عارف نمایه

حزب کارگزاران و حزب اتحاد ملت در ائتلافی عجیب می‌خواهند رئیس فراکسیون امید را حذف کنند.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

روزنامه هفت صبح در این‌باره نوشت: چند روزاست که توپخانه سیاسی و رسانه‌ای اصلاح‌طلبان بدجور محمدرضا عارف را هدف قرار داده است. آن هم در حالی که کمتر از چهار ماه دیگر تا زمان انتخابات مجلس باقی مانده و تنور رقابت اسفندماه، در حال داغ‌شدن است.

بیشتر بخوانید:

ماجرای عارف‌ستیزی اصلاحات چیست؟

تقصیرها گردن عارف می‌افتد؟


چراغ اول در این زمینه را در روزهای اخیر عبدالله ناصری روشن کرد. اوکه عضو شورای مشورتی رئیس‌ دولت اصلاحات است گفت: «معتقدم با روند کنونی فراکسیون امید، پایگاه اصلاح‌طلبان در مجلس آینده قوی از مجلس فعلی نخواهد بود. در واقع اگر آقای عارف در مجلس آینده هم واردشود جایگاهش تغییری نسبت به این دوره نخواهد کرد.» اما مهم‌تر از این اظهارنظر، این بخش از سخنان ناصری بود که پیش‌بینی کرد: «آقای عارف به احتمال زیاد وارد مجلس آینده نخواهد شد. او برای آنکه راحت‌تر بتواند برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ تلاش کند، نامزد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نمی‌شود.»


این سخنان با واکنش مدیر روابط عمومی نهاد زیرمجموعه عارف یعنی بنیاد امید ایرانیان روبه‌رو شد. علیرضا خامسیان، درواکنش به ادعای مطرح شده به ایرنا گفت: «آقای ناصری و دیگرشخصیت‌های سیاسی قابل احترام هستند اما نه شخص من و نه هیچ بزرگوار دیگری نیابتاً نباید و نمی‌توانیم درباره کنش سیاسی شخصی چون عارف به‌ویژه درباره حضور یا عدم حضور در انتخابات مجلس سخن بگوییم. به همین دلیل شخص آقای عارف باید در این خصوص موضع‌گیری کند.»


البته یک تکذیبیه دیگر هم از سوی یک نهاد دیگر زیرمجموعه عارف یعنی شورای عالی جبهه اصلاح‌طلبان منتشر شد. در حالی که در روزهای گذشته گفته شده بود که احتمالاً حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی به‌عنوان رئیس ستاد انتخابات اصلاح‌طلبان منصوب خواهد شد.

آن‌طور که ایسنا نوشته، عارف در نشست شورای اصلاح‌طلبان به اعضاء‌اعلام کرده «هنوز در خصوص اعضای ستاد مرکزی انتخابات این شورا جمع‌بندی  نهایی صورت نگرفته است و اسامی که بعضاً در رسانه‌ها مطرح می‌شود، گمانه‌زنی است و قطعیت ندارد.»


اما حملات به عارف ادامه یافت و مهم‌ترین و  تندترین حمله را غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران در گفت‌وگویی با روزنامه اعتماد روانه او کرده بود.


کرباسچی در میانه بحثی در خصوص تعریف هویت اصلاحات گفته: «برای مثال آقای عارف که روزی در مقام ریاست دانشگاه تهران مانع سخنرانی آقای عبدالکریم سروش شد یا آقای سیدجواد طباطبایی را از معاونت پژوهشی برداشت یا روزی دیگر برخوردهایی با انجمن اسلامی داشته چطور امروز به شخصیت محوری اصلاحات تبدیل شده و از او برای هر منصب و مقامی صحبت می‌شود. امروز از خود آقای عارف بپرسید، تعریف شما از اصلاحات چیست؟ بپرسید آیا حرف‌های آقای آرمین یا آقای تاجزاده را قبول دارید؟»


در حالی که این انتقادات دست به دست می‌گشت، اظهارنظر دیگری به نقل از شکوری‌راد،  دبیر کل حزب اتحاد ملت هم رسید که این احتمال را مطرح می‌کرد که عارف در تهران سرلیست اصلاح‌طلبان نباشد.


شکوری‌راد در پاسخ به پرسش دیگری درباره سرلیستی اصلاح‌طلبان و عدم تمایل عارف به این سرلیستی گفته: «من مستقیماً از آقای عارف چنین چیزی نشنیده‌ام ولی شنیده‌هایی وجود دارد که احتمالاً براساس همان شنیده‌ها چنین مباحثی مطرح می‌شود. چندی پیش در حزب میزبان وی بودیم و خانم منصوری هم عضو هیئت رئیسه شورای عالی هستند و جلسات نزدیکی با ایشان دارند اما چنین چیزی مستقیماً نشنیده‌ام البته برداشت من دور از این خبر نیست.»


یادآور می‌شود در آستانه انتخابات سال ۹۲ نیز، طیفی از اصلاح‌طلبان تندرو، عارف را اصلاح‌طلب قلابی و برانگیخته نهادهای امنیتی معرفی کرده بودند! اما همان‌ها بعدها منت سر روحانی گذاشتند که ما نامزد خود (عارف) را حذف کردیم تا شما بتوانید رأی بیاورید(!)

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس