کد خبر 1005885
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳
استراماچونی

دنیزلی ۶۸ساله در مقابل استراماچونی ۴۳ساله تقابلی را عصر جمعه تجربه خواهند کرد که پیش از این در تاریخ این دو باشگاه کمتر رخ داده است

 به گزارش مشرق، حساس‌ترین دیدار هفته نهم بین تیم‌های استقلال تهران و تراکتور در ورزشگاه یادگار امام تبریز برگزار خواهد شد. تراکتور بعد از مدت‌ها رنگ آسایش را به خود دیده و از همان ابتدا عزمش را جزم کرده تا با مربی کاربلدی چون مصطفی دنیزلی برای اولین‌ بار در لیگ برتر به مقام قهرمانی برسد. همچنین استقلال بعد از فراز و نشیب‌های فراوان حالا با آندره‌آ استراماچونی روزهای فوق‌العاده‌ای را می‌گذراند. استقلال با استراماچونی بعد از این که در پنج هفته ابتدایی در پیروزی ناکام بود و نتیجه داربی را هم واگذار کرد، حالا سه برد پیاپی در لیگ و دو برد در جام حذفی به دست آورده و به‌ دنبال کسب ششمین برد پیاپی این‌ بار در تبریز است.

این مسابقه از این حیث جذاب است که بار دیگر دو مربی خارجی و البته این‌ بار صاحب‌نام روی نیمکت دو تیم قرار دارند و برای اثبات توانایی‌های خود، سخت به‌دنبال کسب این سه امتیاز هستند. تراکتور با دنیزلی به‌دنبال صدرنشینی با استفاده از لغزش سپاهان است و استقلال نیز نمی‌خواهد فرصت صعود به جمع چهار تیم برتر را با توقف در این مسابقه از دست بدهد. دنیزلی ۶۸ساله در مقابل استراماچونی ۴۳ساله تقابلی را عصر جمعه تجربه خواهند کرد که پیش از این در تاریخ این دو باشگاه کمتر رخ داده است؛ حضور هم‌زمان دو مربی خارجی روی نیمکت دو تیم؛ به این دلیل که استقلال در ۱۹ دوره لیگ برتر تنها با سه مربی خارجی کار کرده است و سرمربی ایتالیایی می‌تواند رکورد شفر را در تقابل با تراکتور بهبود ببخشد.

رولند کخ؛ باتجربه‎‌ای که با عصبانیت رفت

سرمربی باتجربه و آلمانی استقلال در لیگ برتر فصل دوم، مربیگری در این تیم را آغاز کرد اما با توجه به کسب نتایج ضعیف در این تیم و البته نارضایتی هواداران در هفته بیستم با شکست مقابل برق شیراز از سمت خود برکنار شد تا یکی از معدود مربیان تاریخ باشگاه استقلال باشد که پیش از پایان فصل در همان تجربه اول از کار برکنار می‌شود. کخ البته با استقلال در تبریز با تراکتور روبه‌رو نشد، بلکه در این شهر به مصاف پرسپولیس رفت تا داربی ایران را برگزار کند. از جنجالی‌ترین مصاحبه‌های رولند کخ می‌توان به صحبت‌های او در نشست خبری بعد از تساوی یک بر یک مقابل پرسپولیس تهران در ورزشگاه یادگار امام تبریز اشاره کرد که او عقیده داشت نتیجه این مسابقه از قبل تعیین شده بود که باید با تساوی به پایان برسد و دست‌های پشت پرده اجازه ندادند تیمش پیروز از زمین تبریز بیرون برود. در این مسابقه علی سامره در دقیقه یک دروازه پرسپولیس را باز کرد اما علی انصاریان در نیمه دوم از روی نقطه پنالتی توانست گل تساوی سرخ‌پوشان تهران را وارد دروازه استقلال کند.

وینفرد شفر، تا حدودی موفق مقابل تی‌تی‌ها

سرمربی آلمانی به این معروف بود که نمی‌تواند نتایج قابل قبولی مقابل تیم‌های مدعی قهرمانی در لیگ برتر بگیرد و هواداران استقلال در آن دو سال بی‌بروبرگرد شکست یا تساوی تیمشان را مقابل تیم‌های قدرتمند کنار گذاشته بودند اما شفر مقابل تراکتور چندان هم بد نتیجه نگرفت. سرمربی آلمانی که ۱۶ مهر ۱۳۹۶ و از هفته هشتم جای علیرضا منصوریان را در استقلال گرفت، در نیم‌فصل دوم تیمش از تراکتور پذیرایی کرد که تساوی بدون گل در ورزشگاه آزادی حاصل تلاش دو تیم بود اما در لیگ هفدهم روند نتیجه‌گیری تیم شفر بهتر از دوران منصوریان بود، به‌طوری که این تیم مدعی عنوان قهرمانی در کنار پرسپولیس بود. شاگردان شفر در هفته سوم و در ورزشگاه آزادی با شوت سنگین و تماشایی سرور چپاروف توانستند با یک گل از سد تراکتور عبور کنند. در دیدار برگشت هم با کسب تساوی بدون گل مقابل این تیم رضایت هواداران از این دو مسابقه سخت جلب شد. در لیگ برتر هجدهم استقلال باز هم در هفته سوم مقابل تراکتور در ورزشگاه آزادی صف‌آرایی کرد و در پایان پیروزی سه بر صفر استقلال مقابل تراکتور، چیزی بود که باعث شد شفر ندای قهرمانی سر دهد اما دیدار برگشت تراکتور سرانجام توانست اولین پیروزی را مقابل شفر به دست بیاورد. اشکان دژاگه تک‌گل سه امتیازی تیمش را وارد دروازه مهدی رحمتی کرد تا این بازی در پایان با برتری تی‌تی‌های تبریز به پایان برسد؛ هرچند شفر عقیده داشت دژاگه قبل از زدن گل باید توسط داور از زمین مسابقه اخراج می‌شد اما این صحبت‌ها نتوانست پیروزی تراکتور را تحت‌الشعاع قرار دهد.

حالا تقابل دو تیم در حالی انجام می‌شود که استقلال سومین سرمربی خارجی‌اش را در لیگ برتر روی نیمکت خود می‌بیند و استراماچونی چندان هم بدش نمی‌آید که در ابتدا راه شفر را در کسب نتیجه‌گیری مقابل تراکتور برود و بعد رکورد او را بهبود ببخشد؛ البته اگر بتواند مقابل اندیشه‌های فوتبالی دنیزلی دوام بیاورد!»

منبع: روزنامه شرق

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس