کد خبر 1005260
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۴
ابراهیم محمد محمدالدیلمی

سفیر جمهوری یمن در ایران گفت: مردم یمن جهان استکبار را به چالش کشیدند و به الگویی برای سایر مسلمین تبدیل شدند.

به گزارش مشرق، ابراهیم محمد محمدالدیلمی عصر امروز در اجلاسیه «مجاهدان در غربت» در دامغان اظهار کرد: شهدا در حقیقت ادامه‌دهنده خط انبیای الهی، رسولان و پیامبران و نگهدارنده راه آنها هستند و از زمانی که جنگ میان حق و باطل در این جهان آغاز شد، شهیدان همواره در راه حق خون خود را نثار کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

المشاط خطاب به نماینده سازمان ملل: ادامه محاصره به صلح یمن کمکی نمی‌کند

وی بیان کرد: سرزمین مجاهدان یمن و مردم کشور ما به ملت ایران درود می‌فرستد؛ به خاطر اهتمامی که جمهوری اسلامی ایران به مسائل اسلامی در تمام سطوح دارد.

سفیر جمهوری یمن در ایران اضافه کرد: مردم یمن از حدود پنج سال پیش وارد نبردی تمام‌عیار با دشمنان شده‌ و پایدار ایستاده‌اند و برابر تمام دشمنان صهیونیستی، آمریکایی، اماراتی و بریتانیایی که علیه مجاهدان در یمن توطئه می کنند، مقاوم خواهند ایستاد.

محمدالدیلمی بیان کرد: پنج سال است که یمن در محاصره است و برادران شما می‌جنگند و با پایداری ایستاده‌اند؛ مجاهدان یمنی آنچه در توان داشته، در طبق اخلاص گذاشته‌اند و الگویی را به مردم عربی، اسلامی و مستضعفان جهان ارائه داده‌اند.

وی تصریح کرد: در دنیا مستضعفان زیادی هستند که با ظلم و جور می‌جنگند؛ اما مردم یمن با رهبری قوی که داشتند، مقابل دشمنان ایستادند و حماسه‌ها آفریدند و برای آزادی انسان و عزت اسلام عزیز و دین خود جنگیدند.

سفیر جمهوری یمن در ایران بیان کرد: اسلام دین عزت، کرامت و وحدت است و نه دین خضوع و خشوع برابر دشمنان و ظالمان؛ مردم یمن کوشیدند تا الگوی واقعی از اسلام ارائه دهند.

محمدالدیلمی بیان کرد: مردم یمن جهان استکبار را به چالش کشیدند و به الگویی برای سایر مسلمین تبدیل شدند.

وی تصریح کرد: مردم یمن اعتقاد دارند که امروز برابر یک آزمایش الهی قرار گرفته‌ و الگویی بسیار درخشان در زمینه مبارزه با دشمنان قرار داده‌اند.

سفیر جمهوری یمن در ایران گفت: مردم یمن می‌کوشند تا برای صلح و راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز نیز راهکارهایی ارائه دهند؛ به شرط آن که کرامت و عزت آنها حفظ شود.

محمدالدیلمی افزود: از ایران و مردم آن تشکر می‌کنم که همواره پشتیبان مردم یمن بوده‌اند و ما را تنها نگذاشتند؛ ما تلاش کرده‌ایم تا برابر تجاوز بایستیم و از خود دفاع کنیم و با استعانت از خداوند متعال باز هم برابر متجاوزان خواهیم ایستاد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس