوتبال یعنی تشویق و دلهره تا سر حد مرگ و این را روی سکوها وقتی بوکا در حال بازی است می‌توانید تجربه کنید.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس