کد خبر 1006073
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱

به گزارش مشرق، یک کاربر فضای مجازی در صفحه شخصی خود طی رشته توییتی توضیحاتی درباره مدرسه فرهنگ داد.

۱. من دو سال دبیرستان فرهنگ درس خواندم. دوم و سوم دبیرستان. حدود ده سال هم آنجا تدریس کردم. تا همین پنج سال پیش هم رابطه خیلی خوبی با فریدالدین داشتم که حقیقتا حکم برادر بزرگتر را داشت و الان بین مان شکرآب است. چرایش به این بحث ربطی ندارد.

‏۲. اجمالا می‌خواهم بگویم که الان رابطه‌ای با فرید و خاندان حداد ندارم. پس این رشتو را از یک فرد مطلع و اکنون بی طرف بخوانید. اولا که فرید در مدرسه پسرانه فرهنگ درس نخوانده.

‏۳. مدرسه فرهنگ یک مدرسه غیرانتفاعی به معنای واقعی کلمه بود. ساختمان مدرسه پسرانه (دخترانه را نمی‌دانم) متعلق به آموزش و پرورش است.  این ساختمان فوق‌العاده قدیمی بود طوری که آموزش و پرورش آن را تخلیه کرده بود و دکتر همانجا را میگیرد تا بتواند ایده مدارس علوم انسانی را عملی کند.

‏۴. مدرسه در سال‌های نوپایی اجاره نمی‌داده ولی بابت آن سال‌ها در حیاط بالا مدرسه ساختمان خوب و نوسازی ساخته که مالکیت آن برای آموزش و پرورش است که چه بسا هزینه ساختش چند برابر هزینه اجاره آن سال‌ها باشد و الان هم مدرسه ماه به ماه به آموزش و پرورش اجاره می‌دهد.

‏۵. در مورد شهریه هم باید بگم شهریه تابع وضع اقتصادی است. بله شهریه مدارس غیرانتفاعی گران است ولی شهریه فرهنگ از خیلی جاها ارزان‌تر است. حقوق معلمین‌اش هم کمتر است و ... این را بگذارید کنار اینکه مدرسه هیچ، تاکید می‌کنم هیچ دانش‌آموزی را برای شهریه رد نمی‌کند.

‏۶. من خودم دو سال مسئول گزینش مدرسه بودم و می‌توانم در مورد این موضوع شهادت بدهم که مدرسه با همگان بر سر قیمت مماشات می‌کرد و کسی را به‌خاطر مسائل مالی رد نمی‌کرد و ما هر سال چندین ثبت‌نام رایگان داشتیم.

‏۷. فضای دانش‌آموزان هم هیچ‌وقت فضای لاکچری نبوده و مدرسه با این موارد به شدت مقابله می‌کرد. این را گستره جغرافیایی دانش‌آموزان هم بیان می‌کند. ما از شهرری تا تجریش دانش‌آموز داشتیم و این دقیقاً به‌خاطر این بود که محل مدرسه در مرکز شهر بود. من خودم از خ پیروزی به فرهنگ می‌رفتم.

‏۸. ما دانش آموزی داشتیم که پدر خانواده را رها کرده بود و مدرسه کمک مالی هم به خانواده دانش‌آموز می‌کرد. این‌ها را گفتم که قبر و قیامت‌تان را بیهوده نفروشید. خانم ماهروزاده حرفش را بد گفت. و خب سواستفاده کنندگان کار خودشان را کردند. این بحث تمام.

‏۹. اما اینکه خانم ماهروزاده و همسرشان نمی‌توانند گلایه‌کننده سیستم آموزشی باشند به نظر من حرف درستی است. این بزرگواران باید پاسخگوی سیستم باشند. البته در حد خودشان سعی در راه‌اندازی مدارس نمونه دولتی فرهنگ کردند و این واقعا یک خدمت فرهنگی بود.

‏۱۰. این را بگذارید در کنار فعالیت‌های سال‌های اخیر مدرسه در دلگان، ایرانشهر و خوزستان و ... که کاملا با ایده‌های تمرکززدایانه صورت گرفته. هزینه این مدارس را فریدالدین رسما با گدایی از خیرین در می‌آورد. مدارسی که سعی در ارتقا سطح دانش مناطق محروم دارد.

‏۱۱. مطالبه‌گری کنید، سوال بپرسید، مواخذه کنید ولی عاقبت‌تان را به هیچ و پوچ نفروشید. در نهایت هم باید بگم که مدارس غیرانتفاعی را مخالف عدالت آموزشی می‌دانم ولی حقیقتا راه‌حلی هم ندارم. البته راه‌حل داشتن وظیفه من نیست. کاش مسولین فکری کنند. تمام.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
    6 6
    سلام ممنون بابت تهیه این متن خیلی ها به خاطر جو بوجود آمده دارن ایمان شون رو در معرض خطر قرار میدن
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
    37 2
    وزیر آموزش و پرورش چع غلطی میکنه که دیگران باید به فکر تاسیس مدرسه خوب و اسلامی باید باشند، علاوه بر اینکه سیستم آموزشی ما از پایه مشکل داره، معلم های بی دین و ایمان با عقاید خراب و احمق هم کم نداره
    • IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
      3 4
      دخترهای من در مدارس دولتی درس می خوانند و متاسفانه برخی معلمان نه به دین اعتقادی دارند و نه به وطن پرستی و انقلاب. اما چارهای ندارم چون در شهر ما فقط یک مدرسه غیرانتفاعی درست و حسابی وجود داره که در ان به ارزش های دینی و ملی توجه میشه که اون هم آزمون ورودی و شهریه بالایی داره. اگه مدارس ارزش وجود داشته باشه من شخصا بچه هامو مدرسه دولتی نمیفرستم.
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
    5 4
    سلام. خدا خیرت دهد، روشنگری کردی.
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    9 1
    آقایون آموزش و پرورش برای همه ی ملت ایران است و باید سطح آن در همه ی جای ایران عزیز برای همه ی ایرانیان بزرگوار یکسان باشد. نمیشود بگوییم هر که پول بیشتری میدهد پس لایق خدمات آموزشی ویژه تر است. پس عدالت اجتماعی چه میشود..به شخصه با هر موسسه ی آموزشی خارج از آموزش و پرورش مخالفم که تبعیض آفرین است.
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    9 10
    الان بعضی از معلم ها نه تنها مذهبی نیستن بلکه ضد ایران و بی شرف و بی وجدان هم هستن که در سر کلاسها به جای اموختن علم، نشخوارهای ذهن کثیفشان را در کلاس درس قی می کنند. همانها که از اخور شبکه بی بی سی و من وتو خورده اند و قانونی هم نیست که این بی وطن ها را از بحث نامرتبط در کلاس درس منع کند. البته دانشگاهها هم همینطور است.
    • IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
      8 8
      هر چه لایق خود نفهمت هست به دیگران نسبت دادی؟
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
    5 1
    با سلام مدارس غیر انتفاعی را جمع کنید چون واقعا نه تنها با عدالت آموزشی سازگار ندارد بلکه برای بعضی ها منبع درآمد زایی شده .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس