کد خبر 1006263
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
‌‌

اینکه یک مدرسه با اهداف خاص تربیتی و مخاطب خاص ایجاد شود، هیچ ربطی به مدارس غیرانتفاعی و عدالت اموزشی و لعن هاشمی و نفی اشرافیت مذهبی و سب لیبرالیسم دینی ندارد.

به گزارش مشرق، یک فعال عمران و شهرسازی در صفحه شخصی خود در اینستاگرامش در مورد مدرسه فرهنگ نوشت:

نه شناخت من از دکتر حداد عادل و فریدشان زیاد است و نه سطح تحلیلم را صرفا این چالش رسانه ای اخیر میدانم و به جهت مشاهداتی که در یکی از سفرها به استان محروم بلوچستان داشتم، چند سطری مکلفانه مینویسم.
۱. خودم درس اموخته مدرسه دولتی و غیرانتفاعی هستم و با اطمینان و براساس خروجی های این مدرسه میگویم صرف غیرانتفاعی بودن، نتوانسته دانش آموز تربیت کند. عرض کردم "تربیت" البته شاید از نظر اموزشی برخی مدارس توفیقاتی داشته اند. لذا وجود مدارس تربیت محور یک ضرورت است.


۲. اینکه یک مدرسه با اهداف خاص تربیتی و مخاطب خاص ایجاد شود، هیچ ربطی به مدارس غیرانتفاعی و عدالت اموزشی و لعن هاشمی و نفی اشرافیت مذهبی و سب لیبرالیسم دینی ندارد. در قبل از انقلاب هم بزرگانی همچون استاد رضا روزبه و مرحوم عابدزاده اقدام به تاسیس مدارس ویژه و غیرانتفاعی به نام های مدرسه علوی و مدرسه علویه و فاطمیه و ... میکنند. خروجی های موثر این مدارس بهترین سند برای صحت تاسیس چنین مدارسی است حال حداد باشد یا هر شخص دیگر.


۳. آنانی که از مافیای آموزشی صحبت میکنند و من هم نفی نمیکنم بهتر است مصادیق بهتری برای استقرایشان پیدا کنند. مدرسه ای که مبتنی بر علوم انسانی است و بدیهی است پولدارها برای کنکور علوم انسانی پول نمیدهند و نیز ساختارش هیات امنایی است و از همه مهمتر سالها و حداقل بیش از پانزده سال در مناطق محروم مدرسه ساخته اند و با همان کیفیت تربیتی آن را اداره میکنند، شاهد خوبی برای ادعایشان نیست. نباید به خاطر صرف چهره بودن #دکتر_حداد_عادل مفتون جو رسانه ای شد و جهت گفتمان نفی مافیای آموزشی را منحرف ساخت. تیر به خطا نزنیم و نبریم.


۴. دراین روزگار "سودازدگیِ سودمحوری" طبیعی است کسی اولویت اقتصادی اش تاسیس مدارس تربیتی و مبتنی بر علوم انسانی نباشد اما قطعا کسانی وارد این عرصه می شوند که یا سرمایه دار و متمکن اند و یا سرمایه پذیراند و قدرت اجتماعی ای برای راه اندازی اینگونه مدارس دارند. باید مراقب بود عدالت محوری در تضاد با سرمایه داری و سرمایه پذیری نباشد. کاری نکنیم افرادی انگیزه مند ولو دارای اشتباه، دیگر وارد میدان مدیریت خصوصی و مردمی در این سیستم خرفت و دولتی زده آموزش و پرورش نشوند.


۵. و اما به همه شکاکین و منقدین و هتاکین و ساکتین و حامین پیشنهاد میکنم به جای اینستاگردی و وبگردی که دادوستد مجانی و پراز وزر و وبالی است، قدم رنجه فرمایند و سری به منطقه محروم دلگان بزنند تا کام تلخ زده شان از سیدخندان به برکت این خطه محروم شیرین شود.

پی نوشت: عکس مربوط به مدارس شش گانه فرهنگ در شهرستان دلگان استان سیستان و بلوچستان است که از سرایدار خوب مدرسه و دو دختر خوبش گرفته ام

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • NL ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    1 0
    جذاب ترین قسمت هم سنگ و کلوخ به رامبد و نگار و سیمرغ بلورین
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
      0 0
      ۸۰۰خفه شو با فرهنگ
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    8 2
    افرین
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
      3 8
      ۱۲۳۱خفه شو
    • احمد IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
      3 1
      جناب 13:35، خیلی بی فرهنگ و بی شخصیت هستی بدبخت. واقعاً قابل ترحم هستی.
  • FR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    11 9
    حال آدم از این افرادی که فقط با کینه توزی وتنفر به چهره های اصیل انقلابی ضربه میزنند بهم میخورد......
    • IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
      6 9
      حال ما هم از شما متعصبین کور و کر به هم می خورد
    • حمید IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
      8 2
      جناب 17:14، حال ما هم از شما متعصبین لیبرال به هم می خورد که کر و کورید و خودتان را به نفهمی زده اید.
  • حسن IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    0 0
    جهت اطلاع نویسنده محترم: 2 مدرسه فرهنگ آقای حداد و خانمش با سایر مدارس فرهنگی که در کشور هست فقط تشابه اسمی دارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس