بالی را می‌توان زیباترین و دیدنی‌ترین جزیره در میان 17 هزار جزیره موجود در این منطقه دانست که با داشتن مناطق و جاذبه‌های گردشگری بسیاری همه‌ساله گردشگران زیادی که با تور بالی و تهیه بلیط هواپیما به این منطقه سفر می‌کنند را به‌سوی خود جذب می‌کند.

این منطقه دارای مناطقی است که به دلیل تبلیغات زیاد مورد بازدید گردشگران بسیاری درآمده و دیگر مانند گذشته جذاب و بکر نیستند. علاوه بر این مناطق در این جزیره مناطقی وجود دارند که همچنان بکر و دست‌نخورده بوده و می‌توانند مقصد مناسبی برای مسافرانی باشد که با تهیه تور بالی و بلیط خارجی به این منطقه سفرکرده‌اند.

در ادامه به معرفی برخی از مناطق گردشگری این جزیره به بهشت منطقه استوایی معروف است می‌پردازیم.

لووینا

این منطقه که به بزرگ‌ترین پاتوق موجود در بالی تبدیل‌شده است در بخش شمالی این جزیره قرارگرفته است که هرساله گردشگران بسیاری با تهیه تور بالی  و  بلیط هواپیما به دیدن این منطقه می‌آیند.

بیشترین علت شهرت این منطقه در بالی به دلیل وجود شن‌های سیاه آتش‌فشانی  است که به طول 5 مایل در امتداد ساحل قرارگرفته‌اند و چشم هر بیننده را به خود خیره می‌کنند. همه‌ساله مسافران با تهیه تور بالی و بلیط خارجی برای دیدن این جاذبه گردشگری طبیعی به این منطقه سفر می‌کنند.

وجود چند دهکده کوچک نیز بر جذابیت این منطقه افزوده است علاوه بر این به دلیل اینکه آب‌های شمال آرام‌تر از آب‌های جنوب است در این منطقه غواصی بسیار رونق دارد و مسافران که با تهیه تور بالی و بلیط هواپیما به این منطقه سفرکرده‌اند می‌توانند با غواصی از جاذبه‌های زیرآب در این منطقه نیز لذت ببرند.

پراهو نام پاروهای سنتی‌ای است که ناخداها در این منطقه از آن‌ها استفاده می‌کنند. وجود این قایق‌ها به این منظور است تا گردشگران را به مناطق غواصی موجود در این منطقه ببرند. تا از لذت غواصی در آب‌های آرام و شفاف این منطقه بهره‌مند شوند. همه‌ساله مسافران بسیاری با تهیه بلیط هواپیما و بلیط خارجی  برای مشاهده دلفین‌هایی که در منطقه وجود دارند به این جزیره سفر می‌کنند.

معبد پورا لوهر اولاووتا

در بخش جنوبی بالی منطقه‌ای بانام شبه‌جزیره بوکیت قرار دار د که این معبد در آن قرارگرفته است. در این جزیره 9 معبد مشهور قرار دار د که معبد پورا لوهر اولاووتا یکی از این معابد می‌باشد که مسافران بسیاری با تهیه بلیط هواپیما و بلیط خارجی برای دیدن آن به این منطقه سفر می‌کنند.

معبد در لبه صخره‌ای بلندی موجود در بالای دریا در قرن یازدهم میلادی طراحی و ساخته‌شده است. به دلیل ارتفاع زیاد این معبد از درون آن می‌توان نظاره‌گر مناطق دوردستی بود و همین فاکتوری است که سبب شده این معبد مقصد بسیاری از گردشگرانی باشد که با تهیه بلیط خارجی به این منطقه سفر می‌کنند.

هرچند تنها روحانیون آئین هندو اجازه ورود به معبد رادارند اما بااین‌حال وجود مناظر زیبا، رقص‌های آئینی برای بازدیدکنندگان و مجسمه  گانشا می‌تواند برای گردشگرانی که به این منطقه از جزیره سفرکرده‌اند دارای جذابیت و تازگی باشد.

این منطقه به دلیل داشتن ارتفاع زیاد نسبت به بقیه بخش‌های جزیره می‌تواند این امکان را برای گردشگران به وجود آورد تا بتوانند در لحظه‌ای کوتاه تمامی زیبایی جزیره را نظاره‌گر باشند و از دیدن آن لذت ببرند.

این منطقه برای کسانی که به آداب‌ورسوم و ادیان اقوام مختلف علاقه‌مند هستند نیز می‌تواند جالب‌توجه باشد.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

جزایر شگفت‌انگیز مالدیو

مالدیو که به سرزمین جزیره‌ها معروف است از جزایر کوچکی که با فاصله‌ای کم در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند تشکیل شده است. مجمع‌الجزایر مالدیو از ۱۱۹۲ جزیره بر روی اقیانوس هند تشکیل شده که تنها ۲۰۰ جزیره آن مسکونی است و تصویری از یک پرنده در حال پرواز را در ذهن تداعی می‌کنند. ، می‌توان مالدیو را به دلیل قرار گرفتن در کنار آرامش آبی اقیانوس، آرام‌ترین مکان روی کره زمین نامید. همین موضوع گردشگران زیادی را به خرید بلیط هواپیما و تور مالدیو و بازدید از این مناطق زیبای گردشگری ترغیب می‌کند. گردشگران این پرواز خارجی می‌توانند از سواحل رویایی و شگفت‌انگیز با شن‌های سفید و درختان استوایی زیبایی که در اطراف ساحل هستند لذت ببرند و تصویری فراموش نشدنی را از تور مالدیو و سفر به این کشور، در ذهن خود ثبت کنند.

این کشور به دلیل سواحل بی‌نظیر و باشکوه و دنیای شگفت‌انگیز زیر آب، گردشگران بسیاری دارد که هر ساله با خرید تور مالدیو از این زیبایی‌ها دیدن می‌کنند. تنوع جانوری مالدیو به دلیل محدود بودن خشکی‌ها بسیار کم است اما در عوض زیر آب دنیای هیجان‌انگیزی از حیات وحش وجود داشته و در آب‌های شفاف اطراف جزیره حدود ۲۰۰۰ گونه مختلف از ماهی‌ها با رنگ‌ها و شکل‌های گوناگون وجود دارد. اگر قصد خرید بلیط هواپیما به مقصد مالدیو را دارید باید بدانید که در سال ۲۰۱۱ جزایر مالدیو به عنوان محیط زیست جهانی در یونسکو ثبت شده و دارای غنی‌ترین صخره‌های مرجانی در دنیا می‌باشد.

اگر به خرید بلیط هواپیما و پروازهای خارجی برای بازدید از مناطق زیبای جهان علاقه دارید با ما در این مقاله همراه باشید تا با جزایر شگفت‌انگیز مالدیو بیشتر آشنا شوید.

جزیره ماله

بزرگ‌ترین شهر مالدیو که به عنوان مرکز تجاری این کشور نیز شناخته شده است، ماله می‌باشد. این شهر با کشور سریلانکا مرزی آبی داشته و دارای فرودگاهی مجهز و مدرن است. از جاذبه‌های ماله می‌توان به مسجد جامع، موزه ملی، مقر مولی آگ، مسجد محلی و بازار ماهی اشاره کرد. خرید بلیط هواپیما برای سفر به ماله در فصل‌های بارانی به دلیل ناآرامی دریا و محدودیت حرکت قایق‌ها و کشتی‌ها توصیه نمی‌شود.

جزیره گافاروفالو

یکی از مکان‌های معروف در جزایر شمالی، جزیره گافاروفالو بوده که یکی از بهترین گزینه‌ها در اقیانوس هند برای غواصی شناخته شده است. در این جزیره تورهای غواصی برگزار می‌شود و تجهیزات و راهنماهای خوبی را در اختیار مسافران این پرواز خارجی قرار می‌دهند. عکاسی زیر آب یکی از ماندگارترین خاطرات گردشگران تور مالدیو است.

جزایر شمالی مالدیو

جزایری که در نیمه شمالی قرار دارند، آری، تودو و رادهو هستند. آری به دلیل داشتن هتل‌های خوب، بیشترین تعداد توریست را به خود اختصاص داده است. همچنین بازار محلی این جزیره با فروش صنایع دستی زیبا با قیمتی مناسب نظیر صندل‌های حصیری یا انگشتری با صدف آبی، مسافران پرواز خارجی مالدیو را به سمت خود می‌کشاند. بهترین غذاها در تور مالدیو را می‌توان در رستوران‌های دریایی جزیره هاالیف تجربه کرد.

جزایر جنوبی مالدیو

اگر تمایل دارید پس از خرید بلیط هواپیما به ساحلی خلوت و دور از شلوغی و هیاهو سفر کنید، جزایر جنوبی ماالدیو گزینه مناسبی است. واوو به عنوان کم جمعیت‌ترین جزیره مالدیو اسکله منظمی داشته و یکی از گران قیمت‌ترین اقامتگاه‌های مالدیو در آن قرار دارد. جزیره ادو نیز که از نظر اقتصادی بعد از ماله قرار دارد به دلیل محبوبیت زیاد در بین گردشگران، دارای هتل‌ها و رستوران‌های لوکس و گرانی است که با چشم اندازی خیره‌کننده، خاطره‌ای دلنشین را برای گردشگرانی که با پرواز خارجی مالدیو به این جزیره سفر کرده‌اند، باقی می‌گذارد.

 اگر قصد دارید با کودک خود به این جزایر سفر کنید این نکته را در نظر بگیرید که برای رفت‌ و آمد به جزیره‌های پراکنده در اقیانوس، باید چندین بار از قایق استفاده کنید که ممکن است کودک شما دریا زده شود. همچنین در این جزایر تفریحات خاصی برای کودکان وجود ندارد.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

ویزای کشور چین

ایرانیان برای ورود به کشور زیبای چین نیاز به ویزای این کشور دارند و خوشبختانه اخذ این ویزا آسان بوده و نیازی به مصاحبه و حضور فرد گردشگر نیست. اگر خرید بلیط هواپیما خارجی و تور چین جزء برنامه‌های شما است با ما در این مقاله همراه باشید تا با نحوه اخذ این ویزا و شرایط لازم آن آشنا شوید.

مدارک مورد نیاز

برای بسیاری از گردشگران خارجی این امکان وجود دارد که تنها با خرید بلیط هواپیما خارجی به مقصد چین از این کشور دیدن کنند اما ایرانیان ملزم هستند که قبل از خرید تور چین، ویزای این کشور را که به دو صورت گروهی یا انفرادی صادر می‌شود را تهیه کنند. مدارک لازم برای ویزای این پرواز خارجی شامل فرم سفارت کشور چین، دو قطعه عکس ۴×۶ و نامه تمکن مالی با موجودی حداقل ۱۲۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال می‌باشد.

نکاتی در مورد اخذ ویزای گروهی

اگر قصد دارید برای تور چین، ویزای گروهی تهیه کنید و با پرواز خارجی به این کشور سفر کنید باید بدانید که این ویزا برای حداقل ۵ نفر صادر می‌شود و حداقل ۲ نفر بایستی با این ویزا وارد خاک این کشور شوند، یعنی حضور دو مسافر برای سفر به این کشور کافی است.

این ویزا به صورت دو برگ کاغذ A4 بوده و تمامی مسافرانی که اسمشان در این ویزا است باید با هم وارد چین شوند و با هم از چین خارج گردند. لحظه‌ای که این پرواز خارجی روی خاک چین فرود می‌آید، مسافرانی که اسمشان در ویزا ثبت شده اما خودشان حضور ندارند، نامشان از لیست توسط پلیس مرزی خط می‌خورد و سایر افراد وارد کشور چین می‌شوند. بنابراین این دو برگ توسط پلیس از نفر اول گروه گرفته می‌شود و مهر ورود بر روی ویزا زده شده و در پایان به نفر آخر تحویل داده می‌شود.

این نکته را فراموش نکنید که اخذ ویزای گروهی برای تور چین اعتبار محدودی دارد که روی آن درج شده است و مسافران این پرواز خارجی باید در بازه زمانی مشخصی از این کشور خارج شوند تا ملزم به پرداخت جریمه نگردند.

قبل از خرید بلیط هواپیما خارجی سفر به چین با گروه خود هماهنگ کنید که هنگام ورود به این کشور در بخش بازرسی مرزی حتما طبق ترتیب اسمی که در ویزا گروهی درج شده است به خط شده و در پشت خط زرد رنگ، یکی یکی نزد پلیس مرزی بروند.

اگر از طریق گروهی و با ویزای گروهی برای تور چین خود برنامه‌ریزی کرده‌اید اما قصد دارید پس از ورود به این کشور برای اهدافی از گروه خود جدا شده وشهر یا هتل خود را تغییر دهید حتما یک کپی از ویزای مهر خورده در چین تهیه کنید، زیرا هنگام ورود به هر هتلی با آن نیاز پیدا خواهید کرد.

مراقبت‌های لازم را برای حفظ ویزا انجام دهید در غیر این صورت با گم شدن آن مشکلات و هزینه‌های زیادی را متحمل خواهید شد.

ساعت کاری سفارت چین در ایران

این سفارت در روزهای فرد و در ساعات اداری ۹ الی ۱۲ و ۱۴:۳۰ الی ۱۶ مشغول به کار بوده و شما می‌توانید در این ساعات مدارک خود را جهت دریافت ویزای چین تحویل دهید. در شرایط عادی ویزا ۴ روز بعد و در شرایط فوری ۲ روز بعد آماده می‌گردد. پس از دریافت اصل مدارک، قبض سفارت به شما داده می‌شود که آن را هنگام گرفتن ویزا به سفارت تحویل می‌دهید. هزینه ویزای عادی چین معادل ۱۰۰ دلار و برای ویزای فوری باید ۱۳۰ دلار بپردازید.

امیدواریم پس از اخذ ویزای چین و خرید بلیط هواپیما خارجی، سفری به یاد ماندنی را در این کشور تجربه کرده و از جاذبه‌های گردشگری چین که سالیانه هزاران گردشگر را به سمت خود می‌کشاند، لذت ببرید.

** این محتوا تبلیغاتی است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس