البغدادی

یک مقام شبه نظامیان کُرد سوریه ادعا کرد که این گروه در تایید هویت ابوبکر البغدادی سرکرده داعش و محل اختفای وی با آمریکا مشارکت داشته است.

به گزارش مشرق، یک مقام گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه (که اکثریت آنها را شبه نظامیان کُرد سوریه تشکیل می‌دهد) ادعا کرد که این گروه توانسته به تایید هویت «ابوبکر البغدادی» سرکرده داعش و محل زندگی وی  قبل از عملیات ایالات متحده که با مرگ وی به پایان رسید، کمک کند.

بیشتر بخوانید:

رونمایی ترامپ از تصویر سگ شرکت کننده در عملیات کشتن البغدادی

نشست مهم وزرای خارجه حاضر در ائتلاف ضد داعش آمریکا

روایت نیویورک تایمز از تناقض اظهارات ترامپ درباره هلاکت ابوبکر بغدادی

مرگ البغدادی رسانه‌های غربی را رسوا کرد

فیلم/ نظر متفاوت تحلیلگر شبکه MSNBC در مورد کشته شدن البغدادی

سازمان‌ملل: نمی‌توانیم کشته شدن البغدادی را تایید کنیم

به گزارش وبگاه خبری روسیا الیوم، «پولات ژان» ، مشاور ارشد نیروهای دموکراتیک سوریه، روز دوشنبه در حساب توئیتر خود نوشت: از منابع ویژه خودمان مطمئن شدیم که البغدادی در ماه آوریل از منطقه الدشیشه دیر الزور به منطقه ادلب نقل مکان کرد.

وی افزود: یکی از منابع ما توانست به خانه‌ای که البغدادی در آن مخفی بود برسد. البغدادی هر بار محل زندگی خود را تغییر می‌داد. او در آستانه این عملیات(عملیات آمریکا) هم قصد داشت به مکان جدیدی در جرابلس منتقل شود.

ژان گفت که نیروهای دموکراتیک سوریه از ۱۵ ماه مه با سازمان سیا همکاری داشته اند تا بتوانند از نزدیک البغدادی را ردیابی و تحت نظارت قرار دهند.

وی افزود: منبع خصوصی ما که توانست به البغدادی دسترسی پیدا کند لباس زیر البغدادی را برای آزمایش DNA   و تأیید ۱۰۰ درصدی  اینکه این شخص بی تردید همان خود البغدادی است، به دست آورد.

این مقام نیروهای دموکراتیک سوریه افزود: بیش از یک ماه پیش تصمیم برای از بین بردن البغدادی گرفته شد ، اما خروج آمریکا از سوریه و حمله ترکیه باعث شد که ما جلوی عملیات ویژه خود از جمله تعقیب البغدادی را بگیریم. حمله ترکیه باعث تاخیر در این عملیات شد.

ژان ادعا کرد: تمام اطلاعات و دسترسی و تأیید موقعیت البغدادی نتیجه کار ما بود.  منبع اطلاعاتی ما در ارسال مختصات ، هدایت حملات هوایی و موفقیت این عملیات تا آخرین لحظه درگیر بود.

وی با اشاره به اینکه همه گروه‌های مسلح و عناصر اطراف روستای باریشا تروریست‌های داعش تحت نام‌های مختلف بودند ، افزود: در عملیات هوایی ، تمام نقاط نظامی و مواضع متعلق به آنها هدف قرار گرفت.

این مقام نیروهای دموکراتیک سوریه گفت:  ابوحسن المهاجر، سخنگوی داعش برای مأموریت ویژه انتقال البغدادی به خانه جدید خود به جرابلس سفر کرده بود.

ژان تاکید کرد: قرار بود اگر قبل از حمله برنامه‌ریزی شده در باریشا البغدادی به خانه جدید خود نقل مکان کند یک برنامه «B» برای وی اجرا شود.  ابوالحسن هم تحت نظارت  سنگین اطلاعات نیروهای دموکراتیک سوریه قرار داشت.

«مظلوم عبدی» فرمانده شبه‌نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» هم روز یکشنبه در صفحه توئیتر خود مدعی شد که این نیروها در جریان قتل ادعایی «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروهک تروریستی داعش، با نیروهای آمریکایی همکاری اطلاعاتی داشته اند.

او نوشت: «عملیات تاریخی موفق؛ که در نتیجه کار اطلاعاتی مشترک با آمریکا صورت گرفت».

نشریه «نیوزویک» بامداد روز یکشنبه به نقل از یک مقام نظامی آمریکایی از عملیات بالگردی نیروهای ویژه ارتش این کشور در استان «ادلب» سوریه علیه «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروه تروریستی «داعش» خبر داده و نوشته است که واشنگتن «با اطمینان بالا» معتقد است که البغدادی در این حمله کشته شده است .گفته شده البغدادی پس از محاصره شدن خود را منفجر کرد و کشته شد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا نیز روز یکشنبه در سخنانی کشته شدن البغدادی در جریان عملیات نیروهای آمریکایی را تایید کرد. شبکه خبری سی ان ان آمریکا هم ادعا کرده که جسد البغدادی به دریا افکنده شده است.

این در حالی است که سخنگوی سازمان ملل هم گفت که این نهاد بین‌المللی نمی‌تواند اعتبار اظهارات آمریکا درباره کشته شدن سرکرده گروه تروریستی داعش را تایید کند.

وزارت دفاع روسیه نیز روز گذشته اعلام کرد که هیچگونه اطلاعات موثقی درباره عملیاتی ادعایی ارتش آمریکا در حمله به محل اختفای البغدادی در ادلب سوریه در اختیار ندارد.

وزارت دفاع روسیه اضافه کرد که اطلاعات ضد و نقیض درباره عملیات آمریکا، تردیدها درباره صحت و به خصوص موفقیت آمیز بودن این عملیات را افزایش می‌دهد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
    10 2
    دیروز صدام امروز بغدادی فردا رجب.چه بسيارند عبرت ها ، و چه اندك است عبرت گرفتن
    • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
      105 2
      نخیر اینطور نیست. دیروز صدام ، امروز البغدادی و فردا تروریست های جدای طلب و نوکران اسراییل و حامیان کوه نشین آنها در ایران.
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
      0 0
      جالبه مشرق رسما از پانتورچیسم حمایت میکنه
    • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      0 0
      مشرق چه حمایتی کرد؟
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
    4 1
    خدا عذابش رازیاد وبا اربابش معاویه علیه الهاویه محشور فرماید.
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
    0 62
    درود بر ارتش دموکراتیک شرق فرات
  • ساسان IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
    0 0
    به روباه میگن شاهدت کیه میگه دمم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس