کد خبر 1005515
تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۳
واکنش سازمان ملل به استعفای نخست‌وزیر لبنان

دبیرکل سازمان ملل در واکنش به استعفای نخست‌وزیر لبنان، تمام گروه‌های سیاسی در این کشور را به آرامش دعوت کرد.

به گزارش مشرق به نقل از المنار، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در واکنش به استعفای «سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان، ابراز امیدواری کرد که یک راه‌حل سیاسی برای تحولات جاری لبنان ایجاد شود و گروه‌های سیاسی با هم توافق کنند تا صلح و امنیت در کشور برقرار شود.

بیشتر بخوانید:

در بیانیه‌ای، که «فرحان حق» سخنگوی گوترش قرائت کرد، آمده است: دبیرکل سازمان ملل از استعفای سعدی الحریری، نخست‌وزیر لبنان مطلع شده است و تمامی طرف‌ها را به آرامش دعوت کرد و از نیروهای امنیتی می‌خواهد که امنیت کشور را حفظ کرده و از تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌آمیز حمایت کنند.

این بیانیه تأکید کرد: سازمان ملل با تمامی حملاتی، که تظاهرات مسالمت‌آمیز در بیشتر کشورهای جهان، از جمله لبنان را با مانع مواجه می‌کند، مخالفت می‌کند.

این سخنگو با اشاره به این‌که «یان کوبیش» هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در لبنان نیز در تماس دائم با طرف‌های لبنانی است، تأکید کرد که سازمان ملل متعهد است که «در چارچوب مجوز دولت لبنان و احزاب» در تحولات لبنان مداخله خواهد کرد.

طبق این گزارش، سعد الحریری نخست‌وزیر لبنان عصر دیروز با حضور در کاخ ریاست‌جمهوری «بعبدا» استعفای خود را تقدیم «میشل عون» رئیس‌جمهوری کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس