کد خبر 1005612
تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳
بارسلونا و رئال وایادولید

لیونل مسی دیشب در جریان پیروزی ۵-۱ بارسلونا مقابل وایادولید با گل زیبایی که از روی ضربه آزاد به ثمر رساند دست به رکوردزنی دیگری زد و پنجاهمین گل خود از روی ضربات آزاد را به ثمر رساند.

به گزارش مشرق، بارسلونا دیشب در خانه خود نوکمپ به مصاف وایادولید رفت و با ارائه یک بازی برتر موفق شد حریفش را ۵-۱ در هم شکسته و با ۲۲ امتیاز موقعیتش در صدر جدول لالیگا را مستحکم کند. لیونل مسی ستاره بزرگ بارسا در این بازی دو گل به ثمر رساند اما گل او در نیمه اول که از روی ضربه آزاد به ثمر رسید، در عین تماشایی بودن اهمیت خاصی داشت چرا که پنجاهمین گل مسی بود که از روی ضربات آزاد به ثمر می‌رسید.


پاس گل اول مسی در دیدار مقابل وایادولید در دقیقه ۲۹ به آرتورو ویدال داده شد. پاس زیبای او در این دقیقه به ستاره شیلیایی رسید تا او با یک شلیک کم‌ارتفاع دروازه ماسیپ دروازه‌بان وایادولید را باز کند. بعد از آن مسی گل درخشان خود را از روی ضربه ایستگاهی به ثمر رساند و درست قبل از پایان نیمه اول می‌توانست دومین گل خود را به ثمر برساند ولی دروازه‌بان وایادولید، ماسیپ، شوت کم‌ارتفاع زیبای مسی را دفع کرد تا او در نیمه اول به همان یک گل قناعت کند.

فیلم/ خلاصه دیدار بارسلونا ۵-۱ رئال وایادولید

با وجود درخشش بارسلونا در این بازی آنچه بیش از هر اتفاق دیگری در زمین مورد توجه قرار گرفت گل زیبایی بود که مسی در دقیقه ۳۴ از روی ضربه آزاد به ثمر رساند. مسی با این گل خود را به عنوان ستاره‌ای مطرح کرد که تا کنون ۵۰ بار از روی ضربات آزاد موفق شده دروازه حریفان را باز کند. از این تعداد، ۴۴ گل مسی از روی ضربات آزاد با پیراهن بارسلونا زده شده است.


اما این تنها نکته درخشان مسی در بازی دیشب نبود. او با دو گلی که به وایادولید زد از رکورد ۶۰۶ گل باشگاهی کریستیانو رونالدو رقیب بزرگش پیشی گرفت  و تعداد گل‌های خود را به عدد ۶۰۸ رساند.


نکته جالب دیگر مقایسه آمار اخیر گلزنی رونالدو و مسی از روی ضربات ایستگاهی است. رونالدو از زمانی که به یوونتوس منتقل شده تا این لحظه بیست و هفت ضربه ایستگاهی به سمت دروازه حریفان این تیم شلیک کرده که هیچکدام وارد دروازه نشده‌اند ولی مسی برای مثال در همین دو بازی اخیر بارسا دو گل از روی ضربات ایستگاهی به ثمر رسانده است.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس