کد خبر 1005861
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰

متلب (MATLAB) در ابتدا در اواخر دهه 1970 توسط Cleve Moler ، رئیس گروه علوم کامپیوتر در دانشگاه New Mexico نوشته شد . مولر می خواست به دانش آموزان خود راهی برای استفاده از بسته های محاسبات خطی و ماتریس خطی بدون نیاز به یادگیری فرترن (FORTRAN) بدهد . امروزه ، نرم افزار و پروژه متلب عمدتا توسط مهندسین و دانشجویان ، با بیش از یک میلیون کاربر در سراسر جهان استفاده می شود . متلب یک زبان سطح بالا و محیط تعاملی برای محاسبه ، تجسم و برنامه نویسی عددی است .

با استفاده از نرم افزار متلب (MATLAB) ، می توانید داده ها را تجزیه و تحلیل کنید ، الگوریتم ها را توسعه داده و مدل ها و برنامه های بسیاری را ایجاد کنید . در ادامه این مطلب قصد داریم اطلاعاتی را در زمینه نرم افزار متلب در اختیار شما عزیزان قرار دهیم ، با ما همراه باشید...

هر آنچه که باید در رابطه با نرم افزار متلب بدانید

نرم افزار متلب از یک محیط توسعه یافته کدنویسی برخوردار است که برای محاسبات فنی البته با کارایی بالا مورد استفاده قرار می گیرد . این محاسبات ، برنامه نویسی را در یک محیط با کاربرد آسان که در آن مشکلات و راه حل ها با استفاده از نمادهای ریاضی بیان شده است ادغام می کند . رابط کاربر گرافیکی نرم افزار متلب یک سیستم تعاملی است که عنصر داده اصلی آن نیازی به ابعاد ندارد .

زبان برنامه نویسی ، ابزارها و توابع داخلی ریاضی به شما امکان می دهد چندین روش مختلف را کشف کرده و سریع تر از یک صفحه گسترده یا زبان های برنامه نویسی مانند C / C ++ یا Java به یک راه حل سریعتر برسید

انجام پروژه متلب با محاسبات دقیق .

انجام پروژه متلب بدلیل فوق دقیق بودن این زبان برنامه نویسی بسیار دقیق و بدون ایراد خواهد بود.شما می توانید از نرم افزار متلب برای طیف وسیعی از برنامه ها از جمله پردازش سیگنال و ارتباطات ، پردازش تصویر و فیلم ، سیستم های کنترل ، آزمایش و اندازه گیری ، امور مالی محاسباتی و زیست شناسی محاسباتی استفاده کنید . بیش از یک میلیون مهندس و دانشمند در صنعت و دانشگاه ها از نرم افزار متلب (MATLAB) ، زبان محاسبات فنی استفاده می کنند .

حتماً نمودارهایی را مشاهده کرده اید که جمعیت را در سراسر جهان نشان می دهد . وقتی مقدار زیادی از داده های علمی برای تجزیه و تحلیل وجود دارد ، یکی از روش های سازماندهی آن و ایجاد یک نمایش بصری ، استفاده از نرم افزار متلب است.

در حقیقت متلب یک زبان برنامه نویسی رایانه ای است که از محاسبات و الگوریتم ها برای تجزیه و تحلیل مقادیر زیادی از داده ها و ارائه آن در قالب های بصری جذاب استفاده می کند .

https://matlabprozhe.com/wp-content/uploads/2019/04/MATLAB-Logo.png

نرم افزار متلب از پنج قسمت اصلی تشکیل شده است :

1. زبان متلب

متلب یک زبان آرایه ای - ماتریس سطح بالا است که دارای عبارات جریان کنترل ، توابع ، ساختار داده ها ، ورودی / خروجی و ویژگی های برنامه نویسی شی گرا است . این اجازه را به کاربر می دهد تا برنامه های کوچک و بزرگ و یا ساده و پیچیده را به راحتی انجام دهد .

2. محیط کار متلب

نرم افزار متلب دارای ابزارها و امکاناتی است که شما به عنوان کاربر یا برنامه نویس متلب با آن ها کار می کنید . این محیط شامل امکاناتی برای مدیریت متغیرها و داده ها در فضای کاری شما است . این برنامه هم چنین شامل ابزاری برای توسعه ، مدیریت ، اشکال زدایی و فایل های M در برنامه های متلب است .

3. کنترل گرافیک

همان سیستم گرافیکی نرم افزار متلب است . این برنامه شامل دستورات سطح بالا برای تجسم داده های دو بعدی و سه بعدی ، پردازش تصویر ، انیمیشن و گرافیک است . هم چنین شامل دستورات سطح پایین است که به شما امکان می دهد ظاهر گرافیکی را به طور کامل سفارشی کنید و هم چنین رابط های کاربری گرافیکی کاملی را در برنامه های متلب خود ایجاد کنید .

4. کتابخانه عملکرد ریاضی متلب

مجموعه گسترده ای از الگوریتم های محاسباتی است که از توابع ابتدایی مانند جمع ، سینوس ، کسینوس و غیره گرفته تا توابع پیچیده تر مانند معکوس ماتریس ، مقادیر ویژه ماتریس ، توابع بسل و تبدیل سریع فوریه .

· رابط برنامه کاربردی نرم افزار متلب (API)

شبیه سازی با متلب با استفاده از کتابخانه های حرفه ای  به شما امکان می دهد برنامه های C و فرترن (Fortran) را بنویسید که با متلب تعامل دارند . این رابط امکاناتی برای تماس روتین از MATLAB (اتصال پویا) ، فراخوانی MATLAB به عنوان موتور محاسباتی و خواندن و نوشتن پرونده های MAT است .

**این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس