ترکی فیصل

رئیس اسبق دستگاه استخبارات عربستان سعودی گفته حمله به تأسیسات نفت عربستان سعودی اثرات قابل‌توجهی روی این کشور داشته است.

به گزارش مشرق، «ترکی الفیصل»، رئیس اسبق دستگاه استخبارات عربستان سعودی گفته حملات پهپادی و موشکی «اثرات قابل‌توجهی» روی عربستان سعودی داشته است. 

الفیصل در مصاحبه‌ای با رسانه آمریکایی «المانیتور» گفت حمله به تأسیسات نفت «البقیق» و «خریص»، سطح هشدار درباره تهدید بالقوه ایران را بالا برده است. 

بیشتر بخوانید:

وی اضافه کرد: «این حمله موجب شده که عربستان سعودی قابلیت‌های دفاعی خودش را در مناطقی که ممکن است در برابر حمله ایران آسیب‌پذیر باشد بهبود ببخشد.»

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن شهریورماه سال جاری با ۱۰ فروند پهپاد، تأسیسات نفتی «بقیق» و «خریص» وابسته به شرکت آرامکو را هدف قرار دادند که در پی آن به اذعان وزیر انرژی سعودی ۵.۷ میلیون بشکه تولید نفت این کشور به حالت تعلیق در آمد.

ترکی الفیصل که در حال حاضر مدیر عامل اندیشکده «مرکز ملک فیصل برای تحقیق و مطالعات اسلامی است» در بخش دیگری از این مصاحبه مدعی شد که تغییری در رفتار ایران مشاهده نشده و این کشور علی‌رغم میانجی‌گری پاکستان تمایلی برای دیپلماسی در موضوعات مختلف اعم از یمن نشان نداده است. 

وی گفت: «اگر قرار باشد صلح منطقه‌ای حاصل شود لازم است شاهد حسن نیت از سوی ایران باشیم. اگر ایران حمایتش از حوثی‌ها را قطع کند، ممکن است فرصتی برای حل و فصل دیپلماتیک جنگ در یمن وجود داشته باشد. ولی ما هیچ نشانه‌ای از چنین حسن نیتی ندیده‌ایم.» 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
    2 0
    برید یه گوشه‌ای دق کنید، ایران همیشه پشتیبان برادران حوثی خواهد ماند.
  • ساسان IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    4 0
    ازاربابت اجازه گرفتی حرف مذاکره باپیش شرط میزنی،چونه نداریم بایداز یمن خارج شویدوگر نه اخراجتون میکنن.
  • IR ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    5 0
    اگر ایران حمایتش از حوثی‌ها را قطع کند، ممکن است فرصتی برای حل و فصل دیپلماتیک جنگ در یمن وجود داشته باشد./// مردک رذل بی شرف چقدر پررو تشریف داره. باید یه تودهنی دیگه بخورن.
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    0 0
    ایران هیچ وقت من را تنها نخواهد گذاشت که من کشوری است اسلامی مسلمان و جنگ تحمیل شده و ابرقدرتها و قدرت‌های منطقه‌ای علیه یک مظلوم انقلاب اسلامی کشور ایران حمایت می کند از مظلوم عشق من میاد برای رابطه با عربستان پشت به مظلوم کنه این عربها دیگه ملیتی خودشون قبول داشتن و نداشتن یک کشور عربی حمایت کند از یمن بالاخره ایران از یمن از مردم فلسطین و مردمان افغانستان مظلوم باشد ایران از حمایت می کند این جزوه قانون اساسی و جزوه اهداف جمهوری اسلامی
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    0 0
    کشور ایران کشور ایران از مظلوم از ملتهای مظلوم حمایت می کند از از مردم فلسطین از مردم یمن یمن افغانستان هر کجایی که کشور مظلوم ملت مظلوم می باشد ایران از آن حمایت می کند این جزوه اهداف جمهوری اسلامی حمایت از مظلوم و به خصوص حمایت از کشور مظلوم برادر اسلامی این عربها از اینکه از یمن حمایت کنند آمریکا و دیگران میان توطئه علیه بتمن این خلاف روزگار من خلاف عهد و پیمان انسانیت و بشریت بالاخره چند صباحی میشه و اینا همه میرن زیر خاک سعودی ها و خبرگزاری ها آنچه از آنها می ماند آثار آنهاست اون که از آن ها باقی می ماند آثار شوم و زشت و پلید و غیر انسانی است و فردا در پیشگاه عدل الهی محاکمه خواهند شد
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
    0 0
    عربستان باید از حمایتش از داعش و گروهای خرابکار ی در یمن و سوریه و لبنان دست بر دارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس