چاک شومر  و ترامپ

«چاک شومر» رهبر اقلیت دموکرات‌ها در مجلس سنای آمریکا درباره توسل رئیس‌جمهور این کشور به «تعطیل کردن دولت فدرال» به منظور دور کردن توجهات از موضوع استیضاح ابراز نگرانی کرد.

به گزارش مشرق، ارشدترین عضو دموکرات مجلس سنای آمریکا گفته که او نگران این موضوع است که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور طی یک ماه آینده با تعطیل کردن دولت فدرال آمریکا، به دنبال کاستن از فشارها درباره «اوکراین‌گیت» و موضوع استیضاح باشد.

بیشتر بخوانید:

رویاهای برباد رفته ترامپ در یک ایالت

فیلم/ آغاز شمارش معکوس برای استیضاح ترامپ

به نوشته پایگاه «هیل»، چاک شومر رهبر اقلیت دموکرات در مجلس سنای آمریکا در یک نشست خبری که به صورت هفتگی برگزار می‌شود، گفت: «من به طرز فزاینده‌ای نگرانم که رئیس‌جمهور (دونالد) ترامپ شاید بخواهد به خاطر استیضاح و تحقیقات استیضاح، دولت (فدرال) را تعطیل کند. او همیشه دوست دارد اقدامات انحرافی انجام دهد».

ارشدترین مقام دموکرات سنای آمریکا افزود: «من امیدوارم و دعا می‌کنم که او (ترامپ) با تفکر ایجاد انحراف و تغییر توجهات، خواهان یک تعطیلی دیگر دولت نشود. برای من این موضوع، یک مساله‌ بسیار نگران‌کننده است».

نگرانی شومر درباره تعطیلی دوباره دولت فدرال آمریکا در حالی مطرح شده که پیش از این سابقه تعطیلی دولت در زمان ریاست جمهوری ترامپ وجود دارد.

پنجم بهمن ماه ۱۳۹۷ بود که طولانی‌ترین تعطیلی تاریخ دولت فدرال آمریکا سرانجام پایان یافته بود؛ تعطیلی ۳۵ روزه‌ای که در پی اختلاف ترامپ و کنگره بر سر تأمین بودجه ساخت دیوار مرزی با مکزیک حادث شده بود.

بنا بر گزارش «هیل»، در حال حاضر با توجه به قوانین مصوب آمریکا بودجه دولت فدرال تا ۲۱ نوامبر (۳۰ آبان) تخصیص داده شده و بودجه دارد اما در صورت عدم موافقت قانونگذاران کنگره و کاخ سفید بر سر بودجه، احتمال تعطیلی مجدد دولت فدرال وجود دارد.

نگرانی شومر درباره تعطیلی دولت در بحبوحه تنش‌های دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان بر سر تحقیقات درباره استیضاح ترامپ مطرح شده است؛ تنش‌هایی که با «اوکراین‌گیت» به اوج خود رسیده و «نانسی پلوسی» رئیس این مجلس هم خواستار برگزاری رأی‌گیری برای تحقیقات استیضاح شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس