کد خبر 1005737
تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۵
سوریه

منابع خبری از درگیری شدید نیروهای ارتش سوریه و ترکیه در ریف «راس‌العین» استان الحسکه خبر دادند.

به گزارش مشرق، درگیری بین نیروهای سوریه‌ای و ترکیه‌ای در پی حملات اخیر ترکیه به مناطق کردنشین سوریه هر از گاهی در شمال این کشور رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

حمله ترکیه به جنوب «راس‌العین» در شمال سوریه

شبکه خبری الاخباریه گزارش داد که نیروهای ارتش سوریه و ترکیه روز چهارشنبه در منطقه «تل الورد» واقع در ریف «راس‌العین» استان الحسکه (شمال سوریه) با یکدیگر درگیر شدند.

درگیری امروز نیروهای دو کشور پس از حملات دیشب ارتش ترکیه به روستایی در ریف جنوبی «راس‌العین» واقع در شمال غرب استان الحسکه (شمال سوریه) رخ داده است.

 ارتش ترکیه سه‌شنبه شب روستای «دبسه» واقع در ریف جنوبی منطقه راس‌العین (استان الحسکه در شمال سوریه) را هدف قرار داد که در پی آن،‌ اهالی این روستا مجبور به ترک این روستا شدند.

ارتش ترکیه به همراه تروریست‌های موسوم به «ارتش آزاد» سوریه از ۱۷ مهر ماه عملیات نظامی خود را در شمال سوریه و با هدف دور کردن خطر شبه‌نظامیان کرد سوریه آغاز کردند.

هشت روز پس از این عملیات (۲۵ مهر) آنکارا و واشنگتن توافق کردند که ترکیه به مدت۱۲۰ ساعت عملیات خود را متوقف کند تا شبه‌نظامیان «یگان‌های مدافع خلق» کُرد از منطقه امن خارج شوند.

پس از توافق آمریکا و ترکیه، «رجب‌طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه ۳۰ مهر ماه جلسه‌ای در سوچی برگزار کردند و به توافقی دست یافتندکه طبق آن یگان‌های کُرد در طول ۱۵۰ ساعت، ۳۰ کیلومتر از مرز ترکیه و سوریه عقب‌نشینی می‌کنند و نیروهای امنیتی ترکیه و روسیه گشت‌زنی‌های مشترکی را در این منطقه انجام می‌دهند.

از سوی دیگر، شبه نظامیان «ارتش آزاد سوریه» تحت حمایت ترکیه اخیرا ۱۸ نفر از سربازان ارتش سوریه را در منطقه «راس‌العین» به اسارت گرفتند که وزارت دفاع ترکیه دیشب (سه‌شنبه) با صدور بیانیه‌ای صحت آن را تائید کرده است.

وزارت دفاع ترکیه در این خصوص اعلام کرد، ۱۸ نظامی که به احتمال قوی از نیروهای ارتش سوریه هستند، در منطقه «راس‌العین» واقع در شمال سوریه به اسارت گرفته شدند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ترکیه روز سه‌شنبه تاکید کرد که این تعداد از نظامیان دستگیر شده به احتمال قوی جزو نیروهای ارتش سوریه هستند. وزارتخانه یاد شده افزود: «این ۱۸ نفری که ادعا می‌کنند از سربازان ارتش سوریه هستند،‌ در عملیات شناسایی و امنیتی در جنوب شرقی راس‌العین دستگیر شدند»

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
    20 25
    میگن ارتش دلاور سوریه دهها اسیر داده ویدیوش هست
    • IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
      2 4
      برو نجاتشون بده پسر شجاع...
    • IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
      1 0
      خخخخخخ
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
      3 0
      دلاور بپا نشی لاغر پشت کیبورد ...
  • محمد IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
    6 2
    درس عبرتی باشه برا کردهای عراق و سوریه که دل به آمریکا بسته بودن و حالا با چراغ سبز آمریکا ، قتل عام میشن
  • حق IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
    3 0
    از چ موقع راس العین شده منطقه بومی کردها!؟
  • سید سعید حسینی IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
    2 2
    ترکیه تروریسته و معضل جدیدیه باید به شدت با گروه‌های تحت حمایتش وخودش مقابله ی نظامی بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس