کد خبر 1006205
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۰
مارادونا

مارادونا، اسطوره فوتبال اظهارنظری با چاشنی طنز در مورد گل فراموش نشدنی خود به انگلیس داشته است.

به گزارش مشرق، مارادونا در جام جهانی 1986 با دست موفق به باز کردن دروازه انگلیس شد و آرژانتین با این گل و البته دیگر گل خیره کننده مارادونا که از وسط زمین یکی یکی بازیکنان انگلیس را از پیش رو برداشت، موفق به غلبه بر رقیب دیرینه خود شد.
بیشتر بخوانید:

این گل به نام "دست خدا" شهرت گرفت و هنوز هم سرمنشا جنجال های فراوانی بین انگلیسی ها و آرژانتینی ها بوده است. حالا مارادونا در مصاحبه ای یک بار دیگر به تمسخر سه شیرها پرداخته و مدعی شد اگر زمان به عقب بازگردد، این بار با دست راست دروازه این تیم را باز می کند.

مارادونا در پاسخ به این سوال که اگر VAR در گذشته وجود داشت، آیا گل او به انگلیس مردود می شد، گفت: "ای کاش می شد زمان را به عقب بازگردانیم. این بار من به انگلیسی ها قول می دهم که با دست چپ خود گل نخواهم زد و با دست راست دروازه این تیم را باز خواهم کرد. اگرچه فناوری  VAR می تواند یک مزیت بزرگ باشد، اما VAR هرگز کامل نخواهد بود، زیرا توسط انسان ها اداره می شود."

انگلیس سابقه ای طولانی در رقابت با آرژانتین دارد و این ماجرا ابتدا به جام جهانی 1966 باز می گردد. بعد از اینکه انگلیس در مرحله یک چهارم با یک گل آرژانتین را شکست داد، سر آلف رمزی به بازیکنانش اجازه نداد پیراهن خود را با بازیکنان حریف عوض کنند و در ادامه آرژانتینی ها را "حیوان" توصیف کرد. دو تیم در جام جهانی مکزیک در سال 1986 و بعد از جنگ فالکلند دوباره به مصاف هم رفتند و مارادونا یک بار با دست و یک بار نیز با دریبل بازیکنان حریف از میانه میدان موفق به گلزنی شد.

در ادامه انگلیس و آرژانتین در جام جهانی فرانسه در سال 1998 نیز با هم روبرو شدند و دیوید بکام به دلیل ضربه زدن به دیگو سیمئونه از زمین اخراج شد تا تیم ملی انگلیس در نهایت در ضربات پنالتی مغلوب حریف شود. اما دیوید بکام و انگلیس انتقام خود را در جام جهانی 2002 و در مرحله گروهی از آرژانتین گرفته و آنها را با پنالتی بکام شکست دادند.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس