کد خبر 1006177
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۰
خبر ویژه

بر اساس آمار بانک مرکزی و مرکز آمار از شاخص تولید ناخالص داخلی کشور، در میان دولت‌های پس از جنگ تاکنون، پایین‌ترین رشد اقتصادی به دولت حسن روحانی تعلق دارد.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

بر اساس آمار بانک مرکزی، متوسط رشد اقتصادی سالانه دولت‌های سوم و چهارم (۱۳۶۰ تا ۱۳۶۷) حدود 0/85 درصد بود. از آنجا که آن مقطع هم‌زمان با جنگ تحمیلی ۸ ساله بود، طبیعی بود که رشد اقتصادی کشور پایین بیاید.

پس از دوره دفاع مقدس، دوران بازسازی کشور آغاز شد که موجب بالا رفتن رشد اقتصادی کشور شد. به همین دلیل دولت‌های پنجم و ششم (دولت سازندگی) رکورد بالاترین رشد اقتصادی کشور را با متوسط سالانه ۵/۵ درصد تصاحب کرد.
بر اساس آمار بانک مرکزی، متوسط رشد اقتصادی کشور در ۸ سال دولت اصلاحات (۱۳۷۶ تا ۱۳۸۳) حدود 4/2 درصد و در دولت احمدی‌نژاد (۱۳۸۴ تا ۱۳۹۱) ۳/۳ درصد بود.

بانک مرکزی رقم رشد اقتصادی سال ۱۳۹۷ را سانسور کرده اما مرکز آمار آن را منفی 4/9درصد اعلام کرده است. بدین ترتیب در ۶ سال اول دولت روحانی (۱۳۹۲ تا ۱۳۹۷) رشد اقتصادی کشور 1/8 درصد بوده است که پایین‌ترین رشد اقتصادی در سه دهه اخیر و پس از دفاع مقدس محسوب می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    1 0
    و رکورد دار بیشترین رو .
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    0 0
    حسن روحانی شش سال است مملکت را تعطیل کرده
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    0 0
    آمارها كاملا غير واقعي است لطفا از مراجع ذيصلاح آمار بگيريد و بعد منتشر كنيد. بالاترين رشد اقتصادي كشور مربوط به دولت اصلاحات است با حدود 7 درصد كه آماري قابل توجه بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس