کد خبر 1006192
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۵:۳۵
روزنامه وطن امروز

روزنامه «وطن امروز» دور جدید انتشار خود را از امروز شنبه 11 آبان 1398 آغاز می‌کند.

به گزارش مشرق، سید عابدین نورالدینی سردبیر روزنامه وطن امروز نوشت:

روزنامه «وطن امروز» دور جدید انتشار خود را از امروز شنبه 11 آبان 1398 آغاز می‌کند. دقیقا 3 ماه قبل روزنامه «وطن امروز» به دلیل مشکلات اقتصادی و تحریم دولتی بویژه در حوزه تخصیص یارانه و مسأله کاغذ، محکوم به تعطیلی شد. این یک تصمیم اجتناب‌ناپذیر بود. 

ببینید:

عکس/ صفحه نخست وطن امروز بعد از مدت‌ها تعطیلی

تکانه‌های تورم انفجاری تابستان 97 مانند دیگر آحاد و اقشار جامعه، گریبانگیر رسانه‌ها و نشریات مستقل نیز شد. شرایط «وطن امروز» اما قدری متفاوت بود، چرا که در یک جبهه متحمل افزایش بی‌سابقه هزینه‌ها از جمله جهش بی‌سابقه قیمت کاغذ شد و در دیگر جبهه با حجم انبوهی از عملیات‌ها برای «بستن دهان منتقدان» مواجه بود. این 2 به مثابه لبه‌های قیچی عمل کردند و «وطن امروز» به ناچار تعطیل شد و چند ماهی روی کیوسک مطبوعات غایب بود. 

اما چه باک زان همه دشمن چو دوستدار تویی. و البته دقیق‌تر اینکه: «مرا هزار امید است و هر هزار تویی».

به محض اعلام خبر تعطیلی روزنامه «وطن امروز» موج بی‌سابقه‌ای از حمایت‌ها توسط خوانندگان، همراهان و علاقه‌مندان «وطن امروز» به راه افتاد. حجم این حمایت‌ها حتی برای اهالی «وطن امروز» نیز غیرمنتظره بود. اقشار مختلف مردم و جریان انقلابی و همینطور دلسوزان انقلاب به صورت مکرر خواستار انتشار مجدد «وطن امروز» شدند. حجم پیام‌های محبت‌آمیز و نیز دلگرمی‌های فراوان بویژه از سوی دلسوزان انقلاب برای فراهم شدن زمینه‌های انتشار مجدد روزنامه بسیار قابل توجه و تامل‌برانگیز بود. این حمایت‌ها و دلگرمی‌ها که از سوی طیف‌های گسترده و متنوع مردمی و انقلابی صورت گرفت، اگرچه یک سرمایه اجتماعی بزرگ و کم‌نظیر است اما الحق دین و تکلیفی شد بر ذمه «وطن امروز» تا دیگر بار صدای آنها و جریان انقلابی باشد.

به همین سبب به پشتوانه این ظرفیت عظیم و مطالبات گسترده مردم و علاقه‌مندان و دلسوزان نظام، تلاش برای رفع مشکلات و سنگ‌اندازی‌ها برای فراهم شدن زمینه انتشار مجدد روزنامه «وطن امروز» در دستور کار مدیریت روزنامه قرار گرفت. به پشتوانه این ظرفیت بزرگ مردمی و افزایش اعتراض‌ها نسبت به اعمال تبعیض رسانه‌ای، بخشی از تعهدات قانونی دولت در قبال نشریات، به صورت مشخص در مسأله کاغذ انجام شد. پیشنهادهای زیادی از سوی مخاطبان و علاقه‌مندان برای همیاری در انتشار مجدد روزنامه از جمله خرید اشتراک سالانه روزنامه مطرح شد. تدابیری نیز در فضای مجازی، از جمله طراحی برخی اپلیکیشن‌ها برای همیاری و مشارکت خوانندگان و علاقه‌مندان «وطن امروز» در راستای فراهم شدن امکان انتشار روزنامه و تداوم آن در دستور اجراست. 

نهایتا برآیند همه این اقدامات، فعلا زمینه‌های انتشار مجدد روزنامه را فراهم کرده است، البته استمرار انتشار «وطن امروز»، به عنوان یک روزنامه مستقل، ملزم و مشروط به تداوم اجرای تعهدات قانونی دولت در قبال نشریات و نیز ادامه همیاری و حضور خوانندگان و علاقه‌مندان عزیز و محترم است. 

حالا امروز پیشخوان مطبوعات یک‌بار دیگر میزبان «وطن امروز» است. در دور جدید انتشار، مواضع و دیدگاه‌های «وطن امروز» بر اساس همان منظومه فکری و سرحدات عقیدتی است که 11 سال گذشته مبنا و موروث سوگیری‌های روزنامه بوده است. البته بی‌شک حمایت بی‌سابقه مردمی و عنایت جریان انقلابی و مطالبه آنها برای بازگشت «وطن امروز»، همانند تولدی دوباره، یک محرک بسیار اثرگذار و انگیزه‌ای مضاعف خواهد بود برای تیزتر شدن قلم «وطن امروز» در دفاع از انقلاب و طرح و پیگیری صریح مطالبات مردم. 

در دور جدید انتشار، تحریریه «وطن امروز» مجموعه‌ای از نیروهای متعهد، جوان و البته مولد و با تجربه را شامل شده است؛ تحریریه‌ای که در مسیر پیگیری جدی مطالبات بحق مردمی و در سنگر دفاع از مبانی انقلاب و جمهوری اسلامی، نیازمند دعای خیر شما خوانندگان عزیز و محترم است.

قطعا این قلم به کج‌راهه ناسپاسی می‌رود اگر ذکر خیری از برادر عزیز و متدین، رضا شکیبایی که طی 11 سال گذشته سردبیر «وطن امروز» بوده‌اند و نقش محوری و کلیدی در برومند شدن نهال «وطن امروز» داشته‌اند، نشود. قطعا روزنامه‌نگاری انقلابی که بخشی از آن در عملکرد «وطن امروز» نمودار شده است، مرهون خلاقیت، بردباری و تقوای ایشان است. اکنون مسؤولیت و تکلیفی بزرگ‌تر برعهده برادر شکیبایی است و ان‌شاءالله ثمرات حضور ایشان در گستره‌ای فراگیرتر نصیب جبهه رسانه‌ای انقلاب خواهد شد. با این حال نقطه اتکای «وطن امروز» در دور جدید نیز حضور و نظارت برادر شکیبایی است. 

لازم است یک‌بار دیگر از تمام حمایت‌ها و عنایاتی که طی 3 ماه گذشته نسبت به روزنامه «وطن امروز» انجام شده، سپاسگزاری کنیم. قطعا فرزندان انقلاب در «وطن امروز» محتاج دعای خیر مردم عزیز ایران هستند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس