کد خبر 1005300
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷
هلی‌برن

مرکز وابسته به معارضان سوری ادعا کرد که نیروهای آمریکایی طی عملیات هلی‌برن در جنوب جرابلس سوریه، تعدادی از عناصر داعش را بازداشت کردند.

به گزارش مشرق به نقل از روسیا الیوم، منابعی در مرکز موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه»، وابسته به معارضان، اعلام کرد که نیرویی نظامی، احتمالا آمریکایی، عملیات هلی‌برنی نزدیک شهر جرابلس در سوریه، که تحت سیطره گروه‌های شورشی همپیمان با ترکیه است، انجام داده است.

این منابع تصریح کردند، بالگردهای «ناشناس» در آسمان منطقه «الحاوی» پس از گشت‌زنی هواپیماهای شناسایی در حومه جرابلس، در این منطقه پرواز می‌کردند.

بیشتر بخوانید:

ادعای شبه نظامیان کُرد سوریه درباره تایید هویت البغدادی

مسکو: چاه‌های نفت سوریه باید تحت کنترل دمشق باشد

دو بالگرد در ارتفاع پایین پرواز می‌کردند در حالی‌که سومین هلیکوپتر در نزدیکی منطقه «الملعب» واقع در جاده «جسر الشیوخ» در جنوب شرقی شهر جرابلس در استان حلب فرود آمد.

ادعا می‌شود طی این عملیات، اعضای یک خانواده‌ای، که احتمال می‌رود عراقی یا از استان حلب و نیز مظنون به ارتباط با گروه تروریستی داعش هستند، بازداشت شدند.

مشخص نیست که آیا این عملیات هلی‌برن، با هدف بازداشت عناصر تحت تعقیب داعش بوده است یا برای خارج کردن نیروهای همکار در این عملیات انجام شده است.

از سوی دیگر، «مصطفی بالی» سخنگوی رسمی «نیروهای دموکراتیک سوریه»، شب گذشته در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «عملیتات موفقیت‌آمیز دیگر عصر امروز انجام شد.» وی توضیحات بیشتری در این‌باره نداده است.  

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس