پرچم نمایه اسرائیل

کارمندان سفارتخانه‌های اسرائیل در سراسر جهان اعتصاب کرده‌اند.

به گزارش مشرق، تمامی سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های اسرائیل امروز چهارشنبه هشتم آبان (۳۰ اکتبر) به دلیل اعتصاب کارکنان مراکز دیپلماتیک این رژیم به حالت تعطیل در آمدند.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی دلیل تعطیل شدن مراکز دیپلماتیک مزبور را بدون وارد شدن به جزئیات، دعوا و اختلاف با وزارت دارایی اعلام کرد.

بیشتر بخوانید:

درخواست رژیم صهیونیستی از کشورهای غربی برای قطع کمک مالی به دولت لبنان

به گزارش روزنامه اینترنتی "تایمز اسرائیل"، تمامی مراکز دیپلماتیک اسرائیل در سراسر جهان مشمول این تعطیلی شده‌اند.

به گزارش اتحادیه کارمندان وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، وزارت دارایی این رژیم در نظر دارد بر تمامی مزایا و حقوق فوق‌العاده کارکنان مراکز دیپلماتیک که تاکنون مشمول مالیات نمی‌شده‌اند، مالیات ببندد. بازپس‌گیری هزینه‌های مرتبط با فعالیت‌های دیپلماتیک نیز برای دیپلمات‌ها و کارکنان سفارتخانه‌ها دشوارتر شده است.

در ماه ژوئن گذشته نیز حدود ۴۰ سفیر و کنسول اسرائیلی در اعتراض به کاهش شدید بودجه خود، تمامی نمایندگی‌های دیپلماتیک این رژیم در سراسر جهان را به اعتصاب فراخوانده بودند.

در سال ۲۰۱۴ میلادی نیز بیش از ۱۰۰ سفارتخانه اسرائیل در سراسر جهان در جریان دعوایی بر سر افزایش حقوق وارد اعتصاب شدند. وزارت خارجه اسرائیل در آن زمان ابعاد و وسعت این اعتصاب را بی‌سابقه خوانده بود.

این بحران دیپلماتیک برای اسرائیل در حالی رخ داده که این رژیم چندین ماه است با بن بست سیاسی مواجه شده و هنوز نتوانسته کابینه ای برای خود دست و پا کند!

نخستین دیدار بنیامین نتانیاهو و بنی گانتس، رقیب سیاسی‌اش در روز یکشنبه بی‌نتیجه به پایان رسید. این ملاقات با هدف تشکیل کابینه و انتخاب نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برگزار شده بود.

بن‌بست سیاسی اسرائیل نه تنها در این دیدار به راه‌ حلی نرسید، بلکه اظهارنظرهای جسته و گریخته نشان داد وضعیت، دشوارتر از آن است که با یک ملاقات و مذاکره کوتاه، تکلیف روشن شود.

در آخرین انتخابات اسرائیل که در روز ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور) برگزار شد، هیچ یک از دو بلوک رقیب موفق نشدند اکثریت شصت کرسی پارلمان را به دست بیاورند.

انتخابات ماه سپتامبر، دومین انتخاباتی بود که برگزار شد و اگر حداقل شصت نماینده بر سر تشکیل دولت ائتلافی به توافق نرسند، اسرائیل از بن بست موجود خارج نمی‌شود و احتمالا انتخاباتی سوم در راه خواهد بود

برای دهه‌های متوالی، بلوک‌های سیاسی اسرائیل موفق می‌شدند، به تعداد کرسی مورد نیاز برای تشکیل کابینه دست یابند اما این وضعیت در سال‌های اخیر تغییر کرده و با افزایش تشدد آرا، تشکیل بلوک‌های سیاسی موفق دشوارتر شده است.

حالا در کنار بحران سیاسی در داخل رژیم صهیونیستی، بحران مالی و دیپلماتیک هم گریبانگیر این اسرائیل شده است.

در حالی که سران رژیم صهیونیستی با جنجال و تبلیغات گسترده، فلسطینی‌ها، حزب الله لبنان و ایران، را خطر اصلی برای موجودیت خود به جهان معرفی می‌کنند اما به نظر می رسد بحران های داخلی این رژیم، بیش از هر چیزی موجودیت آن را تهدید می‌کند و اسرائیل را در آستانه فروپاشی قرار داده است.

منبع: جام نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس